Techniek ten aanzien van kunstaas.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Erwintiel
    Newbie
    • 28-08-2003
    • 33

    Techniek ten aanzien van kunstaas.

    Hallo allemaal,

    Ik vroeg mijzelf af of dat er een bepaalde techniek noodzakelijk was voor het vangen van roofvis met kunstaas. Is het een kwestie van het blinkertje er zover mogelijk inwerpen en dan langzaam terughalen of komt er meer bij kijken. Bestaan er ook goede websites over dit onderwerp? Ik ben zeer nieuwsgierig naar het vissen naar roofvis en ben een absoluut beginner.

    Alvast enorm bedankt!!

    Erwin
    \"laat de mol in zijn waarde\"
  • Jona
    Newbie
    • 15-09-2003
    • 13

    #2
    kijk, je moet je zelf een soort verplaatse in de vis sleep je aas dus veel onder takken, struiken door. en ..... haal je kunstaas nooit te langzaam binnen, niet alleen omdat je dan niet vastkomt te zitten, neee de baars, snoek, roofblei......wat dan ook. De vis zal erg gek en agressiev reageren als je het aas wat sneller binnen haalt

    mzl jonathan

    Reageer

    • Erwintiel
      Newbie
      • 28-08-2003
      • 33

      #3
      Hoi Jona,

      Dank je voor je antwoord. Zodra ik de kans heb zal ik het gaan proberen. Ik ben wel angstig voor het verliezen van het kunstaas door takken en ondergroeing. Op de plaats waar ik vis is erg veel plantengroei. Opzich erg positief voor de visstand maar lastig voor de vissers. Is er nog een bepaald tijdsstip op de dag waarop de rakkers te vissen zijn? Ikzelf denk aan zeer vroeg in de ochtend (ochtendgloren) en de late avonduren rond zonsondergang. Is de herfstperiode een lekkere vangperiode?

      Groetjes en vangze?

      PS, heeft er iemand anders nog gouden tips voor deze beginneling?
      \"laat de mol in zijn waarde\"

      Reageer

      • Kwik
        Frequent aanwezig
        • 12-08-2003
        • 120

        #4
        er bestaat kunstaas dat speciaal bedoeld is om te gebruiken bij veel 'groen' in het water
        ze hebben een soort lipje over de haak waardoor ie niet blijft haken achter takken of zo

        meer weet ik ook niet, ik heb nog nooit zelf roof gevist euh geroofvist

        Reageer

        • Jona
          Newbie
          • 15-09-2003
          • 13

          #5
          erwintiel de schemer is echt het allerbeste tydstip, dan wordt de vis pas echt actieffffff

          mzzl jonathan

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Hey erwentiel

            Het kan handig zijn (als je echt nog beginner bent) om eerst te gaan vissen op een water met iets minder obstakels.
            Kun je goed oefenen met het werpen van (licht) kunstaas. Dan zal je later ook minder verspelen.

            Mzzl en succes,
            Pierre

            Reageer

            • Erwintiel
              Newbie
              • 28-08-2003
              • 33

              #7
              Hoi Jona en Pierre,

              ik had al het vermoeden dat de schemer goed zou zijn maar dan ziet de roofvis toch geen blinkertje of iets dergelijks....?

              Wat is beter om mee te vissen; een blinkertje of een plug?

              Erwin
              \"laat de mol in zijn waarde\"

              Reageer

              • Jona
                Newbie
                • 15-09-2003
                • 13

                #8
                het is allebij heel makkelijk, zelf geef ik meer de voorkeur aan een klein blinkertje maar dat ligt aan wat jij het beste vind vissen(blinkers is over het algemeen wat makkelijker vissen)/
                Maar maak je niet ongerust een roofvis ziet het echt wel, maar het is wel belangrijk of je nou met een plug of blinker vist hij moet veel herriee maken dat terkt de vis ook aan!!!

                mzzl jona
                jonathan

                Reageer

                • Pieter Stam
                  Tinca Tinca
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

                  #9
                  Hey erwentiel en jona,

                  Een klein ondiep lopend plugje doet wonderen in water waar veel takken op de bodem liggen. Of andere waterplanten. Een drijvende plug is vaak gemakkelijker hoog te houden.
                  Plugjes van een cm of 4/5 werken vaak goed voor baars, (kleine) snoek, en roofblei.
                  Op de grotere formaten zul je bijna alleen maar snoek vangen (groter dan 15 cm). Probeer ook eens een plug in een zwarte kleur. Die vangt (zeker in helder water) zeer goed. (he Jona )

                  Mzzl,
                  Pierre

                  Mzzl,

                  Reageer

                  • Fisherman Eric
                    Frequent aanwezig
                    • 25-08-2003
                    • 187
                    • amersfoort

                    #10
                    Hoi roofvissers,

                    Als je op water met veel beplanting vist dan is het verstandig om het eens met een spinnerbait te proberen. Een spinnerbait is zo gemaakt dat je wel erg je best moet doen om vast te lopen in de beplanting.

                    groeten Eric ke:
                    Groeten, Eric.

                    Reageer

                    • kevin-g
                      Newbie
                      • 04-10-2003
                      • 31

                      #11
                      Ook nog eventjes iets over de kleuren, daar gaat eigenlijk de volgende regel in.
                      Bij helder water een donker blad(of plug e.d), bij donker water een helder blad.
                      Dit werkt wel degelijk, ik heb namelijk een situatie gehad waarin ik ineens werd opgeschrikt toen ik stond te spinnen en een baars van ongeveer 35 cm zwom zo'n 25 cm voor mijn voeten voorbij.
                      Ik bewoog niet haalde snel mijn spinner binnen en haalde snel de spinner langs de neus van deze baars, deze keek echter alsof hij zeggen wilde "ja, vriend ik heb je wel door".

                      Ik verwisselde van spinner toen pakte ik dus een donker blad en gooide deze weer in waar ik dacht dat de baars zich ongeveer op dat moment moest bevinden en "tak!!" hij hing eraan.

                      Dan ook nog iets over de grootte, wil je op baarsjes gaan vissen dan maakt het wel iets uit, pak dan niet te groot.
                      Wil je echter snoek vangen dan is je kunstaas zelden te groot, maar eerder te klein.

                      Een tip voor het oefenen met spinners en ander overzwaard kunstaas, verzwaar het eerst een keer om mee te oefenen, je waait namelijk wat minder snel in de struiken, let wel op je lijn, want die is nog wel gevoelig voor de wind.
                      Doe dit niet op ondiepe wateren, dan heb je meer kans om je aas vast te trekken op de bodem.

                      En dan over de snelheid nog..... niet TE langzaam, dit geeft de vis veel tijd om te denken(wel of niet bijten), terwijl als je het snel doet de vis wat agressiever reageert en dus eerder bijt, een soort van instinct want hij heeft niet veel tijd om te denken.
                      Ook kun je dit eens proberen op een hele snelle manier, speedtrolling noemen ze dit.

                      Succes Erwintiel.

                      Kevin.
                      Beweegt je top, let dan op!!

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎