Materiaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Chico
    Newbie
    • 21-06-2004
    • 9

    Materiaal

    Hallo

    Er waren reeds plannen om eens de overstap te maken, van witvisserij naar spinnenvissen,tot onlangs,tot tweemaal toe,tijdens het vissen met vaste stok, voorn gretig werd ontnomen door een snoek!Wat een suspens!De reactie alleen al van die snoek,schitterend!Allerlei documentatie doorgenomen om enige kennis te hebben van de grondbeginselen van spinvissen.Vis met 25/00(werpgewicht hengel 10-20gr.),stalen onderlijn van 7kg,en n'paar spinners,staande jigkoppen met twisters,e.d. aangekocht.Ook n'paar pluggen,drijvende,zwevende,ondiep duikende.Maar nu heb ik nog een vraag,sommige pluggen zijn voorzien van een splitring,andere niet.Bij de bevestigingen zie ik soms een enkel warteltje,andere doen het met n'dubbele wartel.Wat heeft dit als effect op de plug?Heeft dit effect? :?
    Vis op stilstaande waters van 1-2.5m diep,mocht dit van belang zijn.

    Greetz!
    Wou dat hengelen mijn beroep was...!!!
  • Swingtip
    Frequent aanwezig
    • 18-02-2004
    • 142

    #2
    Eh nee.
    In ondiepwater kun je beter met spinners van 5 tot 10 gram. Een zwaardere hengel is in die water waardeloos tenzij je vist met pluggen een zo geheten alroundhengel is er niet dus je meerdere hengels nodig zijn. twisters zijnin water van diepte weg gegooit geld je zit te snel vast in de bodem. Wartels zorgen er voor dat je lijn niet gaat kinken dubbel of enkel maakt niet uit.
    Verder wat voor spinners heb je verzwaard ik hoop het niet voor je want die zijn voor stromend water en 1-2.5m lijkt me niet echt stromend. en met spinneren is het ook nog belangrijk dat je antikinklood gebruikt te koop bij de meeste hengelsportzaken. Neem die van 3 gram en knip er stukje af. Nog een kleine tip zorg dat je iemand weet die goeie spinners maakt, ik vind zelf dat troep uit de winkel niks. Dit is niet om je af te kraken of zo maar de meeste winkelliers willen graag verkopen dat blijkt maar weer uit je aankopen. Kun je ook niks aandoen je vraagt natuurlijk aan een winkellier wat je nodig hebt. Ik vind het zelf wat zonder dat je er op ten duur achter gaat komen dat spinneren met die hengel niet werkt. Spinneren is voor mij namelijk net zen meditatie lekker ontspannend. De hengel die je gekocht hebt is wel iedeaal voor pluggen maar zeer ongeschikt voor het spineren. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Ik beantwoord ze graag voor je.

    Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎