Mijn eerste zeebaars ervaring

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pong38
    Newbie
    • 02-10-2004
    • 17

    Mijn eerste zeebaars ervaring

    Na jaren witvissen was ik al een tijdje van plan om me op de zeebaarsen te storten.
    Zodoende ben ik gisteren met een bevriende zeebaarsvisser naar Ahoy in RT gegaan en de volgende set aangeschaft.

    Shimano Technium DF 330 XH (50-100gr)
    Shimano Technium 5000FA met 17/100 Fireline + 1 meter 35/100 nylon voorslag

    Helaas is m'n visvriend nogal rechtlijnig wat kunstaas gebruik betreft dus om sowieso een beetje te kunnen beginnen heb ik me (voor deze keer) zijn aaskeuze laten "opdringen" en heb ik het volgende aangeschaft...



    De kopjes zijn 7 gram

    's-Avonds zijn we naar Hoek van Holland gereden en hebben een plekkie in de buurt van de waterkering gekozen. Niet mijn keuze maar ja.. bij zo'n eerste keer is het "go with the flow" en leren.

    Heb daar bij opkomend hoog water (2 uur ervoor) tot 1,5 uur na "hoog water" met het bovenstaande gevist...
    Helaas hebben we geen van alleen een aanbeet (laat staan beet) gehad en aangezien de viscollega's niet van stek wilde veranderen en ik nog in de leer ben en door het gekochte kunstaas ook beperkt werd in mijn keuze qua aasgebruik voelde ik me toch een beetje beperkt.

    Verzachtende omstandigheden waren er wel... Weinig tot geen stroming en koud water.

    Als witvisser ben je "gewend" om na een uurtje zonder aanbeten om met van alles te gaan spelen om de vis naar je stek toe te krijgen.

    Als zeebaars-beginneling heb ik dus een paar vragen voor de kenners.

    1) Wat vinden jullie van de aangeschafte set en lijnkeuze ?
    2) Welke alternatieven kan ik gebruiken als kunstaas ?
    3) Ik heb nu 7 grams kopjes. Is dit voldoende ? (aas zakte wel langzaam tot op de bodem)
    4) Ik wil eens vanaf de oude pier van HvH gaan vissen... zijn daar omstandigheden waarmee je rekening moet houden ? (vastzitten, waterstand, stroming etc)
    5) Dezelfde vraag als bij 4 maar dan voor het vissen vanaf een golfbreker in HvH.
    6) Kan je bij de pier en golfbrekers van HvH onder alle omstandigheden zeebaars vangen ? (getij en temperatuur)
    7) Waar in HvH kan ik het nog meer proberen ?

    Fijn pinkerster-weekend allemaal.

    Ron

    [Gewijzigd door pong38 op 06-04-06 at 01:35 PM]


    [Gewijzigd door pong38 op 06-04-06 at 01:37 PM]
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎