onverwachte snoekbaars

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    onverwachte snoekbaars

    Ik was met mijn vismaat aan het vissen met de Winkle Picker aan het Haringvliet toen mijn maat een totaal onverwachte vangst deed, we waren aan het vissen op brasem en de vangst was die dag niet slecht, we vongen elk ongeveer 20 brasems en enkele mooie grote voorns, op een gegeven moment kreeg mijn maat een aanbeet en hij zij direct "wat heb ik nu vast, deze vis trekt ongelooflijk hard" ik dacht eerst aan een gehaakte brasem maar daar trok de vis te hard voor, na, enkele minuten had mijn maat de vis al dicterbij kunnen trekken en zagen we dat het een snoekbaars was (aan een onderlijntje van 0.14 en haakje nr. 14 voorzien van 3 maden) nu moesten we opassen om de vis niet verspelen, nu wilde het lukken dat die dag geen van beide een schepzak bijhadden en we moesten toen onze brasems tot in de kant trekken en dan met de hand uit het water halen (dat was daar wel niet zo moeilijk want we zaten met onze plaat tot in het water, en je kon de vis makkelijk tot voor je voeten laten zwemmen) maar met die snoekbaars was dat niet te riskeren, het enige wat we bijhadden was een leefnet met een steeltje van amper 30 cm lang, ik ging op mijn knieen zitten zo kort mogelijk bij het water met het leefnet in het water, mijn maat probeerde de snoekbaars dan in zo in het net krijgen, na enige moeite was dan toch gelukt, en we hadden de snoekbaars aan land, hij was 65 cm lang en het ongelooflijke was dat hij niet gebeten had maar hij was gehaakt in zijn vin.
    Het was een ongelijflijke ervaring, waar we nog dikwijls over spreken en lachen (sindsdien ben ik trouwens ook nooit meer mijn schepzak vergeten mee te nemen)

    Zijn er nog forumgangers die zulke verhalen hebben van onverwachte visvangsten of andere anekdote's zet ze hier maar neer

    Groeten van Kantvisser :brillie:


    [Gewijzigd door kantvisser op woensdag 5 maart 2003 @ 20:03]
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be
  • robson
    Banned
    • 30-12-2002
    • 289

    #2
    Bij mij was het op een zondagmiddag , dag van een wedstrijd , ik was redelijk goed mijn vis aan het binnentrekken en ik gooide terug in , ik kreeg direkt beet en het was weer een dikke platte dacht ik , het voelde wel raar aan , ik maar trekken en het ging echt in schokjes , dit kon geen brasem zijn , na tien minuten had ik het beest geland , het was namelijk een roodwangschildpad van ong 1.5kg denk ik , maar heb je al ooit eens zo'n beest onthaakt ?? dit is niet simpel , het beest maar spartelen en vroeten en ik had net mijn schildpaddenonthaaktang niet bij :upsidown: dan maar de draad overgeknipt en laten onthaken , door een toeschouwer , en terug beginnen te vissen , ik kon de eerste dertig minuten geen vis meer vangen door die rotschildpad , en dan kwamen ze mij nog zeggen dat dat beest niet meetelde , ik mocht ze niet in mijn leefnet plaatsen . :headbanger: :headbanger:

    Reageer

    • Mc.Queen
      Sportvisser
      • 19-09-2003
      • 577

      #3
      Bij mij was het in een kanaal toen ik begon te vissen (15 jaar geleden)!!!
      De zwaluwen vlogen laag over het water,
      ik gooide mijn lijn in,en ik pakte direct mijn schietlap,vulde hem met wormpjes,en.....wilde mikken waar mijn pen zat
      Eerst dacht ik dat ik al beet had,maar als je je top ziet krullen naar boven toe,denk ik toch dat er iets niet klopt hé...ja,ja...een zwaluw had lekker mijn aasje genomen,...dit doet wel dom als je dat voorhebt...maar als je hem moet nader(drillen),doet het nog dommer,de Stevie zat daar met zijn klijtoren!!!
      Het voorval van Robson heb ik ook voorgehad,maar ze was wel kleiner...en een geluk ik heb er nog 400bef.(10euro)
      aan verdiend!!!
      Dit zijn 2 echt gebeurde verhalen!!!
      (Ik hoor jullie al giegelen)!!!
      Greetings Mc.Queen!!!
      Tot volgende Maandag!!!

      Reageer

      • kantvisser
        Bart Van Peborgh
        • 24-12-2002
        • 837
        • Koningskooikt

        #4
        Ik denk dat er de laatste tijd veel schildpadden zitten in Belgie, ik heb zelf ook een jaar of twee geleden een schildpad gevangen op de vijver van de Netezonen in Lier, het was tijdens een wedstrijd en ik was goed brasem aan het vangen, opeens kreeg ik een beet en direct dacht ik wat heb ik nu weer vast, het was ook een roodwangschildpad en ze woog ongeveer een halve kilo, ik heb helaas ook niet mogen laten wegen.(ik heb toen wat afgevloekt)
        Nog een straf verhaal heb ik deze winter meegemaakt, het was in december en ik zat te vissen aan een overhangende boom, ik kreeg regelmatig beet onder de boom (meestal karper) tot ik een zeer trage beet kreeg die mijn pen met moeite ondertrok en toen ik aansloeg dacht ik direct wat nu weer ,eerst dacht ik aan een tak, maar dan zag ik dat het een rivierkreeft was ongeveer 17 cm lang, het had mijn haak met mais vast met zijn een grote klauw, en was op zijn gemakske een andere mais aan het opeuzelen met zijn kleine pootjes, ik heb die dag nogal wat moeten horen van de andere vissers

        groeten van Kantvisser
        Groeten van Kantvisser

        Bart Van Peborgh
        Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
        Koning 2004

        http://mokabe.be

        Reageer

        • Slafes
          Sportvisser
          • 31-01-2003
          • 844
          • Leuven

          #5
          Iets wat nog wel zal gebeuren,...

          Lekker met bompa (opa voor de nederlanders) gaan vissen, hij gooit werphengel in, en er zitten jonge eenden, ik zeg nog, sebiet vang je er eentje pas maar op, we zien die eenden duiken en spelen, en ineens, floep, dobber onder, lijn loopt af, en er hangt een eendje aan, die maar krijsen, moeder eend die af komt gevlogen, we halan die eend binnen, en ik moet echt naar de kant gaan, (je kan die niet echt scheppen met je netje) en die moeder begint met haar vleugels op het water te slaan, ik nat nat, maar heb toch de eend! Heeft dat beest toch wel de haak ingeslikt zeker?

          Nu ja, lijntje eoverknippen, en eendje terug vrij laten,...

          Nu ja, mijn gebuur durft wel eens op die manier, met stukje brood aan de lijn op eendenjacht gaan...

          Zullen wel mensen zijn die op deze manier al meeuw gevangen hebben ook he!
          http://www.wandelendetakken.be

          Reageer

          • Kenzo
            Newbie
            • 17-03-2003
            • 7

            #6
            Ik heb een echte nachtmerrie gehad op klaarlichte (vis)dag! We waren op karper aan't vissen met de korst toen opeens een grote zwaan mijn korst pakte. De hel brak los! Ik en mijn maat werden aangevallen door vier zwanen. En dat voor de ogen van ongeveer 20 hengelaars. Nadat enkele mannen ons kwamen helpen en we met veel geduld de zwaan konden onthaken (haak overgeknipt) was de hel voorbij. Om nooit meer te vergeten...

            Reageer

            • jos.holl

              #7
              Toen ik jong was had ik er ook een nachtmerrie van.
              Het was wel na dat ik een heel leuk jong meisje dat voor mij door zwom met mijn werphengel in haar zwembroekje haakte.

              Ik heb het wel 10 keer gevraagd maar ik mocht het angeltje er niet uithalen. (schit)

              Jos

              Reageer

              • robson
                Banned
                • 30-12-2002
                • 289

                #8
                Ja jos ik heb net hetzelfde geprobeerd in center parks , maar ik was nog geen tien minuten binnen met mijn hengel of ik moest er al uit , geen hengel toegelaten in de wildwaterbaan ... jammer want daar lagen de mooiste vissen

                Reageer

                • jos.holl

                  #9
                  Ik geloof er niks van Robson dat als jij naar Centerparks gaat je alleen maar naar de vissen kijkt.

                  Jos

                  Reageer

                  • kantvisser
                    Bart Van Peborgh
                    • 24-12-2002
                    • 837
                    • Koningskooikt

                    #10
                    Ik ben ook al eens in centerparcks geweest maar ik mocht met mijn hengel niet naar binnen
                    Groeten van Kantvisser

                    Bart Van Peborgh
                    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                    Koning 2004

                    http://mokabe.be

                    Reageer

                    • robson
                      Banned
                      • 30-12-2002
                      • 289

                      #11
                      je moet je hengel goed camoefleren , ze dachten dat ik iets anders in mijn zwembroek had zitten ... en jos het kan af en toe wel eens zijn dat ik naar de mooie natuur kijk .

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎