drie-haaken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • S.H
    Newbie
    • 27-08-2003
    • 3

    drie-haaken

    zijn drie-haaken verboden in Nederland? :?
  • Jona
    Newbie
    • 15-09-2003
    • 13

    #2
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    sorry das harstikke verboden maar zelf vis ik er ook elke dag mee.haha

    mzl jonathan

    Reageer

    • Hylkefisherman
      Newbie
      • 30-07-2003
      • 40

      #3
      Nee dregs of tewel driehaken zijn absoluut niet verboden want dan zouden ze ook niet op een kunstaas zitten. En wat een domme reactie Jona! We zijn om elkaar te helpen niet belachelijk te maken

      GRTz,
      Hylke
      The Wagglers

      Reageer

      • Jona
        Newbie
        • 15-09-2003
        • 13

        #4
        Dus wel verboden he, je kan ook fuike kopen in de normale viswinkel maar dat betekent nog niet dat ze niet verboden zijn, en eeh hylke..... de dreg is zo verbode als wat!!!!!

        Reageer

        • Blackhawk
          Komt net kijken
          • 10-09-2003
          • 77

          #5
          %) dit slaat nergens op,

          dit is totaal niet verboden levend aas eraan doen is verboden

          en inderdaad, op ieder kunstaas, vind je zoon haken dus ?

          Reageer

          • kevin-g
            Newbie
            • 04-10-2003
            • 31

            #6
            Ik ben benieuwd waar je dit vandaan hebt gehaald Jona??? Dreggen verboden?
            Hoe kom je erbij..... Levend aas is verboden en ook ventjes die dit forum afstruinen voor een belachelijke reactie zouden verboden moeten zijn.

            Kevin.
            Beweegt je top, let dan op!!

            Reageer

            • lex

              #7
              Hoi,

              Sorry mannen maar ik moet jona gelijk geven.
              Dreggen zijn inderdaad verboden in Nederland.
              Waarom ze dan aan kunstaas zitten??? Omdat dit productiemateriaal is dat de hele wereld overgaat.
              Voor zover ik weet zijn dreggen alleen verboden in Nederland.
              Ook het vissen met een dood visje in combinatie met een takel is verboden.
              Overal wordt het uitgelegd en kun je kant en klare takels kopen maar het is verboden.

              Ik weet het het klinkt stom maar het is werkelijk waar!!! Er worden veel meer dingen verkocht in de hengelsportzaak die wettelijk verboden zijn. Een kruisnet bijvoorbeeld en een katapult. Ook het vissen met drie hengels mag officieel niet. Elke rodpot die verkocht wordt is gemaakt voor drie hengels of meer!!!
              Het voeren en vissen met aardappelen mag ook niet. Wel zijn er aardappelvlokken te koop bij de hengelsportzaak.

              Een katapult mag je overigens wel hebben als je een wapenvergunning hebt, maar dan mag je hem nog niet gebruiken tijdens het vissen.

              Reageer

              • warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1496
                • haacht

                #8
                amai, wat een maatregelen.
                Niet mogen vissen met aardappelen? Wie komt daar nu op?
                Hier in België allemaal geen problemen mee. Wel zijn er hier ook belachelijke regels.
                Zo mag je niet verder dan 10 meter van je visgerief. :? Denk eigenlijk niet dat iemand al die
                regels kent.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                Reageer

                • Jona
                  Newbie
                  • 15-09-2003
                  • 13

                  #9
                  Lex hardstikke bedankt voor je ondersteuning....toppi haha
                  mzzl jona

                  Reageer

                  • catweazl_2000
                    Newbie
                    • 02-09-2003
                    • 30

                    #10
                    Sorry Lex en Jona,
                    Ik geef jullie geen gelijk.
                    Ten eerste :
                    Over dreggen ofwel driehaken wordt in mijn vergunning noch visacte iets vermeld. Niet verboden dus lijkt me. Wel wordt vermeld dat als anders dan een aangewezen aassoorten worden gebruikt men een vergunning moet hebben van de visrecht houdende.(hengelsportvereniging) aldaar.

                    Aardappels:

                    Aardappels staan in de algemene Nederlandse sportvisacte aangegeven alseen aangewezen aassoort. Samen met:brood deeg, kaas, granen, zaden, worm, steurkrab, insecten, insectenlarven en nabootsingen van insecten(kunstvlieg), mits deze niet groter zijn dan 2.5 cm.
                    Wil men vissen met drie hengels dan kan dat mits men een grote visacte aanschaft en een schriftelijke vergunning heeft van de plaatselijke visrechthoudende, geldend voor de visserij welke wordt uitgevoerd. De grote visacte is verkrijgbaar bij de OVB.
                    Ik zal nog eens napluizen hoe het zit met de dreggen.
                    Groeten,
                    Henk

                    Reageer

                    • lex

                      #11
                      Henk,

                      Vissen met drie hengels is nergens toegestaan. Twee hengels mag op open en begaanbare wateren.
                      Aardappels mag mee gevist worden op dezelfde wateren maar mag niet mee gevoerd worden.

                      Ik heb de regels niet verzonnen, maar het is wel zo.

                      Reageer

                      • catweazl_2000
                        Newbie
                        • 02-09-2003
                        • 30

                        #12
                        Hi Lex,
                        Mischien ligt het er aan dat de ahv niet aangesloten is bij de nvvs???
                        in de vergunning van het ahv wordt niet gerept over het verbod te voeren met aardappels. Wel is het verboden te voeren met gekleurde maden en het wordt ten sterkste afgeraden niet te voeren met kunstmatig gekleurd lokvoer.

                        Op de website van de nvvs zegt hierover:

                        "In het binnenwater mag men indien men in het bezit is van een sportvisakte maximaal met twee hengels vissen als men daarvoor een vergunning heeft van de rechthebbende op het visrecht.
                        Elke hengel mag maximaal van drie haken voorzien zijn. Dat kunnen één- twee- of drietandige haken zijn.

                        Wil men met drie hengels vissen, dan heeft men daar twee speciale documenten voor nodig:Op de eerste plaats heeft men voor het vissen met drie hengels een speciale vergunning van de rechthebbende op het visrecht (meestal een hengelsportvereniging) nodig. In die vergunning moet duidelijk staan in welk water men met drie hengels mag vissen. Er worden door hengelsportverenigingen weinig vergunningen voor drie hengels uitgegeven.Op de tweede plaats heeft men voor het vissen met drie hengels de Grote Visakte nodig. Dezelfde akte die ook beroepsvissers nodig hebben om in het binnenwater te mogen vissen. Die Grote Visakte is veel duurder dan de sportvisakte en is uitsluitend verkrijgbaar bij de OVB, tel: 030 6058494.
                        Voor het vissen met drie hengels is de Grote Visakte alleen dus niet voldoende!"

                        Groetjes,
                        Henk

                        Reageer

                        • lex

                          #13
                          Hoi Henk,

                          Niet dat ik je niet geloof hoor maar dan verschillen onze vergunningen.
                          Schijnbaar is het dan zo dat een hengelsportvereniging zelf zijn regels mag maken.

                          Bij ons is het gebruik van dreggen en aardappel echt verboden.
                          De regels die ik je genoemd heb staan idd in de vergunning van de beheerder van alle wateren in tilburg.

                          Reageer

                          • catweazl_2000
                            Newbie
                            • 02-09-2003
                            • 30

                            #14
                            Hi Lex
                            Het is inderdaad toegestaan dat hengelsportverenigingen de regels strenger toepassen.
                            Bij het eerste dorp om de hoek mag je waarschijnlijk wel deze dingen doen(dreg aardappel etc)
                            Groetjes
                            Henk

                            Reageer

                            • catweazl_2000
                              Newbie
                              • 02-09-2003
                              • 30

                              #15
                              De mogelijkheid om de regels strenger aan te halen geven hengelsportverenigingen de gelegenheid in te springen op de situatie van de visstand ter plaatse. In amsterdam is het bijvoorbeeld op enkele wateren niet toegestaan snoek mee te nemen. Men mag hier ook geen rietvoorn gebruiken om dood aas te vissen ook niet als hij groter dan de minimummaat is.
                              Groet Henk

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎