Havenvisserij, hoe gaat het?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Theo van Berner

    Havenvisserij, hoe gaat het?

    De vis zal wel zo'n beetje van de rivieren en kanalen afkomen in de richting van de haventjes. Had gehoopt dat de vorst al had meegespeeld, maar hoorde dat in Briele nog niet veel gevangen werd. Ooit ving ik daar in een wedstrijd 56 kilo (plaats 3, winnaar had 64 kilo, was gewoon sneller in onthaken ed). Vorige winter was de hoogste score 34 kilo. Hoor van steeds meer mensen dat het aan het afnemen is. Ben al wel aan het verticalen geweest tussen de bootjes naar baars. Was nog geen succes.

    Laten we elkaar op de hoogte houden. Zit de vis er al? Veel (2 per minuut)? Weinig (1 per 3 minuten)? Welke haven? Waar sturen we elkaar naartoe omdat de vangsten er al goed zijn, of juist niet omdat er weinig word gevangen? (vanwege de benzinekosten en spaarzame tijd)
    Laat ik eens een paar haventjes noemen waar ik veel naar toe ga: Briele, Hellevoetsluis, Stellendam, Waalwijk, Raamsdonkveer, Nijkerk en Middelharnis. Daar word nog geen wintervis gevangen.
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

    #2
    Hallo,
    Zolang ik aan de maas gewoon nog kan vangen blijf ik daar zitten.
    Zodra ik bij een sessie niets meer ga vangen ga ik mijn geluk eens proberen bij de industriehaven in blerick (noord limburg ,bij venlo).
    Ik ben daar nog nooit geweest,maar volgens de site van de nvvs mag ik daar met
    alleen de sportvisakte vissen.(grote vergunning ga ik volgend jaar voor het eerst aanschaffen)

    groeten sven
    groeten sven

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      Hoy theo

      ik ben vorige maandag gaan vissen aan de jachthaven De Vlije bij De heen, de visvangst was goed maar de gemmiddelde voorn was iets naar de kleine kant. (15cm)
      van de andere havens heb nog geen info maar waarschijnlijk zal ik daar deze winter wel eens langs komen
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • MoSSeL
        Frequent aanwezig
        • 13-10-2003
        • 130

        #4
        Kantvisser,

        Waarom zo ver rijden om op voorn te vissen? Hier in België zijn toch voornwaters genoeg?

        Reageer

        • kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

          #5
          noem dan eens een voornwater in belgie waar men in de winter 100 of meer mooie voorns kan vangen in enkele uurtjes tijd
          Groeten van Kantvisser

          Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

          http://mokabe.be

          Reageer

          • Henso
            Met enige kennis...
            • 14-12-2002
            • 490
            • Hoogezand

            #6
            ~z~ Moi Teo,

            Hoe het kan weet ik niet maar hier in Hoogezand en omstreken zijn de havens en ander winterplekken wat voorn betreft nog steeds zeer slecht.
            Wel brasem en zeer veel Pos.

            Groetjes Henk


            KANJER KAMPIOEN 2013
            2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1496
              • haacht

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kantvisser

              noem dan eens een voornwater in belgie waar men in de winter 100 of meer mooie voorns kan vangen in enkele uurtjes tijd
              Leuvense vaart. Das zelfs nog relatief dichtbij. Zal de stekken der nog bij geven: Kampenhout onder de brug, de voorns kwamen daar massaal af op de duivenstront. ( wel vorige jaren kweet het nu niemeer me die werken )
              Tildonk brug: langs beide kanten
              Wijgmaal brug: heel het stuk tot aan de Remy fabrieken. Vraag maar aan Benny. Die ving daar donderdag een pak witvis. Ik had nog nooit zoiets gezien.
              Ten slotte nog in Leuven op het stuk voor de AVEVE.
              Voila. Er zullen nog wel stekken zijn bv. In Mechelen, maar deze zijn bij mij het meest gekend.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              • DLV
                Komt net kijken
                • 24-06-2002
                • 61
                • SKW

                #8
                Hoi Warhaed,

                Klopt volledig, gisteren was er nog een wedstrijd op de Leuvese vaart in Tildonk en Wijgmaal met 215 deelnemers!!
                De eerste ving 6.640 kg. voorn op drie uur vissen en de 20e had nog 4 kg. voorn.
                Webmaster De Lustige Vissers

                Reageer

                • MoSSeL
                  Frequent aanwezig
                  • 13-10-2003
                  • 130

                  #9
                  voila, de warhead is mij al te snel af

                  Reageer

                  • kantvisser
                    Bart Van Peborgh
                    • 24-12-2002
                    • 837
                    • Koningskooikt

                    #10
                    ik de Leuvense vaart goed genoeg, zeer mooi viswater waar je soms zeer goed voorn kunt vangen maar tegen de havenvisserij in de nederlandse havens kan de Leuvense vaart niet tegenop, het is en blijft voor mij de mooiste wintervisserij die er is
                    Groeten van Kantvisser

                    Bart Van Peborgh
                    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                    Koning 2004

                    http://mokabe.be

                    Reageer

                    • benny
                      dobbertjesvraagbaak
                      • 09-12-2002
                      • 383
                      • omgeving Leuven(B)

                      #11
                      Kan best zijn Bart,als ik zin heb om op de Leuvense vaart te vissen dan ben ik een half uurtje later al flink bezig met voorns te vangen,maar voor die havens in Nederland moet ik toch nog efkens rijden.Tegen de tijd dat ik daar ben heb ik dan hier wel al enkele kilo visjes op het droge!Komt er hier wel op aan om exact op de goede plaatsen te zitten,want met wat pech kan je hier honderd meter naast de vis zitten en dan vang je uiteraard ook niet al te veel.
                      Persoonlijk heb ik het voordeel dat ik hier tamelijk veel plaatselijke vissers ken en zodoende bijna altijd wel weet waar de winterse voorn hier te vangen is.Is dan ook daarom dat ik deze topic een goed idee vind,want op die manier kunnen de forumgebruikers die niet hetzelfde geluk hebben als ik, toch ook te weten komen waar het te doen is.
                      Dus heren,laat die info maar komen.
                      Vissen is NIET mijn hobby,
                      Vissen is mijn leven!

                      Reageer

                      • minimus
                        Specimen Hunter
                        • 19-03-2003
                        • 1203
                        • Tilburg

                        #12
                        Heeft niets met het onderwerp te maken, maar als jij, Benny jezelf een wedstrijdprutser (in je profiel) noemt, dan
                        gaat bij mij het licht uit. Man, je was gedeeld tweede bij de interland. Je bent een wedstrijdkanjer. Doe eens iets met dat negatief zelfbeeld !!!! Het kan natuurlijk ook een Belgenmop zijn
                        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                        Reageer

                        • warhead
                          Specimen Hunter
                          • 27-09-2003
                          • 1496
                          • haacht

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door benny

                          Kan best zijn Bart,als ik zin heb om op de Leuvense vaart te vissen dan ben ik een half uurtje later al flink bezig met voorns te vangen,maar voor die havens in Nederland moet ik toch nog efkens rijden.Tegen de tijd dat ik daar ben heb ik dan hier wel al enkele kilo visjes op het droge!
                          Wat een barbaar! Laat zijn visjes op het droge creperen. Weer zo'n Belgenmop.
                          Menig Nederlander slaat nu zijn dikke van dale open bij de c Nog zo een. Waar blijven ze toch van komen.
                          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                          Reageer

                          • cel
                            Newbie
                            • 20-05-2003
                            • 43
                            • Kempen

                            #14
                            De Leuvense vaart is blijkbaar erg in trek bij de Vlamingen, maar ik zit toch zo'n beetje te wachten op informatie over de haventjes allerhande, vooral in Nederland, waar in de winter mooie voorn kan gevangen worden, dat mis ik hier toch een beetje.
                            Groetjes, cel.
                            cel

                            Reageer

                            • Theo van Berner

                              #15
                              Fijn dat jullie meewerken aan dit onderwerp mannen. Ben gisteren in Stellendam geweest met de picker. Wel goed gevangen (57 voorn, brasem en winde) in 3 1/2 uur tijd, maar van winterse tafrelen was nog geen sprake. het zachte weer van nu zal daar mede invloed op hebben, maar ook de daglengte gaat meespelen en is zeker zo belangrijk. Het is nu nog een kwestie van tijd voordat het losbarst. Maar let op, de goede haventjes zitten zo vol met vissers! Dus 1 uur voor het licht word aanwezig zijn en alvast je flonder neerzetten op de stek als een soort reservering is dan geen overbodige luxe. Let maar op. Voordat je zit te vissen zijn er al wel 50 auto's achter je langs gereden omdat deze visserij zeer populair is.

                              In Dinteloort moeten ook goede stekken in de haven zijn. Iemand daar bekend?
                              En heeft Drongelen geen haventje aan de Waal?

                              Verticalen langs de havenkade en onder de bootjes met een spinhengel en twister op de baars is werkelijk een bezigheid die je eens moet proberen na het vaste stok vissen. Dat is bij mij nu een vast ritueel geworden. Gewoon twistertje tot op de bodem laten vallen en weer 30 cm ophalen en gelijk weer laten vallen en weer omhooghalen enzovoort. Bij het laten vallen pakt de baars de twister. Topsport!!!!!! De kleur van de twister is even uitproberen, maar een blauwe in helder water of een witte in troebel water zijn bijna altijd goed. Gewoon een klein model of een middelmaat met een 5 tot 7 gram kopje. Lichter is haast geen optie omdat de twister snel naar de bodem moet duiken.
                              Echt jongens, altijd je spinhengel meenemen. Dat is bereleuk!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎