hehe...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    hehe...

    eindelijk mijn 1e snoekbaarsje, ik vis al een aantal weken met mijn blinker maar het wou niet echt lukken, en nu had ik binnen een kawartier mijn 1e snoekbaarsje! hij was dan niet erg groot (30-35cm) maar blij ben ik er wel mee, ik had al zin om die blinker door de grond te douen!

    Die haken aan zo'n blinker zijn wel rot, me broer zij dat ik er beter 1 af kon knippen zodat het onthaken makkelijker gaat, wat vinden jullie daarvan?


    [Gewijzigd door sid op 09-30-05 at 07:55 PM]
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber
  • Henko Slegh
    Banned
    • 05-01-2005
    • 61

    #2
    Als de haak je niet bevalt dan kan je er misschien een andere opzetten, die wat visvriendelijker is. Daar zijn speciale bevestiging ringen voor te koop. Dat is ook makkelijk om regelmatig nieuwe scherpe haken aan je kunstaas te zetten op een regenachtige dag.

    Je kan met een andere haak trouwens ook leuk je actie van je kunstaas veranderen ??

    Koop voor het onthaken een stevige tang met lange bek, bij een doe het zelfzaak (goedkoper). Dan heb je meer grip op de haak en zal het onthaken super snel gaan na een paar vissen. Een knip tang is ook wel makkelijk zit de haak rot gehaakt dan kan je de haak in de bek afknippen, en aan de buitenkant van de bek de resten van de haak verwijderen.

    Succes

    Henk Slegh



    [Gewijzigd door Henko Slegh op 10-01-05 at 09:57 AM]

    Reageer

    • Sido
      Sportvisser
      • 06-09-2005
      • 801
      • dorpje aan franekervaart

      #3
      wij deden het deze x met een dunne punttang, zulkiets bedoel je zeker?

      en aan mijn blinker zit zo'n haak met 3 punten als je me snapt.
      Sido
      ____
      HSV: De Deinende Dobber

      Reageer

      • Henko Slegh
        Banned
        • 05-01-2005
        • 61

        #4
        Ja dat type tang, ze zijn er in diverse soorten, maar hoe die allemaal benoemt worden weet ik niet. Aan kunstaas zitten meestal 3 tand haken (dreg) Deze kan je ook vervangen door 2 tand haken kijk maar eens in je hengelsportzaak wat voor mogelijkheden er allemaal zijn.

        Henk Slegh

        Reageer

        • Sido
          Sportvisser
          • 06-09-2005
          • 801
          • dorpje aan franekervaart

          #5
          ok, maarik ben me haak net verloren ~0 !@#$ ik worp uit en toen zag ik hem eraf vliegen , dat klemmetje ding was los gegaan.

          Het was dus zo'n 'dreg' maar er zat ook een veertje aan, maakt dat wat uit zo'n veertje? ik bedoel heb je met veertje meer kans om iets te vangen dan zonder of is het gewoon voor de sier?
          Sido
          ____
          HSV: De Deinende Dobber

          Reageer

          • Henko Slegh
            Banned
            • 05-01-2005
            • 61

            #6
            Zo duur zijn die nieuwe spinners gelukkig niet om te kopen. Heb je niet zoveel geld dan kan je van een stukje oude onderlijn een nieuw staart stukje maken. Doe er een gekleurd rietje omheen voor de stevigheid dan laat de spinner ook nog een klein bellenspoortje achter. Als je dan toch bezig ben, maak dan meteen nog een paar verwisselbaar staartje stukjes, met ringetjes voor bevestiging aan het voorstuk van de spinner en voor het aansluitpunt van de haak. Het knijploodje voor het maken van het lusje aan de stalen onderlijn zijn verkrijgbaar bij de hengelsportwinkel

            Succes.

            Henk Slegh

            Reageer

            • Sido
              Sportvisser
              • 06-09-2005
              • 801
              • dorpje aan franekervaart

              #7
              ik doe er wel een stukje pakkietouw om, dat rawfel ik wat uit dat werkt miss ook wel...?
              Sido
              ____
              HSV: De Deinende Dobber

              Reageer

              • snoeker
                Frequent aanwezig
                • 25-11-2004
                • 127

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Henko Slegh

                Ja dat type tang, ze zijn er in diverse soorten, maar hoe die allemaal benoemt worden weet ik niet.
                men noemt dit de arterietang.

                Reageer

                • Sido
                  Sportvisser
                  • 06-09-2005
                  • 801
                  • dorpje aan franekervaart

                  #9
                  @henko slegh: maar een rietje als staartje werkt dus? want dan doe ik dat wel, alleen gister snapte ik je niet helemaal maar ik heb het nu nog een gelezen en nu snap ik je volgensmij .
                  Sido
                  ____
                  HSV: De Deinende Dobber

                  Reageer

                  • Henko Slegh
                    Banned
                    • 05-01-2005
                    • 61

                    #10
                    Dag Sid,

                    Dat rietje moet je wel over het staaldraadje heen schuiven hoor voor dat je het laatste lusje er aan maakt
                    Ik heb hier nog wel wat kunstaas liggen, ik zal het je toesturen geef mij via een PM bericht het adres maar door.

                    Hi Sid.

                    Ik heb hier twee pakketten voor je klaar liggen, Een met kunstaas en een met een verrassing.. Waar kan ik het naar toe sturen ,en geef mij wat info op welk type water je vist . Het pakket kan niet door de brievenbus, Dus je moeder zal er voor moeten tekenen maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

                    Je kan mij een PM sturen voor het adres via de bovenste knoppen of een e-mail sturen naar Info@sportvisgidsen.nl.

                    Henk Slegh


                    [Gewijzigd door Henko Slegh op 10-03-05 at 09:03 PM]

                    Reageer

                    • Sido
                      Sportvisser
                      • 06-09-2005
                      • 801
                      • dorpje aan franekervaart

                      #11
                      kost dat wat?

                      en ik vis in sloten en vaarten, ongeveer 2m diep met riet aan de kanten.

                      [Gewijzigd door sid op 10-04-05 at 08:27 PM]
                      Sido
                      ____
                      HSV: De Deinende Dobber

                      Reageer

                      • Henko Slegh
                        Banned
                        • 05-01-2005
                        • 61

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door sid

                        kost dat wat?

                        en ik vis in sloten en vaarten, ongeveer 2m diep met riet aan de kanten.

                        [Gewijzigd door sid op 10-04-05 at 08:27 PM]
                        Natuurlijk niet, dan had je zelf toch ook wel een nieuwe spinner kunnen kopen voor dat geld ?.

                        Dat komt dan mooi uit dat je vis in sloten met riet, ik had hier namelijk nog een nieuwe werphengel met een goede molen liggen , maar ze zijn voor mijn manier van vissen te licht, maar jij kan er veel plezier mee hebben toch ?

                        Henk Slegh

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎