plantengroei

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    plantengroei

    Ik ben geen begenadigd roofvisser, maar in het najaar als het wat koud en nat wordt vind ik het wel spannend om eens met een kunstvisje op de snoek te gaan. Mijn probleem : de snoek zit er volop en ik vang er ook wel eens een paar, maar het stromend water waarop ik vis is vergeven van de waterplanten. Diep kun je sowieso al niet gaan want dan ben je na 2 meter al plantengroei aan het binnenharken en drijvend, dus aan de oppervlakte zit de snoek in dat jaargetijde niet meer. Zijn er pluggen in de handel waar je goed op laten we zeggen 1 meter diepte door de wirwar van planten kunt komen. Hoeven natuurlijk geen pluggen te zijn, alle suggesties zijn welkom !!!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Natuurlijk,

    Er zijn zekker wel pluggen die een diepgang hebben van ongeveer 1 meter. In de regel geldt. Hoe kleiner de duiklip hoe ondieper de plug gaat.
    Ook onverzwaarde (polders)spinners werken vaak goed. Vaak kunnen deze hoog tegen de oppervlakte worden gevist.
    Er zijn ook andere oppervlakte-kunstaassoorten zoals poppers, gliders, suicks. Hier heb ik echter totaal geen ervaring mee. Ik ken ze van de BEET cd-rom Roofvissen. Hierop kun je waardevolle info vinden.

    Succes,
    Pierre

    Reageer

    • fisherman_nick
      Newbie
      • 05-08-2003
      • 47

      #3
      Hallo Pierre,

      jij had het over die beet-cdrom, hoe kom je daaraan?

      Het lijkt mij nl ook wel handig.
      ke:
      Ik word trouwens binnenkort (waarschijnlijk) lid van Beet. :fish:

      Groetjes,

      Nick :brillie: :knippie: :chew: :sneaky: :boggle:
      Groetjes,

      Nick :brillie: :heavy: :alien:

      Reageer

      • huh
        Newbie
        • 30-07-2003
        • 7

        #4
        H'mm,

        Er wordt de laatste tijd weinig snoek gevangen volgens de vis verslagen op het web.
        Een mogelijkheid is om je spinners pluggen etc te voorzien van een stukje anti-waterplant slang.Ja ja ik hoor je het al zeggen wat is dat??/>?>neem een stukje slang,lengte 1.5 cm(bijv. van een zuurstof pompje voor aquaria onggeveer tussen de 4 en 6 mm doorsnede)en snijdt deze 3x over de lengte door(je krijgt dan 6 inkepingen,LetOP>het begin en eind wel in takt laten anders heb je 6 reepjes.....
        Nu de slang binnenste-buiten draaien zodat
        het een soort bolletje wordt.deze kun je nu over je spinner haak zetten(moet je wel even het haak gedeelte demonteren)
        Een vis zal nu gemakkelijk door het zachte slangetje heen bijten terwijl de haken nu veel minder grip hebben op opstakeltjes.
        Zoek maar eens op internet voor een wat duidelijkere beschrijving als je die van mij niet kan volgen.

        Succes,

        huh

        - uhhh...vang meer roofvis... -
        huh...

        Reageer

        • jagt

          #5
          hoy
          probeer eens de vliegvissers te benaderen die kennen mischien de vliegen met het staalveertjs over de punt van de haak dit zijn de vliegen voor water met veel plantengroei.
          Heb het een keer gezien in een film ,heb er dus zelf geen ervaring mee.
          :upsidown:

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎