Magere vangst

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pikey
    Newbie
    • 28-12-2004
    • 2

    Magere vangst

    Graag de nodige tips voor een onervaren snoekert??

    Ben vanaf begin okt. op snoek aan 't vissen, maar heb tot nog toe nix mogen bemachtigen.
    Ik vis met kunstaas aan een werphengel voorzien van allerlei soorten kunstaas.
    Varierend van Rapala's tot een simpel spinnertje.
    Wel al eens tot 2x toe een volgertje gehad(errug leuk om te zien) een enkele aanbeet plus een verspeelde snoek.
    Ik vis voornamelijk in en rond de wateren van Zoetermeer, waar naar ik heb gehoord voldoende te vangen schijnt te zijn.
    Dus gaarne, kom maar op met tips en trucs om ook tot een goeie landing te komen ??
    Dank,
    Pikey
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    #2
    Als je er vist zoek je dan ook de plaatsjes op zoals rietkragen/palen/bruggen/duikers!
    Etc.Of gooi je zomaar ergens in!?(kan )
    En anders kan je ook nog eens proberen met een doodgetakeld stuk makreel!
    Kijk ook eens of je wat visjes ziet wegspringen!

    Maar ik weet zeker dat ze er zijn!
    Kan ook zijn dat ze net geen honger hebben!
    Als het water helder is gebruik dan liever natuurlijke kleuren pluggen en spinners!

    Succes verder!
    barbeel vissertje

    Reageer

    • Henko Slegh
      Banned
      • 05-01-2005
      • 61

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Pikey

      Graag de nodige tips voor een onervaren snoekert??

      Ben vanaf begin okt. op snoek aan 't vissen, maar heb tot nog toe nix mogen bemachtigen.
      Ik vis met kunstaas aan een werphengel voorzien van allerlei soorten kunstaas.
      Varierend van Rapala's tot een simpel spinnertje.
      Wel al eens tot 2x toe een volgertje gehad(errug leuk om te zien) een enkele aanbeet plus een verspeelde snoek.
      Ik vis voornamelijk in en rond de wateren van Zoetermeer, waar naar ik heb gehoord voldoende te vangen schijnt te zijn.
      Dus gaarne, kom maar op met tips en trucs om ook tot een goeie landing te komen ??
      Hou bij het vissen op snoek een aantal basis regels goed in de gaten en je zal zien dat je al snel resultaat zal hebben. Ik zal proberen je een aantal basis regels uit te leggen.

      De snoek jaagt twee keer per dag tijdens de zomer maanden . De tijdstippen zijn verschillend afhankelijk van het seizoen . Volgens de vangsten opgave van roofvis vissers bij de SVR (vangsten registratie) komt dit tijdstip landelijk redelijk overeen . Stelling: Waar veel jonge vis zwemt zit meestal ook veel snoek. Bied het (kunst)aas aan iets boven de helft van de water diepte, bv is het water 200 cm diep vis dan op 100 cm diepte of nog hoger meestal kijk de snoek tegen het licht in of zit in de bovenste waterlaag..

      Bij rust ligt de snoek graag op een donkerde plek zoals onder bruggen, schaduw,boten, waterplanten, bomen. te wachten op een aasvis.
      Is een stuk kunstaas niet zo succes vol (dressuur) verander dan de actie door andere haken er op te zetten of het bevestigingoog een beetje te verbuigen, ook een dik draadje wol er aan bevestigen kan leuke resultaten opleveren, net als met sterk wisselende snelheid je kunst aas over de zelfde plek heen te laten lopen.

      Bij veel waterplanten is het zuurstof gehalte van het water in de vroege ochtend uren meestal laag en zal de vis in dat water weinig actief zijn.

      Veel succes en op naar de eerste metersnoek,

      Groet,

      Henco Slegh.

      Reageer

      • visseninpolen
        Met enige kennis...
        • 01-01-2005
        • 301
        • wichmond

        #4
        Ik heb goede resultaten gehad met het verschillend binnen vissen van de plug. Niet alleen maar indraaien, maar geef eens rukjes aan de hengel, beweeg de hengel eens op en neer tijdens het binnen vissen en haal een drijvende plug niet direct uit het water als je hem aan de kant hebt, maar laat hem uit zichzelf omhoog komen en laat hem daar eens heel even liggen (heeft mij een 93 cm snoek opgeleverd).
        Als je weer eens een volger hebt met een plug, stop met indraaien, hij hapt vast en zeker, maar kijk wel goed wat de snoek doet, want mij is het eens gebeurd dat de haak toen achter in de strot van de vis kwam, succes.
        ryby ryby ryby i duzo ryb

        Reageer

        • Visvangst
          #13
          • 31-07-2003
          • 39
          • Steenwijkerwold

          #5
          Denk ook eens aan wat voor weer het is.

          Is het koud, dus ook het water, dan is de snoek minder aan het jagen, want dat kost energie. Zorg dan dat je heel rustig je kunstaas binnenhaalt en zeker niet met grote schokken. Dat schrikt af, want alles in het water is in een soort winterslaap.

          Is het warmer, dus ook het water, dan kun je rustig wat feller binnen halen. De snoek wordt daar zo aggressief van de ze vanzelf het aas grijpt. Dat kan ook zeer hard op je hengel aankomen. Dus je weet het meteen. Ook als het voelt alsof je ergens tegen aanstoot kan een snoekje zijn. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat het kunstaas aangetikt werd.

          Blijf dus alert.

          Die tip van visseninpolen is ook een goede, heb het 1x meegemaakt en schrok me te pletter. Was maar een kleintje, maar toch.

          Succes

          Neem eens een kijkje op de site van de visser!!

          Als je haak niet in het water ligt, vang je zeker niets......
          (c) Rolo.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎