Barbeel demodag 2016

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • BarbelerEde
    Frequent aanwezig
    • 16-09-2013
    • 125
    • Ede

    Barbeel demodag 2016

    De demodag van 2015 was wat mij betreft de moeite waard!


    Barbeeldag 2016.jpg
  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #2
    Twee dagen op de Ijssel gevist, bedoeling was barbeel, maar andere soorten waren ook welkom. Een hlave aanbeet gehad. De eerste dag waren zo'n 20 vissers actief, niet een ving wat. Ik sprak een vent uit Spijkenisse, had drie ondermaatse voorntjes, maden wormen casters mais niets hielp. Zelfs de grondels waren verdwenen. Ze hadden volgens hem alles opgevreten om vervolgens verder te trekken..Fraai detail, over drie weken wordt op hetzelfde traject de tweede nationale barbeeldag georganiseerd...ben wel erg nieuwsgierig naar het resutaat van de heren prostaffers..
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • BarbelerEde
      Frequent aanwezig
      • 16-09-2013
      • 125
      • Ede

      #3
      Ik kom ook net van de IJssel, een prima dag mag ik wel zeggen, wetende hoe taai de sessies daar kunnen zijn.
      Zeg er wel bij dat ik 5 uur in de ochtend de lijnen er in had liggen, vanwege de hitte maar ook vanuit mijn ervaring ook meer kans op aanbeten.
      Zie hier het resultaat, helaas ook een aantal lossers....
      Attached Files

      Reageer

      • Elsenburg
        Frequent aanwezig
        • 24-01-2016
        • 154
        • Duindorp Den Haag

        #4
        Mooie vangst BarbelerEde !
        3 stuks in één sessie lijkt mij hartstikke goed.

        Marco

        Reageer

        • BarbelerEde
          Frequent aanwezig
          • 16-09-2013
          • 125
          • Ede

          #5
          Hallo Marco,

          Ik was er zeker blij mee, vroeg uit je mandje maar dan heb je ook wat!

          Reageer

          • BarbelerEde
            Frequent aanwezig
            • 16-09-2013
            • 125
            • Ede

            #6
            Ik was er vorig jaar ook bij, leuk evenement, lekker kleinschalig.
            Qua IJssel heel mooi daar maar niet mijn favoriete stuk.
            Wel erg leuk om mensen met dezelfde passie te ontmoeten, ik ga zeker weer!

            Reageer

            • maasman
              BarbellaMaestraMosanaEst
              • 05-08-2016
              • 29
              • Villemeuse

              #7
              Hallo medebarbelers,

              op de Grensmaas is het net als op de Ijssel niet moeilijk om met een droog net naar huis te gaan.
              Na zeven sessies 1 halve run gehad op de plek waar eind jaren negentig recreatief feederen tot 7 berties per dagdeel werden gevangen.
              Een vliegvisser had gelijke ervaringen. Mogelijk heeft dit te mlaken met de grootschalige ontgrindingen. Ben benieuwd of andere barbelers op de Grensmaas soortgelijke magere resultaten boeken.
              Om even on-topic te blijven: op youtube staat een filmpje over de barbeeldemodag 2016.

              Reageer

              • hans vis
                Sportvisser
                • 26-08-2009
                • 998
                • Eelde-Paterswolde

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door maasman
                Hallo medebarbelers,

                op de Grensmaas is het net als op de Ijssel niet moeilijk om met een droog net naar huis te gaan.
                Na zeven sessies 1 halve run gehad op de plek waar eind jaren negentig recreatief feederen tot 7 berties per dagdeel werden gevangen.
                Een vliegvisser had gelijke ervaringen. Mogelijk heeft dit te mlaken met de grootschalige ontgrindingen. Ben benieuwd of andere barbelers op de Grensmaas soortgelijke magere resultaten boeken.
                Om even on-topic te blijven: op youtube staat een filmpje over de barbeeldemodag 2016.
                nou, dat geeft mij tenminste rust in m'n kop, dat was een paar jaar geleden wel anders...en wat mij opviel, behalve een snoek!?! nauwelijks winde, brasem...etc. 't is me wat!
                groet,
                Hans

                https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                Reageer

                • hans vis
                  Sportvisser
                  • 26-08-2009
                  • 998
                  • Eelde-Paterswolde

                  #9
                  ehh, foutje... GEEN winde en brasem.....
                  groet,
                  Hans

                  https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                  Reageer

                  • maasman
                    BarbellaMaestraMosanaEst
                    • 05-08-2016
                    • 29
                    • Villemeuse

                    #10
                    Hallo Hans,

                    Hier op de Grensmaas dus ook geen enkele andere witvisaanbeet.
                    Vandaag ben ik nog op de Hoogmaas gaan feederen (gestuwde maas tussen Belgische grens en Grensmaas)
                    , met mijn vengeance barbel power en de 5 oz -tip. Hier 4 voorns en 4 mooie brasems gevangen. Mooi om weer eens een schub te zien...

                    Reageer

                    • hans vis
                      Sportvisser
                      • 26-08-2009
                      • 998
                      • Eelde-Paterswolde

                      #11
                      Ik weet werkelijk niet wat er aan de hand is, maar simpel een vis vangen is bij tijd en wijle een echte opgave..en dat komt niet door gebrek aan knowhow..dat kan je ook zien bij die jongens aan de IJssel
                      groet,
                      Hans

                      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                      Reageer

                      • BarbelerEde
                        Frequent aanwezig
                        • 16-09-2013
                        • 125
                        • Ede

                        #12
                        Ik moet derhalve zeggen dat ik een prima seizoen gehad heb wat betreft de Barbelen.
                        Afgelopen maanden ben ik het meeste naar de IJssel geweest, vrijwel alle keren voor zonsopkomst aangezien de pleziervaart vanaf 12 uur begint te draaien, super irritant die snelle boten!
                        Dat ter zijde...
                        Ik heb alleen vroeg in het seizoen geblankt, vrijwel alle sessies daarna minimaal 2 barbelen gevangen.
                        Maar dat het grillig kan zijn aan de IJssel weet ik, ik herken jullie beschrijving!

                        Roland

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎