hoe volgers verzilveren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • roeln
    Newbie
    • 24-08-2004
    • 38
    • Ternat

    hoe volgers verzilveren

    hoi,
    ik vis sinds een tijdje af en toe in de verloren uurtjes al werpend met een mini plugje (3 of 4 cm).
    Vang af en toe wel eens een baars maar in 90% van de gevallen zie ik een of meerdere baarzen het plugje volgen zonder zich te haken.

    Nu is mijn vraag: doe ik iets mis? Hoe kan je ervoor zorgen dat de volgers toch bijten? Trager binnenhalen? of juist sneller? met schokjes? Of beter eens proberen met een lepeltje of zo?

    alvast bedankt.
    roel
  • flupke
    Verificatie gaande...
    • 10-05-2005
    • 8
    • haasdonk [belgië]

    #2
    hey,

    misschien kun je een piertje of wat maden aan de dreg hangen

    Reageer

    • Mariah
      Newbie
      • 13-05-2005
      • 2

      #3
      Niet zo moeilijk om ze te laten bijten: Als ze volgen moet je spelen met de snelheid, zodra je de plug laat zakken of versneld reageerd de vis instinctief en zal bijten.
      Groot, Groter, Grootst....

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo Roeln

        wat ik vroeger geleert heb en nu nog doe is de pluggen en shads dompelen in de levertraan
        letop wel de gewone van vroeger te koop bij de drogist
        en de beste manier is dompelen een weekje op laten drogen en dan mee vissen
        gr Gerard

        Reageer

        • Henko Slegh
          Banned
          • 05-01-2005
          • 61

          #5
          Wat ook nog wel eens werkt bij een volger, de plug uit het water laten springen na de landing hoog in het water houden en versnellen.

          Reageer

          • fish2
            Newbie
            • 26-08-2005
            • 18

            #6
            een 'vluchtpoging' van de aasvis nadoen lukt meestal wel. Een fikse versnelling of even uit het water laten springen.
            en nooit te vlug bij de kant 'opgeven', soms bijten ze net voor je voeten !

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎