Gebruik van kunstaas op de Fjorden in noorwegen....

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • boutje
    Newbie
    • 24-01-2004
    • 9

    Gebruik van kunstaas op de Fjorden in noorwegen....

    Beste Vissers,

    Ik heb het advies gekregen om juist in dit forum advies te vragen over kunstaas.
    Nou hoop ik dat iemand me goed op weg kan helpen, ik ga nl. in Augustus op vakantie naar noorwegen en wil daar op de fjorden gaan vissen.
    Daar ik nog niet echt een held ben met vissen wil ik het eigenlijk lekker simpel houden.
    Ik heb inmiddels goed advies ingewonnen voor een hengel, ook via deze geweldige site, en een klein beetje mbt het (kunst) aas.

    Hoe meer advies ik inwin des te groter de kans dat het een succes wordt.......
    Wat kan ik het beste gebruiken (maten / gewichten / merk)?
    Waar kan ik het evt krijgen en ,:? hopelijk kom dit niet heel erg dom over:? , is het dan alleen maar een kwestie van ingooien en binnenhalen vanaf de kant of moet dit vanaf een boot?

    Nou ik hoop dat iemand wat ervaringen heeft die me wat op weg kunnen helpen.
    Alsvast heel erg bedankt voor jullie moeite.

    Groetjes,
    Boutje

  • Wouter
    Newbie
    • 27-11-2003
    • 15

    #2
    Vorig jaar ben ik ook in Noorwegen geweest, in de buurt van Bergen. Ik heb zelf vanaf alleen vanaf de kant gevist, omdat de huurbootjes al uit het water waren.

    Als hengel gebruikte ik een snoekbaarshengel, molentje met 35/00. En als aas verschillende kleuren twisters, vooral bruin/grijs en zilverachtig deden het goed. Gewoon ingooien, even laten zinken (de vis zit op verschillende dieptes, dus gewoon uitproberen wat het beste gaat), en binnendraaien. De ene keer beten ze beter op een langzaam binnengedraaide twister, dan weer op een snel binnengedraaide... Proberen dus...

    Kijk anders op www.zeevisland.com, onder Noorwegen. Bij ons reisverhaal staan ook foto's van het aas wat we gebruikten etc. Op deze site kun je verder gewoon heel veel nuttige tips vinden.

    Succes!

    Reageer

    • boutje
      Newbie
      • 24-01-2004
      • 9

      #3
      Bedankt Wouter!
      Inderdaad, zeevisland.com is een prima site, hier staan nuttige tips.

      Waar ik me een beetje zorgen om maak is dat er zo ingewikkeld wordt gepraat / geschreven over heel veel dingen.
      Zoals ik al aangaf wil ik het lekker makkelijk houden maar dan natuurlijk wel iets vangen.
      Misschien is het wel allemaal niet zo simpel als ik denk, nou ja in ieder geval bedankt voor je tip, hier kan ik dus wel iets mee.

      Groetjes,
      Boutje

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎