baars

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Blackhawk
    Komt net kijken
    • 10-09-2003
    • 77

    baars

    wel ik ging deze zondag vissen en het was niet bepaald men vis dag (slechts 15 met 2 hengels in het water)
    en buiten voorns ving ik niet veel maar wat ik niet mag vergeten was een baars die ik ving hij was 40 cm lang en men maat had hem die avond klaargemaakt en ie was best lekker

    nu ik vis altijd met maaien maar hoe kan ik het beste baars vangen ? want dit lijkt me wel een coole vis om achter te vissen
  • Forummanager
    Visserslatijn Nederland
    • 30-12-2001
    • 12131
    • Albrandswaard

    #2
    [Verplaatst naar roofvissen]
    Visserslatijn Nederland
    http://www.visserslatijn.nl
    Sinds 1997...

    Nationaal HengelSportForum
    http://www.hengelsportforum.nl
    Sinds 2001...

    Reageer

    • Blackhawk
      Komt net kijken
      • 10-09-2003
      • 77

      #3
      o kwist niet eens dat dit een roofvis was, ?

      raar dat ik hem heb kunnen vangen met een combinatie van maden en rode maden van powerbait

      Reageer

      • Hyperke
        Frequent aanwezig
        • 24-09-2003
        • 126

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Blackhawk

        wel ik ging deze zondag vissen en het was niet bepaald men vis dag (slechts 15 met 2 hengels in het water)
        en buiten voorns ving ik niet veel maar wat ik niet mag vergeten was een baars die ik ving hij was 40 cm lang en men maat had hem die avond klaargemaakt en ie was best lekker

        nu ik vis altijd met maaien maar hoe kan ik het beste baars vangen ? want dit lijkt me wel een coole vis om achter te vissen
        wat zijn maaien , bedoel je maden?
        wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

        -een lantaarnpaal want een koe eet gras

        Reageer

        • Hyperke
          Frequent aanwezig
          • 24-09-2003
          • 126

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Blackhawk

          o kwist niet eens dat dit een roofvis was, ?

          raar dat ik hem heb kunnen vangen met een combinatie van maden en rode maden van powerbait
          ah ok, natuurlijk kan je met een beetje geluk een baars vangen met stilstaand aas en dobber, maar je zal voor 60 procent meet kans maken als je je aas laat bewegen (maden gooien en binnendraaien voor kleine baarzen, voor grotere kan je kunstaas , zoals twisters pluggen enzo gebruiken)
          wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

          -een lantaarnpaal want een koe eet gras

          Reageer

          • Blackhawk
            Komt net kijken
            • 10-09-2003
            • 77

            #6
            met maaien bedoel ik maden ja :-)

            Reageer

            • Thomas
              Newbie
              • 16-10-2003
              • 1

              #7
              ik heb al mooie baarzen gevangen met een lepel ''mepps 4 ''(klink raar maar het is zo) alé veel geluk in de visvangst

              Reageer

              • kevin-g
                Newbie
                • 04-10-2003
                • 31

                #8
                Leuk, toch vindt ik dat je deze baars gewoon moet terugzetten.
                Als je lekker een visje wilt eten haal dan een lekkerbekje bij de visboer op de hoek.

                En volgens mij heb je ook niet doorgehad dat deze baars voor een baars wel groot was, en dus nog voor duizenden kleintjes had kunnen zorgen die je dan ook weer kunt vangen.

                Ik val je nu dus niet aan, het is gewoon mijn mening...... Alles terugzetten!!

                Kevin.
                Beweegt je top, let dan op!!

                Reageer

                • Pieter Pepping
                  Frequent aanwezig
                  • 11-08-2003
                  • 206

                  #9
                  blackhawk,

                  je topic is verplaatst naar Roofvissen, hij zal dus eerst bij Witvis gestaan hebben? Je zal dus met de feeder of een dobber hebben gevist. Ik zal een antwoordt geven voor deze manier van vissen, met kunstaas heb ik geen ervaring. Baars kun je met de feeder, dobber prima vangen. Je zult ze vooral vangen met een worm. Probeer het bij bruggen, gemalen en van dat soort opstakels en schuilplaatsen. Succes!
                  ---------------

                  Pieter

                  Reageer

                  • Swingtip
                    Frequent aanwezig
                    • 18-02-2004
                    • 142

                    #10
                    Met een 5 grams spinhengel en bijpassende spinners kun je geweldig baars vangen. De snoek is mooi megenomen verder de worm baars aas nummer 1.
                    Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

                    Reageer

                    • Swingtip
                      Frequent aanwezig
                      • 18-02-2004
                      • 142

                      #11
                      Ik zal je wat anders vertellen ik heb laatst een SNOEK op MADEN gevangen. Met twee maden haak nummer 16 voor in de lip zonder dat er een vis aan vast zat. Kijk dat is raar een snoek van 75 cm met maden te vangen.
                      Vorig jaar heb ik op een flink grote spinner maat 6 nog een brasen van 60 cm gehaakt ook netjes voor in de lip.
                      Met kleine spinner is zo iets nog wel voor te stellen maar ja.
                      Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

                      Reageer

                      • Cor Jagt
                        Sportvisser
                        • 02-03-2003
                        • 600
                        • Emmen

                        #12
                        Vorig jaar op de E.K. in Vries heeft de Fransman Jean Desque een snoekbaars van
                        ettelijke ponden dacht in de buurt van de 5 pond gevangen aan een lijn van 0,06
                        en een haak van no. 22. duurde iets van een half uur de dril .
                        Dit was op een trainingsdag.
                        Zal je de foto wel mailen.
                        Een visgroet "Opa" Cor Jagt

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎