Beginner: Montage van kunstaas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • TicTacTies
    Komt net kijken
    • 17-10-2003
    • 74

    Beginner: Montage van kunstaas

    Hoi Forumgangers,

    Als beginnende roofvisser heb ik een vraag. Ik wil met een spinhengel gaan vissen op snoek/snoelbaars. Hiervoor heb ik kunstaas aangeschaft. Het is zo'n nepvisje van Spro. (hoe heten die dingen eigenlijk?)
    Moet ik het kunstaas direct aan de hoofdlijn bevestigen me behulp van een wartel? Of moet er een onderlijn tussen?

    Ik de kunstdatabank op internet wordt aangegeven dat de beweging van mijn kunstaas, wobbler of zoiets heet wat is dat dan?

    Ik hoop dat jullie bereidt zijn mij op weg te helpen! Alvast bedankt

    TicTacTies
    Ook als de vis niet bijt moet je blijven LACHEN!!
  • Swingtip
    Frequent aanwezig
    • 18-02-2004
    • 142

    #2
    Bij roofvis zeker een onderlijn gebruiken. Deze moet wel metaal zijn anders word je nylon/gevlochten draad door gebeten. Wordt een dure en frustrerende hobby zo. Bij spinners gebruik je een spinstangetje stukje ijzerdraad zo als hier onder. Bij plugen enz. gebruik je gevlochtenijzer onderlijntje dit is vele malen soepeler.


    spinner-speldwartelO----------------------------Ospinlood-speldwartel-hoofdlijn

    plug enz-spelwartel-------------------------------wartel-hoofdlijn.

    Je kunt ze zelfmaken of je kunt ze kant en klaar kopen bij je hengelsportzaak.
    Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎