vraag van beginner

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • glensas
    Komt net kijken
    • 02-04-2004
    • 65

    vraag van beginner

    Ik zou graag op snoek gaan vissen maar ik weet niet goed welk matriaal ik daar voor nodig heb kan iemand me daar bij helpen, maar dan is er nog een probleem ik wil nog niet direct te duur gaan dus ik wil iets van een 150 euro als da kan eh.
    groetjes, Glen.
  • glensas
    Komt net kijken
    • 02-04-2004
    • 65

    #2
    Nog een vraag zitten er op het kanaal snoeken
    groetjes, Glen.

    Reageer

    • Swingtip
      Frequent aanwezig
      • 18-02-2004
      • 142

      #3
      Op het kanaal zit zeker snoek maar als je daar op wilt gaan vissen benal snel afhankelijk van een boot en fishfinder. Ik zou zeggen ga met een 10 grams spinhengel de polder in een paar onverzwaarde spinners antikinklood en klaar
      Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

      Reageer

      • Joost
        Komt net kijken
        • 25-04-2003
        • 54

        #4
        Bijna overal waar vis zit is de snoek ook te vinden. Het is alleen per lokatie anders waar ze zitten. In de ene plas zitten ze in het riet (hier kan je meestal een snoek wel vinden). Maar ergens anders liggen ze in diepere gedeeltes op de bodem te wachten op een prooi. Dit is een kwestie van proberen.

        Ik heb zelf veel goede ervaring met een twister. Afhankelijk van de grote van de snoek kies ik een grote of kleine twister. Probleem met kleine twister is dat Baars het ook interessant vindt. Dit kan ook wel leuk zijn.

        Als ik mij niet vergis is het op dit moment niet toegestaan om te gaan snoeken. Het is de gesloten periode. Omdat de snoek / snoekbaars nu gaat paaien is het niet toegestaan om met kunstaas of levendaas (zoals worm & maden) te vissen. Een levend visje is helemaal niet toegestaan! :@

        Door met een twister over de bodem te gaan heb je ook een grote kans om snoekbaars te vangen. Een mooie en leuke vis om te vangen omdat deze iets dikker zijn dan snoek. Vooral als de snoekbaars uit grote diepte komen of in stromend water leven dan heb je een hele leuke sport om deze vis te vangen.
        Snoekbaars is ook goed te vangen met een dode vis. Vang een voorn, maak deze dood, snij de staart en de kop eraf, prik zijn zwemblaas kapot (anders blijft deze drijven, maak je wel goede kans op snoek) en maak deze vast aan een haak met een 20 gram lood. Ingooien en draad strak trekken. Een snoekbaars meldt zich wel, je hoeft geen verklikker te gebruiken. Ik gebruik meestal wel een belletje. Beet? even laten doorbijten (10-15 sec) en slaan. leuke manier van vissen.

        Succes

        Joost
        Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎