Power match

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • swa
    Theoreticus
    • 09-05-2003
    • 718
    • Tienen

    Power match

    Op vakantie is mijn matchhengel gesneuveld.
    Ik vis alleen met de match tijdens de vakantie in Frankrijk en dan bijna altijd op karper.
    Ofwel gewoon op de bodem ofwel aan de oppervlakte met de pellet waggler (geweldig tof).
    Een pellet waggler hengel wil ik niet omdat die altijd in 2 delen zijn en dus +- 1,85 m lang (niet handig om op vakantie mee te nemen)
    Voor de vervanging was ik o.a. naar garbolino aan het kijken. Alle tests zijn erg lovend over die blank: gooit perfect en buigt perfect bij de drill.
    De G Max Waggler heeft 2 hengels die in aanmerking komen, eentje met een werpgewicht van 7-20 gram aangeraden voor witvis en karper en eentje met een werpgewicht van 15-40 gram, aangeraden voor karper, barbeel, kopvoorn
    Als je kijkt naar de lijndiktes die ze aanraden moet ik voor de zwaarste gaan, maar als ik kijk naar het werpgewicht moet ik de lichtste nemen, want ik vis zelden met heel zware wagglers of op afstanden van 40 meter.
    Gooit zo'n sterkere hengel ook perfect lichtere dobbers?
    Heb je niet meer kans dat zo'n iets hardere hengel meer lossers geeft bij het scheppen?
    De vraag is dus niet of ik een Garbolino of ander merk hengel moet kopen, maar voor welk werpgewicht/type hengel ik moet kiezen.
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎