LICHTGEVEND AAS

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos.holl

    LICHTGEVEND AAS

    Ik ben zelf niet zo,n aktive visser op roofvis maar zo nu en dan wil ik het wel is proberen. Nu zag op tv een reportage over roofvissen op zee. Het bleek dat ontzettend veel vissen afgingen op lichtgevende dingen. Sommige vissen krieerde zelfs op diverse manieren licht om weer anderen te lokken.
    Wat ik me afvraag, zou de roofvis hier in de rivieren ook extra alert zijn of reageren op die dingen? Zou bijvoorbeeld een lichtgevende chad of kunstvisje effectiver kunnen zijn dan gewoon kunstaas???
    Ik ben benieuwd of jullie hier ooit van gehoord of iets gezien hebben??
    :noidea:

    Jos
  • Christ

    #2
    Met donker weer en in diep water heb ik altijd lichtgevende kralen op de lijn zitten. Deze kralen zijn 8mm dik en die kan je hier overal kopen en het werkt goed.
    Ook zijn er van die lichtgevende veren van kunststof die je heel gemakkelijk aan je snoer kan bevestigen. Die dingen zijn 5cm lang en een 5mm dik.

    Die lichtgevende dingen schuiven op het snoer. Dan blijven ze zitten als je ander kustaas monteerd.

    Het zijn de kleine dingen die het doen.

    Groetjes
    Christ.

    Reageer

    • robson
      Banned
      • 30-12-2002
      • 289

      #3
      Beste Jos ,
      Op zee worden lichtgevende spullen zeer veel gebruikt maar op zoet water vele minder , toch zijn er in de handel verschillende soorten lichtgevende shads en pluggen enz. te verkrijgen .
      Wat ook redelijk goed werkt zijn ratelende pluggen , er zijn er mooie van spro op de markt gekomen .
      Maar testen moet je altijd doen want de ene dag werkt een ratelende plug beter dan een lichtgevende en omgekeerd .
      groetjes ,
      Robby

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎