regenboogforel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tomart
    Newbie
    • 20-04-2003
    • 4

    regenboogforel

    Heeft iemand goede tips in verband met techniek en materiaal over het forel vissen in forellenvijvers.
    en weet iemand dan eventueel een goede website waar ik daarover veel kan vinden. Dus niet het vliegvissen en vissen met kunstaas, maar wel met maden, meelwormen en powerbait van berkley.
    Groeten
  • bambam
    Newbie
    • 06-06-2003
    • 3

    #2
    Ik vis meestal met een spinners op dit soort vijvers en dat gaat erg goed.
    Muziek voor de stress en vissen voor de rust

    Reageer

    • arie
      Newbie
      • 13-06-2003
      • 8

      #3
      Ik heb weleens op zo'n vijver gevist en daar heb ik gevist met rode powerbait ik weet niet meer precies wat voor soort maar daar moet je zelf maar naar kijken. Als het maar rood is en niet groter is dan een halve centimeter.

      Reageer

      • Markos^

        #4
        Ik vis wel eens op forel in het Oostvoornse Meer ....
        Dan vis ik met een plug of met sofbait ....
        Tot nu toe best succesvol ... een forel van 70 cm gevangen helaas geen foto ] en nog een paar kleintjes ... kijk voor foto's op www.roofviswereld.tk

        Mazzel Markos^

        Reageer

        • Joost
          Komt net kijken
          • 25-04-2003
          • 54

          #5
          Het is ook een leuk sport om forel te vangen met een vlieghengel! :upsidown:

          Leuke maar moeilijke manier van vissen.

          Joost
          Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

          Reageer

          • jagt

            #6
            hoi
            Hier op de forellenvijver in de omgeving word het meeste resultaat gehaald met de groene powerbait {die met de glitters}gemiddelde diepte waar gevist word is plus minus 75 cm en dan niet passief vissen maar steeds langzaam binnendraaien.
            Daarna komt de grote regenworm.
            Daarna pas de meelworm.
            Maden heb ik zelf daar nog niet gezien.
            :upsidown:

            Reageer

            • rikkie1
              Frequent aanwezig
              • 09-01-2003
              • 161

              #7
              Probeer dit eens:

              Neem wat van de geel/groene powerbait met glitters en draai hier een bolletje van. Schuif de dobber ± 40 cm (afhankelijk van de lengte van je onderlijn) dieper dan de waterdiepte, zodat het schuiflood op de grond ligt tn de dobber plat op het water ligt. Door het feit dat het bolletje lichter is zal het ophoog komen en vis je 40 cm van de grond. Gewoon wat laten liggen en soms en metertje binnen draaien.

              Succes verzekerd

              Groeten

              Rikkie




              [Gewijzigd door rikkie1 op dinsdag 29 juli 2003 @ 08:20]
              Don\'t worry be happy

              Reageer

              • roy(BEL)

                #8
                ik vis regelmatig in een forelvijver waar ik ook lid ben van een club. powerbait is daar nu verboden nadat er een seizoen mee gevist is. het vervuilt de vijver veel te veel. maar als je hier toch mee vist kan je het best de powerbait in de vorm van een lepel op je gaak zeten zodat deze als je lichtjes binnehaalt ronddraaid waardoor de forel deze zeker zal merken
                mvg roy

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎