Vaste (voer) -stekken voor roofvis maken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henko Slegh
    Banned
    • 05-01-2005
    • 61

    Vaste (voer) -stekken voor roofvis maken

    Vaste (voer) -stekken voor roofvis maken

    Als roofvis visser maak ik al een tiental jaren vaste voerstekken voor roofvis. En paar jaar terug vermelde ik dit eens op een roofvisforum echter de reactie,s waren zeer mager en negatief. Wel kwam ik enkele weken daarna een kloon van mijn verhaal tegen in een bekend visblad als tip voor de roofvissers van een bekende auteur ..

    Ondertussen maken veel succes volle roofvissers vaste voerstekken en hun vangsten zijn altijd regelmatig zonder enige vorm van optreden van dressuur of ze nu met kunstaas of dood aas vissen op deze stekken.

    Benodigdheden voor het basis lokvoer:: Dood aas , lokaas voor voorn, oud wit brood., gekookte macaroni, maden.

    Snij de diverse soorten aasvissen in blokjes van drie centimeter incl ingewanden, eventueel gemengd met vis afval markt / visboer

    Meng het oude witbrood samen met het lokvoer en de maden en maak hier flinke ballen van zijn deze te slap geworden meng deze dan met panneer meel of een alles binder.

    Maak stekken van min 30 vierkante meter, door de visbrokken met een zaai beweging over de gehele visstek te verspreiden en het plaats lokvoer in het centrum van de voerstek.

    Begin voorzichtig te voeren en test regelmatig of er al aasvissen, of snoek op je stek aanwezig is. Zijn deze aanwezig dan kan je steeds meer voeren om ze daar te houden Maar pas op voor verzuring van je stek.

    Heb je resultaten laat het dan de forum lezers ook weten ,of heb je ook een tip over het maken van een roofvis voerstek plaats hem dan in dit topic.

    Veel succes voor 2005 en dat je vele meter snoeken mag vangen dit jaar.

    Henko Slegh.
  • bartje
    Newbie
    • 14-10-2004
    • 37

    #2
    dat ik deze tip zal proberen is zeker maar eerst zou ik graag toch wat meer uitleg krijgen over het opmerken van enige geintreseerde vis op de voerplek.Bedoel je hiermee dat ik er onmiddelijk een lijntje moet tussen gooien ........
    Groetjes Bart.

    Reageer

    • Henko Slegh
      Banned
      • 05-01-2005
      • 61

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door bartje

      dat ik deze tip zal proberen is zeker maar eerst zou ik graag toch wat meer uitleg krijgen over het opmerken van enige geintreseerde vis op de voerplek.Bedoel je hiermee dat ik er onmiddelijk een lijntje moet tussen gooien ........
      Hallo Bart,

      Bij het maken van een nieuwe snoekstek voer ik eerst een paar keer zonder een hengel uit te gooien, Na een paar dagen voeren ga ik pas op de nieuwe stek vissen op snoek een kleine aasvis je ziet dan snel genoeg of de (geheime) visstek gelukt is. Dat is best wel spannend want als je geen aasvis kan vangen kan er mogelijk veel snoek zitten maar dat merk je dan wel snel als een je een paar snoeken gevangen heb, deze trekken zich terug na een vangst en dan komen de aasvissen uit hun schuilplaats en vang je die weer goed. Bij vertrek kan je dan meer voeren als dat gebruikelijk was in het begin om de vis in de omgeving van de stek te houden.

      Op mijn vaste stekken voer ik altijd bij aankomst, en als ik er weer vertrek. Heb ik goed gevangen op een stek blijf ik er wel regelmatig bij voeren maar ga ik er de eerste dagen niet meer op vissen om een te grote hengeldruk te voorkomen, want dan trek de snoek weg en moet je weer zoeken waar zij zich verstop hebben, maar zolang de aasvis op je stek rond blijft zwemmen blijft de snoek wel in de buurt.

      Heb je nog vragen dan hoor ik het wel van je,

      Met visgroet,
      Henko Slegh

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Ik kan me voorstellen dat dit lukt op een water waar de snoek goed aanwezig is. Maar werkt een voerplek als deze op plekken waar je maar sporadisch een snoek vangt?

        Kan je dan ook bvb voeren met vismeel, of bloedmeel in een voertje met bvb veel leem en broodkruimels?
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • visseninpolen
          Met enige kennis...
          • 01-01-2005
          • 301
          • wichmond

          #5
          werkt het voeren ook voor snoekbaars en baars? :?
          ryby ryby ryby i duzo ryb

          Reageer

          • Henko Slegh
            Banned
            • 05-01-2005
            • 61

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Slafes

            Ik kan me voorstellen dat dit lukt op een water waar de snoek goed aanwezig is. Maar werkt een voerplek als deze op plekken waar je maar sporadisch een snoek vangt?

            Kan je dan ook bvb voeren met vismeel, of bloedmeel in een voertje met bvb veel leem en broodkruimels?
            Dat is een goeie vraag, In ons viswater Almere zit heel veel snoek, en als ik dan een mooi plekje tegen kom maak ik daar een nieuwe voerstek om de langstrekkende snoeken daar een tijdje te houden, maar de stek valt of staat met de vaste aanwezigheid van aasvis. Maar ik zal het eens uit proberen want ik weet wel een sloot waar nog nooit een snoek is gevangen. Je hoort dan nog van mij hoe dat afgelopen is.Maar in principe kan je met elk samengesteld lokvoer de aasvissen op je stek krijgen. Ik heb al lopen surfen bij het topic lokvoer en kwam daar ook leuke tips tegen, die ik toch ook eens uit ga proberen Wat is bloedmeel ???

            @visserinpolen

            Ik vang op die stekken wel eens een snoekbaars/baars, maar volgens mij is dat toeval want mijn vistuig is eigenlijk niet geschikt voor snoekbaars. Trouwens best wel een goed onderwerp of de snoekbaars zich ophoud op snoekrijke visstekken, misschien zijn er andere vissers die hier wel het antwoord op weten, daar ben ik ook wel nieuwsgierig na. Je vraag is best wel een nieuw topic waardig door jouw geopend.

            Groet,
            Henko Slegh.

            Reageer

            • Slafes
              Sportvisser
              • 31-01-2003
              • 844
              • Leuven

              #7
              Bloedmeel is gedroogd bloed (varken, rund). Witvissers voegen daar wel eens een lepeltje van toe aan hun voer in de winter.
              http://www.wandelendetakken.be

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎