Hoe om te gaan met bijverdienende/stropende Sportvissers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henko Slegh
    Banned
    • 05-01-2005
    • 61

    Hoe om te gaan met bijverdienende/stropende Sportvissers

    Hoe om te gaan met bijverdienende/stropende Sportvissers.

    z.g.n. sportvissers die voor de (illegale) verkoop van b.v. snoekbaars een fors extra maandsalaris "bij elkaar vissen", gewoon met (veel te veel) hengels of netten dan wel een combinatie hiervan ??
    Zakken snoekbaars die verdwijnen in de kofferbak van de auto, opgehaald worden, verstopt worden tot een later tijdstip of anderszins ??

    Irriteert het u als sportvisser ook dat er veel te veel snoekbaars/snoek/baars wordt meegenomen waardoor de visstand ernstig terugloopt en u zelf steeds minder vangt terwijl de stropers hun werk verleggen naar wateren waar nog wel goed wordt gevangen??!!

    Bent uw een voor/tegen stander van het intrekken van de visvergunning door de federatie /HSV van de gesnapte sportvisser/stroper

  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    #2
    Ik persoonlijk ben er dus tegen,maar ook als het om karpers of paling whatever gaat!
    barbeel vissertje

    Reageer

    • Henko Slegh
      Banned
      • 05-01-2005
      • 61

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door barbeeltje

      Ik persoonlijk ben er dus tegen,maar ook als het om karpers of paling whatever gaat!
      Hallo barbeeltje,

      Ik haalde hier roofvis aan maar natuurlijk geld het voor alle vis. Een visje voor eigengebruik heb ik geen moeite mee

      Ben je dan ook een voorstander van de visvergunning intrekken van de betrapte sportvisser en bij een tweede keer alles in beslag nemen dus boot+auto+visuitrusting.

      of gaat dat je te ver.

      Reageer

      • barbeeltje
        Sportvisser
        • 04-11-2004
        • 592
        • limburg..

        #4
        Zeker weten!
        Laat ze mij de straf maar laten uitvoeren
        barbeel vissertje

        Reageer

        • Marc47
          Newbie
          • 11-01-2005
          • 5

          #5
          Ik kan ook wel personen die door prive omstandigheden gedwongen zijn om extra bijverdiensten te verkrijgen. De betrokken visser zat door een bedrijfsongeval in de wao en is vorig jaar weer na 6 jaar wao goedgekeurd leefde toen van een sociale uitkering. Na zijn scheiding ging het helemaal mis, uit nood is hij toen gaan vissen voor een plaatselijk vis resturand en heeft nu een flink aantal resturands die van hem de snoekbaars en paling afnemen. Had hij dat niet gedaan was hij financieel kapot gegaan . Ik ben er geen voorstander van maar soms breek nood wetten in deze dure euro tijd.

          Sportvissers die zich hier aan schuldig maken puur uit winstbejag, om de voor hun inkomen de te dure aangeschafte visboot te betalen met 80 pk BB daar heb ik geen enkele medelijden mee als alles in beslag wordt genomen.

          En Ja : trek zijn visvergunning ook maar in.

          Marco



          [Gewijzigd door Marc47 op 01-16-05 at 04:56 AM]

          Reageer

          • frederik
            Specimen Hunter
            • 05-01-2005
            • 1734

            #6
            Ach, deze discussie komt ook al naar beneden, via Noorwegen en Duistland.
            http://iga.kairies.de/agr/
            Want daar gaat het ook al zo en dat daar vistoeristen het vis uit hun wateren weghalen en op eten (verkoop aan restaurant).
            Maar goed, kijk maar en als het niet duidelijk is, wil ik het wel vertalen, zo dat een ieder het kan lezen.

            Groetjes frederik.



            [Gewijzigd door frederik op 01-16-05 at 07:11 PM]

            Reageer

            • OlavB
              Newbie
              • 16-01-2005
              • 2

              #7
              Natuurlijk ben ik tegen stropen en vis mee nemen, maar als ze het volgens de wet doen (dus meenemen wat mag volgens vergunning) dan kun je er niks van zeggen.
              Alles wat buiten de vergunning gaat moet dus naar mijn mening bestraft worden.
              Zelf zet ik alles terug, omdat ik een ander ook gun om iets te vangen!
              Mijn site www.VisTicje.com !

              Als ze me zoeken......dan ben ik Snoeken !!!

              Vangen...dan een kus....en dan TERUG !

              Reageer

              • Marc47
                Newbie
                • 11-01-2005
                • 5

                #8
                Verkopen van vis door sportvissers kan,
                vanaf 1 januari 2005, verstrekkende gevolgen hebben

                Diegenen die menen dat het nog wel kan, willen wij bij deze nog wel het volgende meegeven:

                Sinds 1 januari 2005 is de verkoop van vis door sportvissers een “economisch delict”. Dat houdt in dat de bevoegde overheden alle wettelijke onderzoek middelen mogen/kunnen aanwenden om een dossier tegen de vermeende overtreder hard te maken. De gevolgen hiervan kunnen nogal verstrekkend zijn. Je komt zowieso al niet meer weg met een boete, maar er volgt een hele juridische procedure. Ook je boot kan bijvoorbeeld in beslag genomen worden. In de eerste plaats doe je jezelf hiermee dus geen plezier, maar ook je collega sportvissers zouden wel eens de sigaar kunnen worden. Op termijn is het goed mogelijk dat de minister (bij regelmatige betrappingen) toch nog beslist om een aanlandingsbeperking in te stellen omdat hij in dat geval van mening kan zijn dat een verkoopsverbod alleen niet volstaat.

                Bron : Deltavissers.nl

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎