Statisch op snoek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • a. blanken
    Newbie
    • 24-09-2005
    • 9

    Statisch op snoek

    Beste vissers,

    Ik ga volgende week een keer statisch vissen op snoek, en ik heb wat artikels gelezen op internet en weet welke materialen ik nodig, heb en dat ik het beste de elastiekmontage kan gaan gebruiken.

    Ik heb een rodpod die ik ga gebruiken met 2 karperhengels en gevlochten draad met een trekkracht van 8.8 kg en piepers en lood enz. ontbreken niet.

    Toch heb ik nog enkele vragen

    Ik lees ook dat er met makreel wordt gevist, maar kan dit ook met voorn, baars en moet het ingevroren zijn ? De elastiekmontage geeft mij weinig vertrouwen omdat er maar 1 dreg aanzit, is er een een goed takeltje voor met doodaas op de bodem te gaan vissen waarbij direct aangeslagen kan worden? Al zou ik toch voor de elastiekmontage gaan, welk elastiek te gebruiken? Wel lood is het beste om mee te gaan vissen, welk gewicht enz. ?

    En ten slotte wil ik nog weten of ik ook in de nacht en vroege ochtend snoek kan vangen. Ik ga namelijk met een tent en zet alles op rond 4 uur en breng de nacht door aan de waterkant, kan ik in de nacht ook nog vis verwachten of hoef ik het dan niet te proberen? Dus wat zijn de beste vangsttijden?

    Ik weet het het zijn een hoop vragen, maar ik zou erg blij zijn als ze worden beantwoord. Alvast bedankt, Henry

    (p.s dit heb ik voor een vriend geplaatst)
  • a. blanken
    Newbie
    • 24-09-2005
    • 9

    #2
    Wat is het hier stil zeg.........

    Reageer

    • visseninpolen
      Met enige kennis...
      • 01-01-2005
      • 301
      • wichmond

      #3
      Tja, ik heb ook nog nooit zo gevist...... sorry !@#$
      ryby ryby ryby i duzo ryb

      Reageer

      • nijmegen
        Komt net kijken
        • 19-03-2006
        • 70
        • Nijmegen

        #4
        ik heb ook even een vraagje
        ik wil me voorntjes invriezen en dan komende winter of najaar op snoek gaan met doodaas kan ik het beste de voorntjes levend mee naar huis nemen en ze vervolgens gelijk invriezen of kan ik ze ook gewoon zo mee naar huis nemen?

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Ingevroren heeft toch geen nut? Het ontdooid zo bij deze watertemperaturen?

          Voor de elastiekmontage kun je powergum gebruiken, niet te dik. Waarom weinig vertrouwen? Een dreg sla je direct vast in de bek. Als je te lang wacht slikt hij het zaakje in. Neem anders een takel met een dreg in de bek en in de rug. Lood zou ik schuivend maken, dus gewicht is niet zo belangrijk.
          Carpe Diem

          Reageer

          • Subarashii
            Komt net kijken
            • 15-07-2007
            • 55
            • Wamel

            #6
            Vers of ingevroren heeft voor mij nooit zoveel uitgemaakt. Ik vis zo vaak met ingevroren voorn of bliek en daar vang ik ook mee. Knip boterhamzakjes in stukjes en wikkel daarin je aas apart en dat vries je in.

            Vroeger, maar dan praat ik over 4 a 5 jaar geleden, ging ik ook wel eens echt vroeg in de ochtend of in de nacht op snoekbaars en de ene keer beten ze beter in de ochtend en de andere keer in de nacht. Tegenwoordig vis ik in de nieuwe maas op snoekbaars en nu kijk ik naar de getijden.

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              ingevroren maakt niet veel uit volgens mijn ervaring. ik heb zakken sardienen in de diepvries liggen en die gaan van de winter weer mee. ontdooien doen ze wel in het water. en het vangt zonder problemen. takeltje, schuiflood en gaan met die banaan
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • de bomber
                Harley davidson freak
                • 21-06-2006
                • 151
                • castricum

                #8
                a.blanken je kan het beste gewoon een stalen onderlijn gebruiken. Dus gewoon een takeltje maken. het gewicht van het lood is afhankelijk waar je gaat vissen, stroming, stilstaand,of veel bootverkeer enz. Ik gebruik zelf altijd 50gr inline lood. mocht je vragen hebben hoor ik het van je
                mvg, de bomber

                Reageer

                • JimmY
                  Full-time Roofvisser
                  • 01-07-2007
                  • 70
                  • Amsterdam

                  #9
                  je moet denk ik zelf uit testen,niet te zwaar niet te licht het licht er ook aan in wat voor water je wilt vissen.Mijn advies is neem gewoon verschillende mee en wissel wat af.Het invriezen heeft geen nut denk ik en over dat elastiek enzow weet ik niet veel maar ik denk dat het niet zoveel uit maakt wat voor takeltje je gebruikt,volgens mij zorgt dat elastiek alleen voor minder druk op de lijn enzow.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎