hoe kan ik beginnen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • t'visserke
    Komt net kijken
    • 16-11-2003
    • 50

    hoe kan ik beginnen?

    kan er mij iemand vertellen hoe ik kan beginnen met roofvissen zonder dat dat veel geld kost en het moet eenvoudig zijn :worm:
    Lets go fishing!!!
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    #2
    met de werphengel en een twister aan de haak (jighead) als er dan een baars of snoekbaars in de beurt zit gegarandeerd beet
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be

    Reageer

    • jasper.bijker

      #3
      nou, das heel niet moeilijk, ik ben zelf begonnen met een klein spin hengeltje en een molentje, die bij elkaar nog geen 15 euro hebben gekost, en daar gewoon wat blinkers en staaldraadjes bij kopen, dan komt het wel goed, 1 tip nog, koop werphengels die uit 2 of 3 delen bestaan, maar geen inschuifbare, als beginner heb ik vaak gehad dat ik net te hard doorduwde en de hengel kapot was
      succes

      Reageer

      • t'visserke
        Komt net kijken
        • 16-11-2003
        • 50

        #4
        wat zijn staaldraadjes en dat ander nog en voor wat dient dat ? en waar kan je daar mee gaan vissen en wanner?


        [Gewijzigd door t'visserke op donderdag 2 januari 2003 @ 19:07]
        Lets go fishing!!!

        Reageer

        • Esox
          Newbie
          • 03-01-2003
          • 1

          #5
          Een staaldraadje, of stalen onderlijntje, is onmisbaar bij het vissen op snoek. Het zal zonder stalen onderlijntje te vaak gebeuren dat je lijn kapotsnijdt of schuurt door de scherpe tandjes van de snoek. Je gebruikt dus de ene kant van het stalen onderlijntje om je kunstaas aan te bevestigen, aan de andere kant knoop je de lijn. Goed beginnerskunstaas is denk ik ook de (tandem)spinner, of een ondiep lopende plug, zoals de rapala jointed.

          groeten,
          Esox


          [Gewijzigd door Esox op vrijdag 3 januari 2003 @ 13:32]
          Visvrienden.nl

          Reageer

          • robson
            Banned
            • 30-12-2002
            • 289

            #6
            beste ,
            waar ben je van plan te gaan vissen ? het hangt er van af op welk water je wilt gaan , want in belgie is er veel minder keus dan in nederland .
            Normaal gezien kun je met 25 a 35€ al een mooie set bijeen krijgen .
            Als je dan in nederland in de polders bv kunt gaan vissen heb je zelfs als beginner zeer veel kans om toch gemakkelijk 3 snoekjes op een paar uur te vangen , maar zet wel telkens de vis terug , catch and release want anders krijg je hetzelfde resultaat als in belgie ===== veel minder vis!

            Reageer

            • bigfish
              Newbie
              • 15-01-2003
              • 5

              #7
              als ik jouw was zou ik gewoon een mooi volglas spinhengeltje kopen, een beetje goed molentje en een goeie lijn, daarnaast wat twistertjes, spinnertjes en eventueel wat plugjes. Ook wat stale onderlijntjes kopen anders bijt de snoek je liijn doordit alles is voor ongeveer 150 euro wel te krijgen
              groetjes van bigfish
              bbbbbigfish

              Reageer

              • johnny
                Newbie
                • 13-04-2003
                • 24

                #8
                Wel t'visserke, ik heb net naar Dennis een mailtje gestuurd die in hetzelfde schuitje zit als jij.Wil je op een eenvoudige mannier een hele stap vooruit zetten en weten wat vissen op roofvis inhoud, koop dan de volgende 3 boekjes:"Jagen op Jagers" van Bertus Rozemeijer /Uitgeverij Vipmedia te Breda,"Vissen met plug,lepel en spinner" van Kees Ketting /Uitgeversmaatschappij Elsevier en tenslotte "Pluggen & Lepels en ander kunstaas" van Arjan Willemsen /Uitgeverij Het Spectrum BV.
                Heb je deze boekjes (niet duur en vele mooie foto's) uitgelezen, ga dan eens naar een goede hengelsportzaak en vraag de winkelier om raad voor wat betreft de aanschaf van je visgerief.
                Heb je nog vragen, stuur dan een mailtje.
                Groetjes
                Johnny

                Reageer

                • romario
                  Newbie
                  • 16-04-2003
                  • 3

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door t'visserke
                  kan er mij iemand vertellen hoe ik kan beginnen met roofvissen zonder dat dat veel geld kost en het moet eenvoudig zijn :worm:
                  Als je een snoek wilt vangen kan je met bijna alles wat maar iets glinstert vissen, omdat een snoek erg gauw ergens aan ergt pakt hij het meteen!

                  Groeten Romario.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎