dood aas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • walhalla
    Newbie
    • 24-06-2002
    • 9

    dood aas

    Hallo iedereen, ik vis graag met een dood visje sleepend op snoek, en dan het liefst in we******en en vaarten.Nu is mijn vraag welke maat de aasvis het beste kan hebben?
  • jasper.bijker

    #2
    op snoek, is het heel verschillend, in de wintermaanden kan je beter grote vissen nemen ( 20-30 cm ) en in de zomer pakken ze juist hele kleine vissen, het 1 jarig broed

    Reageer

    • johnny
      Newbie
      • 13-04-2003
      • 24

      #3
      Nou, slepen met een dode aasvis.Ik vind slepen met kunstaas veel doeltreffender en gemakkelijker dan met een dode aasvis.Wil je absoluut een dode aasvis slepen, zorg er dan voor dat je vis zo natuurlijk mogelijk overkomt en geen gekke kapriolen maakt zoals rondtollen om zijn as. Gebruik vissen met een stevige huid zoals baars, makreel (ja zeevis) en dergelijke meer en neem ze niet te klein van formaat, 15 tot 25 cm.Gebruik goede takels en VERMIJD dat de vis geslikt wordt zodat onze roofvis snel kan worden onthaakt en ongeschonden teruggezet.Elke teruggezette snoek kan later terug voor nieuw visplezier zorgen en uitgroeien tot een kanjer.Dode snoeken groeien enkel in de verbeelding van de visser.
      Vissen al slepend met kunstaas zal je zelden problemen met onthaken bezorgen en indien je je weerhaken platknijpt gaat het nog vlotter. Ik vis al jaren met platgeknepen weerhaken en heb zelden hierdoor een vis verspeeld.
      Groeten
      Johnny

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎