snoekjes vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Blackhawk
    Komt net kijken
    • 10-09-2003
    • 77

    snoekjes vangen

    hoe vis ik op snoek /? simpel maar uitgebreid
  • Hyperke
    Frequent aanwezig
    • 24-09-2003
    • 126

    #2
    ergens gelezen dat snoeken enkel naar boven kunnen kijken, dus 't is best dat ge u aas niet tege de bodem legt, maar wat hoger (hangt af van troebelheid water en totale diepte)
    wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

    -een lantaarnpaal want een koe eet gras

    Reageer

    • jg
      Newbie
      • 10-09-2003
      • 5

      #3
      Hoe vis je op snoek? Er zijn meerdere manieren. Zelf heb ik erg goede ervaring met het slepen (trollen) van een plug achter een boot. In de handel heb je diverse pluggen die je daarvoor kunt gebruiken.
      Daarnaast kun je natuurlijk vanaf de kant vissen. Pluggen, lepels, spinners en shads kun je daarvoor inzetten. De beste resultaten heb ik wederom met pluggen. De kunst is om het kunstaas zo natuurlijk mogelijk aan te bieden. Afhankelijk van de soort plug pas je je techniek aan. Iedere plug heeft in meer of mindere mata zijn eigen specifieke eigenschappen. Daarnaast dien je flexibel te zijn t.a.v. de presentatie van je aas. Soms vang je door je aas bijvoorbeeld snel binnen te vissen of juist langzaam. Soms moet je meerdere dieptes 'uitkammen' omdat, bijvoorbeeld afhankelijk van weer of jaargetijde, de snoek zich op de bodem bevindt, of juist halverwege het water.
      Tip: probeer het eens met de volgende pluggen: Rapala J-11, Salmo Sting, Rapala Super Shad Rap.
      Tot slot: vis altijd met een stalen onderlijn!
      Veel succes.

      JG

      Reageer

      • Erwinv
        Newbie
        • 28-08-2003
        • 26

        #4
        Hoi,

        In de Beet van deze maand staan een aantal artikelen over het vissen op "rovers". Ook over kunstaas en dood aas is een interessant stuk geschreven.

        Ik ben geen abonnee en ook geen aandeelhouder.

        Vorige week ben ik nog gaan vissen met een eigen gefabriceerd lepeltje. Deze heb ik net onder de bolling doorgezaagt waardoor ik 2 type kunstaas heb gekregen. Uiteraard kleine gaatjes boren, ringen en dregjes plaatsen en klaar is klara... Tijdens een testrun met de bolle lepel (goed voor snoek) viel het mij op dat de "actie" prettig was wat werd bevestigt door een adrenalinestoot bij het moment van het uit het water halen voor een nieuwe worp. Precies op dat moment dook er een snoek op en beet in mijn lepeltje. Helaas was ik niet bedacht op een aanbeet dus reageerde ik niet allert genoeg. Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn eerste gedachte was; "daar gaat mijn lepeltje!!" . Het was een joekel van naar ik schat 75 cm. Morgenochtend weer proberen

        Het slanke gedeelte van de lepel is bruikbaar voor onder andere snoekbaars en gewone baars.

        Ik ben van plan om binnenkort een aantal simpele lepels aan te schaffen. Beetje het type kantinelepel. Ik wil er een aantal maken met diverse kleuren. Licht sprayen met een eenvoudige hobbyspray moet hiervoor al voldoende zijn. Je kunt ze desnoods nog verder decoreren met nep oogjes en een soort tekening. Leuke bezigheid voor de donkere avonden. Wat is er nou leuker dan vissen en uiteraard het vangen met je eigengemaakt materiaal.

        Sorry voor deze lange reactie!!
        Groeten,

        Erwin

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎