takel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • nak
    Newbie
    • 05-01-2004
    • 17
    • emmen

    takel

    Weet iemand ook een goede methode om met een dood aasvisje te vissen.
    Deze zou ik graag met een spinhengel willen ingooien en dan weer binnendraaien.
    Maar het probleem is dat het visje steeds gaat draaien in het water.
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat het visje zo natuurlijk mogelijk zwemt zonder rond te draaien.

    groetjes Nak
  • ricolajuve
    Newbie
    • 26-11-2003
    • 15

    #2
    Beste nak,

    Als je nou eens een haak met daarvoor een stuk lood hebt dan zou dit veel beter gaan denk ik. Net zoals sommige kunstaas een loodkop hebben. Hoe je dit moet doen kan misschien iemand anders je meer over vertellen.

    Groeten Richard
    vliegvissen

    Reageer

    • ed raket
      Newbie
      • 05-12-2003
      • 11

      #3
      Hallo Nak

      Om te voorkomen dat het visje steeds maar ronddraait tijdens het binnendraaien
      is het beter een of zelf soms twee speldwartels te voorzien tussen uw lijn en uw
      takel.
      Je zal merken dat het visje minder rond zijn as draait ,en ook de lijn minder opkruld
      tijdens het uitgooien.

      GRTS ED.
      en vang ze
      Wie het kleine niet deert is het grote niet weert.Kussies

      Reageer

      • Patton

        #4
        Het dood aasvisje aanrijgen doe je zo.
        Neem een rijgnaald en een stukje vissnoer van ongeveer 30 cm lang.Met een haak natuurlijk.
        Maak een lus in het snoertje. Maak het snoertje vast in het oogje van de rijgnaald. Steek nu de naald in de aars van de dode vis en steek het zo dat de rijgnaald uit de bek terug uitkomt. Nu het snoertje vastmaken aan de hoofdlijn.
        Zo doe ik het als ik in de wintermaanden op snoekbaars vis. Vergeet niet om een draainagel vast te maken aan het hoofdsnoer om het kinken te verhinderen.
        Het haaksteeltje moet in de dode vis gaan, dus de bocht van de haak is naar achtergericht en het snoertje komt via de bek naar buiten....Suc6


        [Gewijzigd door Patton op 01-09-04 at 05:29 PM]

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎