beginner

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • vinny
    Komt net kijken
    • 07-08-2003
    • 85

    beginner

    ik ben van plan mijn eerste stappen te zetten in het vangen van snoek.
    ik werd aangeraden om met een lepel op de beek te gaan vissen omdat op de beek in mijn buurt een redelijk aantal snoeken te vinden zijn. nu was mijn vraag doe ik gewoon een schuiflood aan de lijn en de lepel of een dobber en een lepel??
    dus: dobber of schuiflood??????,
    vang ze ! ! ! ! !
  • Slafes
    Sportvisser
    • 31-01-2003
    • 844
    • Leuven

    #2
    Hangt er ook vanaf hoe die beek is, hoe breed, hoe diep?

    Makkelijkste is met kunstaas, en dan als je wete hoe diep je bek is, ook kunstaas aan te schaffen dat afgesteld is op dat water!

    Kan je iets meer informatie geven?
    http://www.wandelendetakken.be

    Reageer

    • vinny
      Komt net kijken
      • 07-08-2003
      • 85

      #3
      ik wil dus vissen met een lepel maar nu was mijn vraag of ik dan met een dobber moet vissen of met een schuifloodje.
      de beek is 5m breed en en kleine 2m diep
      vang ze ! ! ! ! !

      Reageer

      • Frederik
        Specimen Hunter
        • 05-01-2005
        • 1734

        #4

        Als die beek maar 5 meter breedt is en 2 meter diep dan heb je geen van beide nodig Vinny dan is je lepel zelf al zwaar genoeg, dan kan je er gewoon de kant mee afstappen en langs de andere kant terugkomen.

        Reageer

        • vinny
          Komt net kijken
          • 07-08-2003
          • 85

          #5
          bedankt frederik
          maar wat als ik nu ergens anders wil gaan vissen heb ik dan een loodje nodig,???
          vang ze ! ! ! ! !

          Reageer

          • Frederik
            Specimen Hunter
            • 05-01-2005
            • 1734

            #6

            Schuifloodje van 5 gr zal dan wel voeldoende zijn, of je lepel zou zwaar genoeg moeten zijn om te dienen als werpgewicht.

            Reageer

            • Slafes
              Sportvisser
              • 31-01-2003
              • 844
              • Leuven

              #7
              Nog snel even de tijd nemen,...

              Ik heb een lepel die niet overdreven groot en zwaar is, maar ik haal daar toch met gemak 15 meter mee, als er veel vuil op de grond ligt zal die 5 gram eerder een obstakel zijn dan een genot!

              Ben je beter dat je iets zwaarder kunstaas gaat halen, dat eventueel niet dieper dan 1m85 kan duiken, om toch maar geen takken en rotzooi mee te nemen...

              Nu ja, gewoon lepelen is ook al een sport op zich, maar soms doen ze er absoluut niets aan!
              http://www.wandelendetakken.be

              Reageer

              • Pieter Pepping
                Frequent aanwezig
                • 11-08-2003
                • 206

                #8
                ik heb er niet zo veel verstand van, maar een lepel is kunstaas, dat hoor je binnen te draaien. Waarom wordt dan een 'dobber' genoemd? :?

                [Gewijzigd door Pieter Pepping op 12-06-03 at 12:39 PM]
                ---------------

                Pieter

                Reageer

                • Erwinv
                  Newbie
                  • 28-08-2003
                  • 26

                  #9
                  Ik heb inderdaad ook erg veel moeite met de dobber in dit verhaal. Er is dus duidelijk verschil tussen actief en passief vissen. Actief vissen doe je met kunstaas zoals; pluggen, lepels, shads en dergelijke. Passief vissen doe je met een dobber in combinatie met dood aas zoals een ingekerfde voorn etc.

                  Het grote verschil is dat je met de actieve manier continue bezig bent met inwerpen en het inhalen van het kunstaas. Juist door middel van diverse technieken (korte stootjes, snel/langzaam afwisselen) trek je de aandacht van de rover. Bij de passieve manier maak je gebruik van de stroming van het water wat het dode aas met zich meeneemt.

                  Een leuke tip is bij het gebruiken van een dobber een opgeblazen ballon te monteren Op deze manier kun je makkelijk en snel grote afstanden overbruggen.

                  Groetjes en veel succes met het vangen!!
                  Groeten,

                  Erwin

                  Reageer

                  • ricolajuve
                    Newbie
                    • 26-11-2003
                    • 15

                    #10
                    Beste Vinny,

                    Wissel het gewoon lekker af! Af en toe vang je een leuk aasvisje, doe je aan je hengel met een snoekdobbertje en zet je een 1\2 tot 1 meter diep. Prachtig om die snoek weg te zien zwemmen met deze de dobber in de motorcross!

                    De andere keer doe je een blinker aan je hengel. Probeer wat uit. Doe eventueel een loodje aan je lijn zodat je blinker beter op diepte zit. Jongen, je vangt die snoeken op deze manier toch wel!

                    Je kunt ook allebei doen. Aan één hengel een aasvisje en met de andere beetje blinkeren in de buurt. Dan heb je meerdere dingen om op te letten. Dit is een mooie actieve manier om te vissen. Af en toe vang je met de vaste stok nog wat aasvisjes. De tijd vliegt en je hebt op een dagje een snoek en een mooie actieve dag gehad.

                    Groeten Richard
                    vliegvissen

                    Reageer

                    • Frederik
                      Specimen Hunter
                      • 05-01-2005
                      • 1734

                      #11
                      hoi Richard en doe je dat dan met een levend of een dood aasvisje?

                      Reageer

                      • ricolajuve
                        Newbie
                        • 26-11-2003
                        • 15

                        #12
                        Ik doe dit eigenlijk altijd met een levend visje. Voor mijn gevoel werkt dit beter. Zal het zo zijn dat een levend visje de snoek meer aantrekt dan een dood visje? Ik zou eigenlijk een keer een aantal tests moeten doen, maar geen idee of ik hier zelf achter kan komen.

                        Groetjes Richard
                        vliegvissen

                        Reageer

                        • Frederik
                          Specimen Hunter
                          • 05-01-2005
                          • 1734

                          #13
                          Hoi Richard,

                          Bij mijn weten ben je dan aan het stropen dacht ik zo, in Nederland mag je toch met geen levende aasvisjes meer vissen.

                          Reageer

                          • jagt

                            #14
                            Hoi
                            Helemaal correct Fred.
                            Bij mijn weten ligt Nieuw Roden in Nederland.
                            Nu komt de volgende vraag gebeurd dit moedwillig of zonder opzet(vergeten de vergunning te lezen).

                            Reageer

                            • Frederik
                              Specimen Hunter
                              • 05-01-2005
                              • 1734

                              #15

                              Zou natuurlijk spijtig zijn moest het moedwillig zijn, het is nu niet omdat een ander het doet dat jij dat ook moet doen.

                              Ik denk toch niet als er een gek door het ijs het water inspringt dat jij erachter gaat springen hé Richard.

                              Maar ja dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken dat je een snoek op de wettelijk voorgeschreven manier gaat vangen of niet.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎