roofblei

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • bigfish
    Newbie
    • 15-01-2003
    • 5

    roofblei

    Is het mogelijk om roofblei met poppers te belagen?Is roofblei wel te vangen in de winter?? :headbanger:
    bbbbbigfish
  • johnny
    Newbie
    • 13-04-2003
    • 24

    #2
    Hallo bigfish,wil je roofblei of grote windes vangen, dan gaat dit best met kleine en liefst slanke plugjes van +- 4 tot 7 cm. Vis deze plugjes dicht in de kanten (tegen de planten)op hoge snelheid. Vissend van op de kant snel binnendraaien, van uit een bootje mag je gerust 10km/uur varen.Poppers zullen volgens mij niet te veel roofblei kunnen verschalken. Ik heb op roofblei en winde enkel in de zomermaanden gevist en weet dus niet hoe en waar ze te vangen in de winter.
    Groeten.
    Johnny

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Hey bigfish,

      Gisteren maakte ik wat proefworpen met de matchhengel. Om aan het benodigde gewicht te komen kneedde ik een bal deeg ter grootte van een knikker om de haak. Tijdens het binnendraaien knalde er een vis op het aas. Ik vermoedde dat het roofblei was. Ik haakte de vis echter niet omdat de haak volledig in het deeg was verdwenen. Nadat ik een nieuw langwerpig stuk deeg boven de haak op de lijn had gekneed kreeg ik weer een aanbeet. Dit terwijl het deeg zich al spetterend, snel door het wateroppervlakte bewoog. Het gevolg. Een mooi roofbleitje van 35 cm.
      Ik denk dat je dus met (klein en snel gevist) oppervlakte kunstaas (dat een hoop kabaal maakt)goede roofblei vangsten kunt doen.

      Succes en de mzzl,
      Pierre

      Reageer

      • izzy
        Newbie
        • 03-10-2003
        • 1

        #4
        Het lijkt me dat ook de roofblei in de winter moet eten dus kun je ze theoretisch ook wel vangen.
        In het najaar vang ik regelmatig roofblei op kleine pluggen (zie ook all time record roofblei)
        maar heb er dit jaar ook al gevangen op de rapala jointed 13.
        Meestea komt de aanbeet meteen na de worp als de plug op het water valt.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎