PDA

View Full Version : paling

Cameleon
15-04-2004, 09:16
hey

ik zou graag paling willen vangen en doe dit met regenwormen
vorige keer bleef mijn haak precies vastzitten in het water en brak toen ineens , het leek erop dat mijn draad doorgebeten was (en daar ben ik zeker van )
kan paling onderlijnen doorbijten of was het een snoekbaars misschien ?

pastoor
15-04-2004, 09:33
Het zou ook wel eens een krab geweest kunnen zijn.

Swingtip
15-04-2004, 09:44
Zou kunnen dat het een snoekbaars is of een snoekje. Nof een andere tip voor het paling vissen probeer als aas een keer een stukje fikandel.

Cameleon
15-04-2004, 09:56
Oorspronkelijk geplaatst door Swingtip

Zou kunnen dat het een snoekbaars is of een snoekje. Nof een andere tip voor het paling vissen probeer als aas een keer een stukje fikandel.

ha bedank (een stukje rauwe frikadel toch he :) )

Swingtip
16-04-2004, 08:10
Ja rauwe frikandel

Slafes
16-04-2004, 08:17
Om iets grotere paling te kunnen verschalken wordt soms ook gebruik gemaakt van een stukje doodgemaakte vis. Soms ook een vertrappeld klein visje, dat je even hebt laten liggen zodat het wat begint te rotten...

Hier kan dus ook snoekbaars mee gevangen worden.

Wat ik wel al gezien heb is dat paling je aas zeer mooi kan abijten, bvb een worm die mooi afgebeten is, of een hap in een stukje vis. Misschien dus niet ondenkbeeldig dat een paling een dunnere lijn kan doorknippen, maar zou eerder denken aan een snoekje.

Je moet ook echt geluk hebben, hoor geregeld een verhaal van een karpervisser die een snoek ving aan zijn boilie bij het binnendraaien, en die de snoek perfect kon landen zonder dat de lijn werd beschadigd...

Cameleon
16-04-2004, 10:04
maar in het kanaal van Willebroek zit er volgens mij geen snoek

snoekbaars wel ...maar daar twijfel ik ook aan
bedankt voor de tips

warhead
16-04-2004, 13:23
Der zit overal snoek. Eitjes worden door de eenden verplaatst.

Cameleon
16-04-2004, 21:56
Oorspronkelijk geplaatst door warhead

Der zit overal snoek. Eitjes worden door de eenden verplaatst.

dat hoor ik voor de eerste keer :) nou ja een mens is nooit te oud om iets bij te leren :p

ome jos
14-05-2004, 00:01
:) onderlijn zal wel verjaard zijngeweest :)

abramusbrama
14-05-2004, 10:09
het kan ook zijn dat een mossel je onderlijn heeft doen breken!

Abramusbrama

smokingbeaver
23-05-2004, 19:35
paling kan wel zeker je onderlijn door bijten de tantjes van een paling zijn net een rasp en schuren zo door je lijn heen