Vissen in de loire

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Hugotjuh
    Newbie
    • 06-08-2019
    • 2
    • Lelystad

    Vissen in de loire

    Hallo ik had een vraag ik ga aanstaande woensdag naar frankrijk (Gien) Een plaatsje in de buurt van Orleans en ik wil daar ook graag vissen natuurlijk en ik was benieuwd of het wel gaat lukken met de sterke stroming daar en het ondiepe water iemand die me zou kunnen helpen? Met vriendelijke groet Hugo!
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Ik ken de Loire niet, maar als ik Google dan schijnt er wel karper (en barbeel) te zwemmen. Houd er wel rekening dat als het hard stroomt, je wel
    zwaar materiaal mee mag nemen.

    Ik weet niet welke hengel(s) je van plan bent mee te nemen? Of waarop je wilt gaan vissen?
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Hugotjuh
      Newbie
      • 06-08-2019
      • 2
      • Lelystad

      #3
      Ik was van plan met een gemiddelde roofvishengel met dood aas op snoek/snoekbaars/roofblei/meerval dat soort en op me andere hengel statisch net wormen op paling/baars/ en alle andere soorten die ermee mogelijk zijn dus niet heel zwaar materiaal. Dankjewel voor de snelle reactie terug!

      Reageer

      • Master
        Voerboer
        • 26-02-2007
        • 1148
        • Zoetermeer

        #4
        Zorgen dat de slip van de molen goed staat afgesteld en gaan met die hap. Dat is het leuke van vissen, altijd een avontuur.
        Theo de Kreij.
        www.natuurzorg.eu

        Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hugotjuh
          Ik was van plan met een gemiddelde roofvishengel met dood aas op snoek/snoekbaars/roofblei/meerval dat soort en op me andere hengel statisch net wormen op paling/baars/ en alle andere soorten die ermee mogelijk zijn dus niet heel zwaar materiaal. Dankjewel voor de snelle reactie terug!
          Als het hard stroomt kan het best zo zijn dan je loodgewichten van 150 gram of meer nodig hebt om je aas statisch aan te kunnen bieden. Een gemiddelde roofvishengel lijkt mij dan niet erg geschikt.

          Kijk ik op Google Maps dan zie ik dat de rivier ook geen kribben heeft, dus ook geen plekken waar het minder hard stroomt.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • Bert Kamp
            Frequent aanwezig
            • 08-09-2017
            • 158
            • Almelo

            #6
            De Loire is een natuurlijke rivier met ondieptes, geulen, keringen en poelen waar het water nagenoeg stil staat, kwestie van zoeken.
            Er zijn ook nog talrijke kleinere zijriviertjes en kanaaltjes waar het amper of helemaal niet stroomt, met jouw gemiddelde roofvis hengel kun je daar prima uit de voeten, je moet alleen wel meer moeite doen dan hier.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎