net

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • walhalla
    Newbie
    • 24-06-2002
    • 9

    net

    Hallo allemaal, ik wil een roofvis-net gaan kopen, nou vroeg ik me af waar ik op moet letten qua qualiteit en prijskasse.Alvast bedankt.
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ik zou een net kopen dat niet al te klein is. Vroeger gebruikte ik een net met grote mazen, dit omdat hier de haken van het kunstaas minder snel in verward raken. Tegenwoordig gebruik ik helemaal geen net meer. Ik vind het niet moeilijk een (grote roofvis) met de hand te landen. Met een forel is het natuurlijk wat anders. Vraag aan je hengelsportwinkelier naar een forellennet.
    Als je veel met kunstaas vist en je besluit toch een net aan te schaffen zou ik er zeker voor kiezen het net niet té groot is. Het is namelijk niet makkelijk om zo'n net een halve- of een hele dag met je mee te sjouwen.

    Succes en de mazzel

    Pierre

    Reageer

    • jasper.bijker

      #3
      ik sluit me helemaal bij pierre aan, de snoeken kan je het water vaak wel uit tillen, maar wil je echt een net hebben koop dan en net met grote mazen erin dat je de haak makkelijk los krijgt, schep je de snoek dan gaat hij vaak als een achterlijke tekeer en kan jij als je kleine mazen heb eerst een uur die haak los gaan zitten maken... en daar zit je vast niet op te w88 he?:fish:

      Reageer

      • Jorn
        Newbie
        • 20-10-2002
        • 13

        #4
        Als ik jou was zou ik een net kopen met grote mazen bijv. een karpernet. Een karpernet is groot en de mazen zijn ook groot. Ik gebruik ook een karpernet bij het landen van roofvis. Je moet denken aan een prijs tussen de 40 en 50 euro.
        Een dag niet gevist is een dag niet geleefd.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎