schelde - Rijnkanaal ROOFBLEI

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ziku
    Banned
    • 15-09-2005
    • 6

    schelde - Rijnkanaal ROOFBLEI

    weet er iemand of er roofblei gevangen wordt op dit water???? :?
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Vast wel want ze zitten tegenwoordig overal.

    Reageer

    • ziku
      Banned
      • 15-09-2005
      • 6

      #3
      ben er vandaag eens langs geweest terhoogte van zandvliet. Met alles geprobeert plugjes,spinners, lepels, shad's en twisters. Toch geen roofblei gezien alsook geen beten gehad. Het is een groot water met regelmatig passeerde schepen zodat je rekening moet houden met veel golven. Moest er iemand iest hebben over roofblei in vlaanderen laat gerust iets weten. Desoods een privebericht. Ik vang ze om ze weer te zetten,greets

      Reageer

      • Henko Slegh
        Banned
        • 05-01-2005
        • 61

        #4
        Jij schreef: Toch geen roofblei gezien alsook geen beten gehad.
        Jij schreef: Met alles geprobeert plugjes,spinners, lepels, shad's en twisters.

        Dat heb je wel eens van die dagen, maar ik zou het toch nog wel een paar gaan keer proberen. Misschien zie je iets over het hoofd, of wordt er veel gevist met dat zelfde type kunstaas op dat water. Het zijn soms hele kleinen dingetjes die het doen !!!.

        Ik zal een voorbeeld geven: Ik had een geheime goede roofvis stek, deze werd echter toch gevonden, en binnen de kortste keren was hij naar de kl*te. Ik ben toen een paar honderd meter verder een nieuwe stek gaan opbouwen met stukjes vis. Na een maand ben ik daar met de hengel voorzichtig gaan proberen of hij al aansloeg met als aas, Kunstaas en dood aas. Niks helemaal nada dat heb ik een week volgehouden en begreep er helemaal niks van. Op een mooie nacht werd ik wakker met de oplossing, heel simpel achteraf .De roofvis was vermoedelijk gedresseerd geraakt en was aan de veilige visstukjes gaan wennen die ik als dagelijks aas voor de nieuwe stek had gebruikt Om het verhaal kort te houden ik ben die dag gaan vissen met kleine stukjes vis, en heb daarna dagen last van spierpijn gehad. Wat kan het harde leven van een sportvisser dan mooi zijn he.



        [Gewijzigd door Henko Slegh op 10-05-05 at 12:08 PM]

        Reageer

        • ziku
          Banned
          • 15-09-2005
          • 6

          #5
          thx Henko je bericht is heel leerzaam. Ik heb momenteel al 2 jaar zo'n stek waar je op een half uurtje tot wel 10 snoekbaarzen kunt (kon) vangen en dan nog vanaf de kant. Bij mij gaan zij dus mocht je geloven of niet keurig terug in 't water. Het stek bevind zich naast de openbare weg. Er passeren regelmatig mensen langs die soms eventjes stoppen om te kijken. Dan stop ik gewoon met vissen en indien ze dus blijven staan zet ik mij efkens op mijn kont tot dat zij weer voort zijn. De vissen die ik vang (snoekbaarzen, baarzen) onthaak ik heel rap en daarbij hou ik ze zolaag mogelijk bij de grond om ze in vervolg terug te zetten. Ondanks al die maatregelen zijn er dan weer van die mensen die het moeten gezien hebben en ze komen mijn visstek werkelijk leeghalen. Ondermaats of niet de zak in. Zo zit het hier in Belgie. Een der rijkste landen van de wereld!!!! Dit is toch schandalig in een land waar iedereen zijn brood kan verdienen. Maar dan terugkomend op de roofblei. K'zit die vis al sinds een goede paar maand achter de schubben. Ben al eens in Limburg geweest op de Grensmaas. Het bleef bij enkele baarzen en een kopvoorntje. Ik woon in gent en ben op zoek naar een water in de buurt waar deze zou kunnen zitten. Schelde Rijn kanaal leek mij logisch want dit water staat in verbinding met Volkerak dat op zijn beurt met HollandsDiep in verbinding staat enz. Op deze twee wateren en die, die met deze in verbinding staan zit er al roofblei. Er zitten wel een paar sluizen tussen Volkerak en Schelde-Rijnkanaal. Die zouden dus de verdere verspreiding richting Belgie kunnen belemmeren. Ik denk trouwens ook dat het Schelde rijnkanaal-water tot de brakwaterzone behoort en ik zou in Godsnaam niet weten of roofblei in zo'n water goed kan gedijen. Moest je toch iets weten van de roofblei en dan vooral waar ik ze kan vangen laat iets weten. greets

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎