Schoonmaken van snoekbaars.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Andre Schild
    Newbie
    • 24-07-2005
    • 1

    Schoonmaken van snoekbaars.

    Hallo;

    Ik heb eigenlijk altijd mijn gevangen vis terug gezet, maar wil nu zelf wel eens een snoekbaars schoonmaken en bakken. Over recepten kan ik genoeg op het internet vinden, maar wie kan mij goed en duidelijk uitleggen hoe je snoekbaars schoon moet maken. Moet je bijv. het vel verwijderen, of de schubben, of kan dit na het bakken. Ik hoorde dat het verstandig is om hem een tijdje in zout water te leggen maar weet er verder nog erg weinig van.
    Wie kan en wil mij helpen.
  • Hylkez1
    Feeder visser
    • 23-07-2005
    • 158
    • Tolbert

    #2
    Ik weet alleen van een baars en forel, daarbij moet je eerst de schubben er allemaal af zien te krijgen (***WERK!!) en dan snij je de kop er af en dan steek je je mes in zn kont () en dan snij je dat helemaal door open tot aan waar de kop zat. Dan haal je de ingewanden eruit en klaar is kees.

    Bij de forel kun je het vel er op laten zitten maar verder is ook dat hetzelfde.

    Trouwens baars is wel goddelijk lekker
    www.vissite.nl.tt
    Tha bream-fisher

    Reageer

    • peter cox
      Newbie
      • 08-12-2004
      • 1

      #3
      Als ik al een snoekbaars meeneem,is dit op verzoek van mijn Moeder en zij zal deze meteen schoonmaken en wel op twee manieren. Zout en flesje citroensap erover ivm slijm verwijderen.
      Dan komt het,want ze gebruikt een afgeschoren kunstof afwasborstel zonder haren en hierop heb ik 5 bierdopjes binnenin geschoefd met scherpe kant natuurlijk naar buiten.
      Hiermee schrobt ze de baars binnen twee minuten geheel schoon,maar heeft wel een handschoen aan waarmee de vis vasthoud en de hand beschermd te uitschieter en de stekels.
      Met huid vind ze de vis lekkerder maar met fileren snijd ze de huid simpel met fileermes weg en laat ze de schubben natuurlijk zitten.
      Succes,peter !

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Mijn buurman doet het nog anders... Kop er af, ingewanden er uit, en dan neemt die een mesje, en begint die heel fijn het vel er af te snijden,... Zo heb je mooie vis, zonder schubben, en met wat geluk trekt het vel er heel goed af (zoals bij een konijn) en dna heb je amper werk. Filleer mes er nog eens onder, en dan is de graat, en de graten ook al weg, en dan heb je hele mooie snoebaars filletjes.
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • fixvis
          Frequent aanwezig
          • 24-01-2005
          • 170
          • Wilsum

          #5
          aLS JE AL EEN SNOEKBAARS MEENEEMT, NEEM ER DAN ÈÈN VAN ROND DE 50CM DIE ZIJN HET LEKKERS, MAAK HEM GELIJK SCHOON AAN HET WATER DAN HEB JE DE SMEER TROEP NIET THUIS. sCHUBBEN ER AF, HET MES IN ZIJN AARS NAAR BOVEN TOT AAN DE KOP, INGEWANDEN ER UIT, MET HET MES VAN BINNEN OVER DE RUGGEGRAAD SNIJDEN ZO DAT HET BLOED GOED WEG GESPOELD KAN WORDEN, VAN DE KOP KUN JE LEKKERE VISSOEP MAKEN,WIL JE DAT NIET DAN DE KOP ER OOK AF. DE RUGVIN KUN JE ER THUIS AFKNIPPEN MET EEN TANG,IK SNIJ HEM ALTIJD IN STUKJES VAN 3CM. ZOUTEN EEN KWARTIERTJE LATEN STAAN EN OM EN OM BAKKEN IN DE KOEKENPAN EET SMAKELIJK.
          groeten Fixy

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #6
            Fixvis, probeer eens niet in hoofdletters te schrijven. Het bevordert het lezen niet echt, en het komt schreeuwerig over.

            Om even te reageren, de kop ALTIJD aan de vis laten! Als je controle krijgt, dan kan men niet meer nakijken ov je maatse of ondermaatse vis hebt.
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎