paling

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • nak
    Newbie
    • 05-01-2004
    • 17
    • emmen

    paling

    Ga van 't weekend na lange tijd eens weer op paling vissen.
    Nu hoorde ik laatst dat de palingstand drastisch terugliep, ik snap dat niet zo.
    Ik dacht dat het water toch schoner werd in nederland, wat mag er dan wel eens aan de hand zijn met de paling. Hoe zit dat eigenlijk.
    In ieder geval hoop ik wat te vangen, kan ik gelijk eens de tip van rauwe fricandel en korrels proberen, ben benieuwd, want wie niet waagt....
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    #2
    Hallo Nak

    Inderdaad nu hebben we schoner water en vistrappen komen er steeds meer maar geen paling
    er zijn al veel onderzoeken naar gedaan de hoofdzaak is de paling plant zich voort hier ver vandaan 4000 k.m voor dat de paling daar komt is 99.% weggevangen
    op de golfstromen komen hier dan uiteindelijk glasaaltjes aan om naar jou visplekje te gaan
    maar voor dat die daar kunnen komen worden ze weggevangen voor de palingkwekerij of komen een sluis tegen zonder vistrap die jou visplekje wel bereiken kunnen dan opgroeien
    dus nog een paar jaar dit cirkeltje en je kunt het wel vergeten
    dan word het kweekpaling eten uit de super
    gr Gerard

    Reageer

    • Vissport
      Sportvisser
      • 07-01-2004
      • 756
      • Maasbracht

      #3
      Dat de paling inderdaad veel minder gevangen wordt dan vroeger is inderdaad een feit. Echter een plaatselijke commerciele palingvisser die zegt dat er paling genoeg in zijn fuiken zitten, dus die is dik tevreden. Ik heb hem persoonlijk aangesproken over dit probleem. Echter de sportvisser die vangt bijna of per toeval nog een paling. Anderzijds wordt er veel met iligale fuiken op paling gevist, dat speeld ook nog mee. Maar is het niet zo dat er veel minder op paling gevist wordt dan vroeger ???Dat zou ook een reden kunnen zijn. :?
      www.pa3gju.nl
      Beste groeten.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎