Paling techniek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Grijpenvisser
    Newbie
    • 22-06-2004
    • 7

    Paling techniek

    Dag iedereen.

    Ik heb nog nooit op paling gevist en zou dat graag eens uitproberen.

    Ik wil dit doen bij de vijver in de buurt.

    Hoe vis ik het best op paling, welke instalatie, materiaal, haken,aas,......

    Alvast bedankt
    #) Greetz
    Fishing rules !!!
  • Breamhunter
    Newbie
    • 27-04-2004
    • 38

    #2
    Hallo,

    Het vissen op paling is eigenlijk heel simpel. Ze moeten alleen willen bijten. Eeen warme zomeravond zal de beste resultaten opleveren. Als er rietkragen of overhangende bomen zijn moet je daar vissen. Een lijndikte van 25/00 is meer als genoeg. Ik vis met een haak 6 met lange steel. Je kunt met een botloodje en beetverklikker of op de top vissen, maar ook met een dobber gaat prima. Als aas tenslotte: pieren, stukje vis of rauwe frikandel.

    Succes!

    :heavy: Dé Visvangstsite van Nederland!! :heavy:

    Beter een vis in de hand, dan 10 in het water!

    Reageer

    • Vissport
      Sportvisser
      • 07-01-2004
      • 756
      • Maasbracht

      #3
      Palingvissen is zeer eenvoudig.

      Neem 2 telescoop werphengels, niet te lang, een paar molens met 25 honderste van snoer,een paar belletjes, enkele platte loodjes van 25 gr, een paar hengelsteuntjes, zijn zeer gemakkelijk,dikke pieren, en jonge hollandse kaas, die snij je in bolletjes, haakje nr 10 of kleiner, een schepnet met fijne mazen, je weet maar nooit, een plastieken box om de paling in te zetten, hopelijk zit er voldoende paling, in de avonduren is het namelijk beter vissen dan overdag. Heb je dan toch een paling, wikkel hem dan in vochtig gras en dan de koelbox in, zou hou je hem langer vers, of gebruik koel elementjes. En gebruik draainagels in je montage, anders krijg je een puinhoop in je onderlijn. Veel succes toegewenst met het palingvissen, was vroeger een van mijn favorieten hobby's. ipe:
      www.pa3gju.nl
      Beste groeten.

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        In België mag je je paling niet meer mee naar huis nemen tot de vervuiling af neemt...

        Voor onze tienenaar wil dit zeggen, ze terugzetten.
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • Pieter Pepping
          Frequent aanwezig
          • 11-08-2003
          • 206

          #5
          hoi,

          ik vind dat je paling zowieso terug moet zetten, zo best gaat het niet met ze...
          ---------------

          Pieter

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #6
            Het is niet omdat je ze niet vangt, dat ze er niet zitten,...

            Vaart van Leuven zit vol paling,... Gezien door Benny bij afvissing, en zerlf gemerkt wanneer ik met warhead en nog een aantal mensen ben gaan vissen op snoekbaars met een visje...

            Daarna heeft warhaed ook op paling gevis met vaste lijn,... Hadden met 2 personen 7 stuks denk ik...
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            • Maximilian
              Met enige kennis...
              • 12-02-2003
              • 352

              #7
              Het gaat heel slecht met de Paling.....

              ...zo slecht zelfs dat de Paling inmiddels op de Rode Lijst van bedreigde diersoorten staat en er een Europees noodplan is opgezet om de Paling voor de ondergang te behoeden. Ondanks dit plan zijn er vanwege het grote economische belang (op korte termijn) door de Europese lidstaten nog nauwelijks concrete maatregelen afgekondigd om de Paling te ontzien. Een steeds gehoord argument is dat maatregelen op nationaal niveau geen zin hebben als andere lidstaten niet meewerken.

              Vooraanstaande biologen die zich al jaren bezig houden met de problematiek rondom de Paling, voorspellen dat er binnen 10 jaar een einde zal komen aan de jaarlijkse intrek van jonge glasaal in onze wateren. Het aantal jonge glasalen dat de Nederlandse binnenwateren jaarlijks opzoekt is sinds de jaren '80 al met een factor 100 afgenomen. Aangezien de meeste Palingen niet ouder worden dan een jaar of tien zullen de meesten van ons waarschijnlijk nog meemaken dat er geen volwassen Paling meer in onze wateren rondzwemt. De grootste bedreiging van menselijke kant vormt de commerciele visserij die hard op weg is om de kip met de gouden eieren te slachten. Daarnaast valt een groot aantal Palingen momenteel ten prooi aan een dodelijke parasiet.

              Een (heel) klein lichtpuntje is wellicht het feit dat een groep Japanse wetenschappers er in is geslaagd om voor het eerst Paling in gevangenschap te kweken (tot nu toe zijn "palingkwekerijen" in feite slechts opfokstations van jonge glasaal die uit de zee wordt gevist voordat zij de binnenwateren opzwemmen). Voor de wilde vorm van de Europese Paling ( Anguilla anguilla ) , de vis zoals wij, onze ouders en grootouders die altijd hebben gekend, vrees ik helaas het ergste.....
              g\'day to y\'all folks,

              :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

              Reageer

              • Vissport
                Sportvisser
                • 07-01-2004
                • 756
                • Maasbracht

                #8
                Heel raar dat de paling bij bedreigde soort staat.
                Ik heb een beroeppalingvisser gesproken en die zei, dat er meer dan genoeg paling in zijn fuiken zat, dus die was toch dik tevreden. Af en toe had hij zelfs teveel aan paling. Dus de paling zit er wel, maar ik denk dat er veel minder op gevist word, tegenover vroeger. Dus er zijn toch tegenstrijdige berichten. Als de fuiken vol zitten, en de gelegenheids visser vangt niets of weinig, dan klopt er iets niet.
                www.pa3gju.nl
                Beste groeten.

                Reageer

                • Maximilian
                  Met enige kennis...
                  • 12-02-2003
                  • 352

                  #9
                  het feit dat de netten van die beroepsvisser vol waren zegt me niet zoveel, het aantal beroepsvissers is drastisch afgenomen waardoor overgebleven vissers over veel grotere stukken vissen dan vroeger. Als je geinteresseerd bent in het verhaal van de paling moet je bijvoorbeeld eens kijken op de websites die hieronder staan :

                  http://home.wxs.nl/~hwdenie/suscept.htm

                  http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/paling-01.html

                  http://www.veganisme.non-profit.nl/nieuws/a1084951233.htm
                  g\'day to y\'all folks,

                  :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎