Roofblei

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Andre
    Newbie
    • 19-08-2004
    • 5

    Roofblei

    Ik heb al een poos op de roofblei gevist en m,n record was een vis van 71 cm.
    Dit jaar ben ik weer volop aan de gang(in de rustperiode van de snoek) en heb er nu al zo,n 6 gevangen waarvan afgelopen donderdag een van 70 cm op een hengeltje van 5.85 gram werpgewicht.
    Het is een van de mooiste actieve vissen om te belagen,en een genot om de
    aanbeet te mogen voelen op je hengel.

    Zijn er hier nog meer mensen die op dit moment op roofblei vissen?

    Groeten van Andre.
    als je vis wil vangen wat doe je hier dan:d
  • Niekk
    Newbie
    • 28-08-2004
    • 4

    #2
    Hoi Andre,

    De afgelopen weken heb ik tijdens het vissen met de winkle picker een aantal vissen gevangen waarvan ik denk dat het roofbleitjes zijn: erg zilverkleurig en langgestrekt en een relatief grote bek. De aanbeten zijn zeer fel. De groottes varieren tussen 10 en 20 centimeter (erg klein dus). Stel het is roofblei; dan zou ik graag met kunstaas es proberen wat grotere te vangen...heb je tips?
    Hoe diep moet ik vissen met kunstaas? Hoe snel binnendraaien (onderbrekinkjes?), wat voor soort kunstaas?etc.
    Het is een (licht) stromende, (redelijk) diepe rivier..

    Groeten,
    Niek

    Reageer

    • Andre
      Newbie
      • 19-08-2004
      • 5

      #3
      Hoi niek,

      Ik denk inderdaad dat het om kleine roofbleitjes gaat(gelet je beschrijving).
      Dat is hartstikke mooi nieuws, en ik zou ze in jouw geval met kleine spinnertjes
      proberen te vangen, je beschreef dat het om lichtstromend water ging.
      Dan zou ik toch verzwaarde spinners maat 1 of 2 gebruiken, en ze vissen op het oppervlak, dus zo,n 10 cm onder water. Beetje snelheid maken.
      Als het een onbeviste stek is hoef je geen capriolen uit te halen,
      maar gonst het van het kunstaas daar , dan moet je inderdaad trucs gebruiken
      zoals varieeren in snelheid en dergelijke.
      Wat mensen vaak doen is vissen tegen de stroom,omdat het spinnertje dan zo
      lekker draait.
      Ik zou je adviseren eens met de stroom mee te spinneren of pluggen,net wat je gebruikt.
      Ik heb er zelf al heel wat roofvis mee gevangen
      Ik hoop dat je wat aan m,n tips hebt, en wens je succes!
      als je vis wil vangen wat doe je hier dan:d

      Reageer

      • Koefstajn
        Banned
        • 12-12-2003
        • 13

        #4
        hallo niek...deze visjes heb ik ook gevangen en ik denk idd ook aan roofblei..maar het enige puntje dat niet klopt is de kop ( bek ). weet iemand of dit kan komen doordat de vis nog zo jong is, of hebben we hier toch met een andere soort te maken??mijn buurman vond t een blankvoorn, maar daar ben ik het niet mee eens, want de vorm van het lichaam is heel anders en de aanbeten zijn veel feller..deze springen echt boven het water op en ze blijven maar spartelen en zwemmen....

        groeten....

        Reageer

        • Niekk
          Newbie
          • 28-08-2004
          • 4

          #5
          Ik ben nog steeds erg benieuwd.....iemand een antwoord op de vraag van Koefstajn en mij of het inderdaad roofblei betreft...?

          Reageer

          • feeder
            Komt net kijken
            • 10-07-2003
            • 72

            #6
            Ja, het is gegarandeerd roofblei.
            Ik had er vandaag ook een paar gevangen,
            tijdens het feedervissen op de Waal ,de aanbeten zijn zeer fel
            en de vis is zilverkleurig en heeft een grote bek.

            eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

            http://www.hsvonsgenoegen.com
            *
            http://www.sportvissen.eigenstart.nl

            Reageer

            • roofblei
              Newbie
              • 29-01-2005
              • 2

              #7
              Hoi, ik ben Klaas Verkerk uit Rotterdam en ben al bijna vier jaar helemaal verslaafd aan Roofbleivissen. Ik heb laatste gevangen in eind november vorig jaar. Ik heb er al ruim tweehonderdvijftig of meer gevangen. De ??grootste tot nu toe was drieenzeventig cm. Maar meestal zijn ze rond de vijftig cm. Maar wie weet er in de buurt van Rotterdam nog een waanzige goede stek. In het begin heb ze al met de vlieghengel gevangen, maar die waren niet groter dan een gemiddelde voorn.
              ***Verry funny Scotty...now beam down my clothes!***

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎