gevlochtenlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • visseninpolen
    Met enige kennis...
    • 01-01-2005
    • 301
    • wichmond

    gevlochtenlijn

    Ik heb wiplash (van dyneema dacht ik) gekocht. Heb 10 honderdste. Ik dacht dat ik dan geen last meer zou hebben van kinkende lijn, maar nu slaat me dit spul regelmatig in de knoop, heel vreemd. Wat doe ik verkeerd?? Ik heb het op een molentje zitten, het zit er vergenoeg op, ik heb er nl nog lijn onder ter opvulling.
    :? :? :?
    ryby ryby ryby i duzo ryb
  • Ton1201
    Newbie
    • 30-07-2005
    • 13

    #2
    hallo,

    Ik had eerst ook last van een kinkende lijn. Maar volgens me opa moet je gewoon een loodje (0,8 of zoiets) erop zetten boven je onderlijntje. En dat helpt echt. Dus als ik jou was zou ik dat effetjes proberen

    massol

    Reageer

    • visseninpolen
      Met enige kennis...
      • 01-01-2005
      • 301
      • wichmond

      #3
      Gebruikt jij het ook voor het vissen van kunstaas? Dat doe ik wel en kunstaas heeft van zichzelf al een aardig gewicht, dacht ik, waardoor de lijn niet in de war zou mogen slaan. En het gekke is, dat het gebeurt ver van mij kunstaas af. Het slaat zelfs om de ogen van mijn hengel en dat had ik met nylon alleen als het oud en vreselijk slecht was.
      Ik had gehoord dat de gevlochten lijn stak opgespoeld moet worden, hoe strak?
      Ik wil het zeker blijven proberen, want inderdaad, met die gevlochten lijn voel je echt alles....
      ryby ryby ryby i duzo ryb

      Reageer

      • Ton1201
        Newbie
        • 30-07-2005
        • 13

        #4
        jep ik gebruik het ook bij kunstaas...

        Reageer

        • visseninpolen
          Met enige kennis...
          • 01-01-2005
          • 301
          • wichmond

          #5
          Pas nog weer een tip gekregen. Eerst weer even op een spoel winden en dan in tegenovergestelde volgorde van hoe je m op de spoel deed, weer op de molen zetten. Een anti kink vaantje gebruiken werkt ook. Bij harde wind uitkijken, omdat de lijn zo licht is en hij weg waait wordt de lijn eerst een stuk te slap opgedraaid, dus even met je vingers strak houden. Ik ga het maar eens proberen.
          ryby ryby ryby i duzo ryb

          Reageer

          • lippie
            Newbie
            • 12-08-2005
            • 3

            #6
            1 oplossing .. whiplash in de vuilnisbak gooien en vervangen door Power pro dyneema
            ik zal je ook vertellen waarom .... whiplash is goeie draad voor passief vissen, maar niet om te spinnen !!!! Whiplash zuigt nl. water op draad wordt dikker, gaat pluizen, klitten en knopen .... de goating van de power pro dyneema is veel beter, zuigt geen water op, pluist niet en lit ook nooit !!!

            Kleine inves****** gaat je manier van vissen plezieren en zal jeniet meer meen ontknopen !!!

            suc6
            lippie

            Reageer

            • visseninpolen
              Met enige kennis...
              • 01-01-2005
              • 301
              • wichmond

              #7
              zal je tip proberen. kzal eerlijk wezen, ik heb mijn lijn wel opnieuw opgespoeld, maar niet weer geprobeerd. zal dit speodig wel doen met passief vissen, maar zal ook de power pro dyneema gaan proberen. dank
              ryby ryby ryby i duzo ryb

              Reageer

              • Serrano
                GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                • 05-07-2004
                • 294
                • GELDROP

                #8
                Coating van gevlochten lijn verdwijnt. Beter is rechtstreeks van een 1000 mtr spoel lijn te krijgen.
                Eigemloijk gebeurt er nog al wat met gevlochten draad,
                Komt van de vlechtmachine(!), dan weer opm een grote spoel(2), op kleine spoel(3) bijv Whiplash en dan draaien we hem op de molen. Dan kan er wel wat gebeuren met kinken kringelen en verdwijnen van kleurstoffen. En die coating hangt na enige tijs in je topje.
                Alle gevlochten lijnen zijn te vergelijken met normaal touw,
                ze nemen vocht op na openstaan, ze nemen makelijk vuil mee door de vezel structuur. ze kunnen nimmer als zinkend wordt aangemerkt want het soortelijk gewicht ligt boven dat van water.

                Reageer

                • visseninpolen
                  Met enige kennis...
                  • 01-01-2005
                  • 301
                  • wichmond

                  #9
                  Dus, als ik jou reactie lees, zou je beter met nylon kunnen blijven vissen?
                  ryby ryby ryby i duzo ryb

                  Reageer

                  • Visvangst
                    #13
                    • 31-07-2003
                    • 39
                    • Steenwijkerwold

                    #10
                    Dus, als ik jou reactie lees, zou je beter met nylon kunnen blijven vissen?
                    Ik heb zelf ook een dyneema lijntje voor het vissen met kunstaas. Ik heb dit gewoon gehaald bij de hengelsportzaak, maar daar wel laten opspoelen, zodat het mooi strak op de molen zit. Ik weet niet of je het zelf gedaan hebt, maar ik heb geen problemen met kunstaas enzo.

                    Op mijn winckle picker heb ik ook dyneema, maar wel zelf gedaan. Op zich gaat dit met werpen en dergelijke wel goed, maar opspoelen met zeer lichte korf niet altijd. Als ik dan weer uitwerp (en dit niet gezien heb) krijg ik de zooi in de war.....

                    Dus goed op laten spoelen en effe controleren bij het opdraaien dat het op je spoel zit en niet op je molen...

                    Succes!
                    Neem eens een kijkje op de site van de visser!!

                    Als je haak niet in het water ligt, vang je zeker niets......
                    (c) Rolo.

                    Reageer

                    • Serrano
                      GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                      • 05-07-2004
                      • 294
                      • GELDROP

                      #11
                      Zijn er mensen die weer van de Dyneema afstappen? Zijn er die ipv een stalen onderlijn een harde onderlijn gebruiken die de tandjes van de snoek ook kunnen weerstaan.
                      Hoe zit het met Flurolijnen als voorslag, het gebruik etc.

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎