paling vissen??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • houbie
    Newbie
    • 30-07-2003
    • 1

    paling vissen??

    hoi mensen ik wil mijn eerste keer op paling vissen op het kanaal maar er komen wel zeer veel boten door wat moet ik doe en hoe wie kan er me helpen aub alvast bedankt groetjes houbie
  • Hylkefisherman
    Newbie
    • 30-07-2003
    • 40

    #2
    Hoi houbie,

    ik denk dat je het beste een dobber van 4 gram die ver boven het water uitkomt kan gebruiken. Echt ver van de kant is niet belangrijk ik heb ook wel succes met 1 a 2 meter van de kant. Als je met (trosje)wormen vist kun je het beste op de bodem vissen met die wormen. Met kunstaas of doodaas is ook mogelijk alleen met kunstaas tussen de boten is een beertje riskant. Doodaas kan met een grote snoekdobber, alleen het enige probleem is dat je er ook onverwacht snoek,snoekbaars of baars kan vangen.

    Groetjes Hylke
    The Wagglers

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      OP welk kanaal ga je vissen? zelf ga ik regelmatig palingen op het Albertkanaal, daar komen ook zeer veel boten voorbij, de beste manier om daar op paling te vissen is met de werphengel voorzien van schuiflood 60 a 70 gram, onderlijn 0.20 en ongeveer 50cm lang, aan de haak 3 a 4 pieren en enkele maden, je zal de meeste beten krijgen tegen de avond en juist na zonsondergang.
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • Visvangst
        #13
        • 31-07-2003
        • 39
        • Steenwijkerwold

        #4
        vis je op een kanaal waar bruggen zijn, vis dan nadat de bruggen gesloten zijn. (Meestal na 19.00 uur) Anders inderdaad schuiflood gebruiken.

        Succes

        Leon
        Neem eens een kijkje op de site van de visser!!

        Als je haak niet in het water ligt, vang je zeker niets......
        (c) Rolo.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎