kunstaas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    kunstaas

    Na de afschaffing van het vissen met levend aas in nederland heb ik me deze winter enkele twisters en jigheads aangeschaft (ik had er enkele jongeren mee zien vissen op baars en ze hadden redelijk succes, ik zag ze op een uurtje tijd 10 baarzen vangen, ik dacht toen dat moet ik ook kunnen)
    mijn eerste test was in de haven van Hellevoetsluis zonder succes (geen enkele aanbeet)
    De tweede test was echter wel succesvol, ik had een doorschijnend groene twister (7cm) gemonteerd met een jighead van 10 gr., na een tiental worpren zonder succes wilde ik het opgeven, maar toen kreeg ik het lumineuse idee om eens in te werpen tussen een steiger met aangemeerde boot en de havenkant met daarop een grote overhangende boom, ik had ongeveer 2 meter water om tussen te werpen (ongeveer 25 meter ver) mijn eerste worp was op de ideale plaats, ik liet mijn twister tot op bodem zakken en begon zachtjes bij te draaien, na ongeveer 1 meter te hebben bijgedraaid voeld ik iets trekken ,ik zeg tegen mijn maat "ik denk dat ik ergens vasthang, aan een tak ofzo?" maar niets was minder waar ik voelde iets snokken en toen wist ik dat ik vis had (een baars van 30 cm) mijn volgende 5 worpen was iedere keer prijs ik vong op een kwartier tijd 6 mooie baarzen, allemaal op dezelfde methode, toen was het gedaan met de pret, nog 20 worpen gedaan zonder ook iets te zien, in de tussentijd had mijn vismaat ook zo en groene twister gemonteerd maar kreeg geen beet, tot opeens riep " ik heb er één" hij had ingeworpen in het midden van de vaargeul en na enkele meters te hebben bijgedraaid had hij beet het was een mooie snoekbaars, ik ben toen ook in die vaargeul gaan werpen met als resultaat 2 snoekbaarzen van ongeveer 60cm
    Ondertussen heb ik mij verschillende soorten twisters,chads en andere kunstazen aangeshaft maar ik vis nog altijd het liefst met mijn groene doorschijnende twister, deze levert bij mij de beste resultaten

    groeten van kantvisser
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be
  • johnny
    Newbie
    • 13-04-2003
    • 24

    #2
    Mooi zo, je zult tot de vaststelling komen dat kunstaas vissen je meer visplezier zal geven dan voordien.Probeer ook eens ander kunstaas, maar vergeet vooral niet een stalen onderlijntje te monteren, ook al vis je op baars en snoekbaars. Zit er snoek dan zou deze ook wel eens belangstelling kunnen tonen voor je visje en het zou spijtig zijn indien deze mooie vis de hongersdood moet sterven met jou kunstaas in zijn bek.
    Johnny

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      Hoy Jhonny

      Bedankt voor de tip, maar je zegt probeer eens ander kunstaas, kun je mij enkele tips geven, ik ga vrijdag in holland vissen, ik hoop dat je mij nog enkele bruikbare tips kunt geven om op baars en snoekbaars te vissen.

      of is het gesloten tijd? ik heb mijn vergunning nog niet gelezen

      [Gewijzigd door kantvisser op zondag 13 april 2003 @ 23:09]
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • johnny
        Newbie
        • 13-04-2003
        • 24

        #4
        Hallo kantvissertje, sorry voor het late antwoord, maar zoals je zegt het is gesloten tijd voor de roofvis en dus was ik even bezig met andere zaken die niets met vissen te maken hadden.In NL is er gesloten tijd voor snoek van 1maart tot 31 juni.Snoekbaars en baars van 1 april tot de laatste zaterdag van mei.
        Ander kunstaas,vis je van op de kant of van uit een bootje, in de polders of op groot water? Elk water vraagt om verschillend kunstaas.Laat het ons even zo stellen,bv. pluggen. Dit zijn een soort imitaties van vissen en hebben over het algemeen een schoep vooraan die voor de actie van dit kunstaas moet zorgen.Staat deze schoep in het verlengde van de plug dan gaat deze diep en hoe groter de schoep hoe dieper.Staat de schoep meer naar onder, dwars dus op de schoep, dan gaat deze plug ondiep.Een mooi vb van dit soort pluggen is de big-S van Shakespeare, deze peervormige plug gaat +- 1 meter diep maar heeft een heel mooie actie en is heel goed te gebruiken voor snoek.Wil je dus op snoekbaars vissen, dan zul je wat dieper moeten gaan en zijn het vooral slankere pluggen die je moet inzetten, zie de Mann's stretch 20+ b.v.of de Rapala magnum 11cm en 13cm.Voor de baars verkies ik de kleine Yo-Zuri formu-rat (M) of (MD).of de mini-plugjes van Storm, ook Rapala heeft van deze kleine plugjes (soort fat rap) van +- 5 tot 7cm.
        Bij een grote hengelsport handelaar zul je wel het nodige vinden, je hoofd zal er van tollen, vraag dus raad aan de winkelier en zeg waar en wat je wil vissen.
        Heb je vragen en krijg je niet snel antwoord, mail dan even op johnnyschots@skynet.be
        Groetjes



        [Gewijzigd door johnny op vrijdag 2 Mei 2003 @ 12:46]



        [Gewijzigd door johnny op zaterdag 3 Mei 2003 @ 12:51]



        [Gewijzigd door johnny op zaterdag 3 Mei 2003 @ 12:52]
        Johnny

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎