Wintervissen op roofvis

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Slafes
    Sportvisser
    • 31-01-2003
    • 844
    • Leuven

    Wintervissen op roofvis

    Misschien interessante vraag voor de roofvissers op openbaar water:

    De witvis trekt naar bruggen en haventjes toe. Maar wat doet de roofvis zoals snoekbaars en snoek? Blijft die in zijn eigen gebied, of volgt die de vis?

    Indien die niet volgt, loop je dan meer kans om in de koudere maanden een snoek(baars) te vangen, dan in de warmere maanden?

    Wie o wie weet het antwoord?
    http://www.wandelendetakken.be
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Om je vraag te beantwoorden, de roofvis blijft waar hij is. Hij heeft namelijk een territorium opgebouwd waar hij niet weg gaat. Ik zie in de winter steeds dezelfde vissers op dezelfde plaatsen vissen op roofvis. Dat geld voor zowel de rivieren als de aansluitende grote plassen. Hier in limburg word er veel op roofvis met bootjes gevist, en er zijn er bij die goed roofvis vangen, de gevangen roofvis word meestal teruggezet. Het gaat vele roofvissers alleen om de sport, en zo moet het.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • Slafes
      Sportvisser
      • 31-01-2003
      • 844
      • Leuven

      #3
      Leuk gegeven,...

      Ondermaatse roofvis en snoek moeten zowieso teruggezet worden. Maar af en toe eens een vis voor de pan is zeker niet te versmaden.

      je hebt 2 soorten vissers: zij die zwijgen, en de vis in de pan stoppen, en zij die er hevig tegen zijn, en die roepen het hardst van al!
      http://www.wandelendetakken.be

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo Vissport
        ze hebben wel een voorkeur voor een plaats in de buurt haventjes of paaiplaatsen
        ze komen van 25m naar 10 m en de voorraadkast is gevuld
        en ik ben het met je eens je gaat niet voor de vis maar voor dat bonken op je hengel
        gr Gerard

        Reageer

        • Breamhunter
          Newbie
          • 27-04-2004
          • 38

          #5
          Hallo,

          Het gros van de roofvissen trekt zeker weten met de witvis mee. Zo is het met alle jagers in de natuur. Ze zullen nooit ver van hun prooi zijn. Vooral snoeken zijn luie rovers en gaan op een beschutte plek bij de witvis liggen. Daarom zijn in de winter de bruggetjes en andere obstakels ook hotspots voor de roofvissen. Dus als je wilt gaan vissen op snoek zal ik het altijd op deze plaatsen gaan proberen.

          Succes.

          :heavy: Dé Visvangstsite van Nederland!! :heavy:

          Beter een vis in de hand, dan 10 in het water!

          Reageer

          • Appel
            Newbie
            • 27-01-2005
            • 22

            #6
            hallo snoekvrienden, grappig om te zien hoe mensen verschillende meningen hebben over wat de vis nou echt doet.ikzelf ben niet een echte sportvisser , meer voor de recreatie. miischien dat iemand me een keer wat artikeltjes met plaatjes kan sturen zodat ik wat verschillende technieken kan gaan beheersen.ik vis voornamelijk op snoek met dood aas een met rapalas.ook hoor ik vaak dat er 2 verschillende soorten snoek zijn , de liggers en de jagers.ik denk dat bij deze 2 types er 1 voor zichzelf gaat en blijft en dat de ander misschien toch de haventjes en bruggetjes zoekt ik denk trouwens dat de grotere snoeken meer jagen en zich blijven verplaatsen en dat de kleinere snoekjes dicht in de buurt van de witvis blijft maarja dit is ook weer een mening waar een ander misschien aanders over denkt , reageer! groeten appel
            Ik ben robert,24 jaar oud uit steenwijk. en ik vis het liefst op snoek met dood aas.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎