roer-vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pettor44
    Newbie
    • 08-05-2017
    • 9
    • melick

    roer-vissen

    hallo , zal me ff voorstellen , ben Patrick kom uit limburg (roermond) en vis voornamelijk op de roer , waarom omdat het bijna mijn achter tuin is , ik vis nu 4/5 , gericht op barbeel , maar vindt het geen straf om een kopvoorn, karper , meerval of anderen vissen op de roer te vangen , zal hier zeker willen meelezen en commetaar geven over de omgang van de vis , want dat is voor sommige vissers vinden het niet zo belangrijk als je naar de foto's kijkt , maar alles kun je leren of geleerd worden , gebruik altijd een vis mat en een gecode schepnet , vismat voor de ondergrond en gecode schepnet voor het blijven hangen van de vinnen van de vis (barbeel).....later meer ..... hier een aantal vangsten van mij
    Attached Files
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Welkom op het forum. Leuke vangsten.

    Barbeel blijft toch een schitterende vis om te zien en te vangen.

    Overigens is hier nog Roer visser actief, genaamd Markus.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • pettor44
      Newbie
      • 08-05-2017
      • 9
      • melick

      #3
      Die heb ik inderdaad wel eens ontmoet aan de waterkant , op het moment is er weinig te melden op de roer , de laatste 2 weken lijkt de roer wel dood , paai is in de voorbereiding of al een tijd aan de gang , je kunt dat altijd merken , als je op de roer vist met maden en die worden nog niet eens bekeken of aangeraakt , dan klopt er iets niet aan het watertje , maar dat is elk jaar het zelfde rond deze tijd , normaal gaat de barbeel , paaien rond 17 graden water temp, maar nu op moment is de rond 13 graden , maar gaat deze week nog stijgen , hoop dat ze snel klaar zij dan kan ik zeker weer dingen op dit forum plaatsen , ik probeer het 1 keer in de week een verslag uit te brengen , ik ben altijd voorzichtig met foto's en met mijn plaatsen , nu denken jullie , daar heb je weer zo 1 , maar het roertje is niet zo groot , dus ik ben er zuinig op, daarom zal ik ook niet op vragen in gaan waar , ga wel vertellen hoe ik de vis gevangen heb .......mvg pettor44

      Reageer

      • derLudolf
        Frequent aanwezig
        • 06-08-2016
        • 192
        • Emmen

        #4
        Welkom hier! Ideaal hè, viswater achter de woning?
        Niet alleen in het zuiden is het op het moment rustig met de vangsten hoor, afgelopen zondag en gisteren heb ik in het noorden ook niet veel gevangen...

        Reageer

        • pettor44
          Newbie
          • 08-05-2017
          • 9
          • melick

          #5
          Ben afgelopen weekend in frankrijk geweest , bovenaan niet te ver, gewoon ff op en neer , we hadden 3 vissen , 1 barbeel 2 kopvoorns barbeel 65 kopvoorn 54 , 57 cm we hadden we meer van verwacht .maar ja , krijgt zeker nog een vervolg de barbeel van 65 cm maar wel super dik , we hebben hem niet gewogen omdat hij al te lang uit het water was , IMG_1093.jpgIMG_1075.jpgIMG_1089.jpg

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎