Ochtend vissen in Rijswijk.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Elsenburg
    Frequent aanwezig
    • 24-01-2016
    • 154
    • Duindorp Den Haag

    Ochtend vissen in Rijswijk.

    Hallo,

    De karper zit volgens mij al vlak voor de paai, ik zie ze hier al volop in grote getallen op ondiepe watertjes.

    Vanochtend was ik om half 6 aan de waterkant en al vrij vlot had ik twee mooie karpertjes gevangen op twee tijgernootjes.

    Mijn set-up was verder 2 30 jaar oude Albatros 2lb karperhengels, heli-rigs, Nash Fangtwister haken maatje 6 (uitgerust met een line alinertje) en captive backlead (toplood).

    M'n zoontje zat 50 meter verderop met wat meer moderner materiaal maar had helaas 2 losschieters.

    Marco










  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #2
    Karper gaat paaien als de watertemp. ongeveer 18 graden is, en dat is het nog lang niet, hoewel dat op ondiep water snel kan veranderen..Ruim voor die tijd arriveren ze wel, in voorbereiding voor de dingen die volgen. Daardoor ontstaat voedselconcurrentie, waar jij gebruik van maakt...
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • Elsenburg
      Frequent aanwezig
      • 24-01-2016
      • 154
      • Duindorp Den Haag

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door hans vis
      Karper gaat paaien als de watertemp. ongeveer 18 graden is, en dat is het nog lang niet, hoewel dat op ondiep water snel kan veranderen..Ruim voor die tijd arriveren ze wel, in voorbereiding voor de dingen die volgen. Daardoor ontstaat voedselconcurrentie, waar jij gebruik van maakt...
      Hallo Hans,

      Op dit watertje dat tegen een bouwput van een wijk in in aanbouw ligt, wordt sowieso altijd (zeer) goed karper gevangen, heeft hier niet direct iets met de paaitijd te maken.
      Je hebt helemaal gelijk dat je op ondiepe watertjes de karper al ziet groeperen ed.
      Ik heb ook het idee dat de vis in deze periode beresterk is.
      Ik gok dat die wat grotere vis op de foto rond de 18 pond was (heb haar niet gewogen) maar ze vocht in de dril als een 30 ponder!

      Marco

      Reageer

      • Elsenburg
        Frequent aanwezig
        • 24-01-2016
        • 154
        • Duindorp Den Haag

        #4
        Hier in de regio Haaglanden is de karper paai vandaag dan echt begonnen.

        Vanochtend om half 6 nog even op hetzelfde watertje gezeten als waar ik eergister nog leuk gevangen had, maar dat was vandaag wel anders ... overal karper in de kanten die het water wild deden kolken. Ze zaten gewoon onder onze hengeltoppen en namen in hun paaidrift voortdurend de koorden van ons toplood mee. Dit gebeurde zo vaak, dat ik gewoon klaar kon zitten met mijn camera om er een foto van te maken.

        Dat wordt dus even twee weken wat minder vangen door de paai.

        Marco





        Reageer

        • Bollekneiter
          Met enige kennis...
          • 11-02-2010
          • 479
          • Amsterdam

          #5
          Ik had hier gister in Amsterdam 7 van de 9 karpers met paaiuitslag. Vis allemaal vol met kuit.

          Beste vis trouwens die eerste, dat wordt een hele grote, kijk maar naar die kop.

          Reageer

          • Elsenburg
            Frequent aanwezig
            • 24-01-2016
            • 154
            • Duindorp Den Haag

            #6
            Ja, in dat water zit ook volop grote karper, wel alleen maar schubkarper, mijn vismaat heeft op dit watertje het record met 38 pond maar we denken dat er ook nog grotere zitten alleen zijn die nog niet gestrikt. Regelmatig zien we eenden en meerkoeten schrikken en weg deinzen voor joekels van karpers die plotseling in de kanten opduiken.

            Marco

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎