PDA

View Full Version : Zeevissen

Wouter
17-03-2004, 15:05
Zijn er zo weinig mensen die op zee vissen, of komen die niet op dit forum? Zie hier weinig nieuwe berichten verschijnen...

Swingtip
22-03-2004, 15:46
Ik denk dat de meeste mensen niet in de buurt wonen van de zee en bijvoorbeeld 50km te ver vinden reizen. Ik zelf heb nog nooit op de zee gevist maar ga dit zeker dit seizoen doen.

Deputy
22-03-2004, 19:53
Wouter,

de reactie van de zeevissers is eigenlijk minimaal.
Spijtig

Het lijkt niet echt te willen starten met de tak zeevissen. Gek eigenlijk..

Misschien hebben ze teveel geheimpjes ??

Wouter
23-03-2004, 09:05
Inderdaad... Je zou toch eerder bij bijvoorbeeld karpervissers die geheimen verwachten...

warhead
23-03-2004, 13:05
Das dan vooral de stekken die verzwegen worden. Over techniek praten die wel hoor.

HvdVlugt
29-12-2004, 11:51
inderdaad bizar omdat er toch veel zeevissers zijn. Feit blijft wel dat je ook voor zo´n scherm wil blijven hangen. Wellicht staan ze op het strand :D

Groetjes Herbert

barbeeltje
29-12-2004, 17:40
Nou warhead,ben ik het niet helemaal mee eens,zit ook wel eens op een forum speciaal voor karpervissers(noem geen naam)maar jonge jonge wat een Ei...els!
Je kan niks zeggen(schrijven )of ze zijn weer op hun teentjes getrapt!
Nou weet ik ook waarom ik steeds minder op karper ben gaan vissen!

Als zeevissen niet zover weg was dan.............!

snoeker
29-12-2004, 18:31
ik woon op +/- 1km van de zee :D
maar heb nog niet veel gevangen deze winter,ga vanavond nog eens proberen zie.

philippe
16-01-2005, 13:45
Ik denk niet dat men dat niet wil reageren, maar het is minder bekend denk ik bij de zeevissers.
Ik heb het net ontdekt omdat sinds kort ik de site zag verschijnen bij de euro top 50 sites en in sneltempo naar de top klimmen en ben dan maar eens gaan kijken wat en hoe.
Hopelijk in de toekomst veel bekenden hier :) :gsm:

Sjoerd Schrassen
09-02-2006, 19:17
Denk dat ze wel willen maar dat 90% van de zeevissers niet eens weet van dit forum, en deze zee groep is vele malen kleiner dan de karper en witvis fanaten.
Heb het forum ook pas maandje geleden ontdekt tijdens surf zoektocht naar nieuwe vis tactics en materialen om te tekenen.

Gaat vast wel goed komen so tell your friends

ronniekasius
04-03-2006, 11:18
hoi allemaal
ik zoek zeevisstekken op texel omdat ik daar op vakantie gaat wil ik daar een hengeltje uitgooien
groetjes ronniekasius

Sjoerd Schrassen
17-03-2006, 23:14
Srry Ronnie,
Kan je nie helpen, als ik in die hoek ga vissen is het van uit Den Helden met de boot. Probeer eens te kijken of er een vereniging met web-site op Texel zit, met een beetje mazzel vind je daar dan wel wat info.

Good luck

hendrikstuurman
20-07-2008, 22:45
ben voor het eerst op de nhsf zite ,helemaal zo gek nog niet.sitten wel leuke topics tussen. ik ben een verwoed makreel visser alles meenemen en lekker roken of bakken

DeMeester
30-07-2008, 13:38
Ook ik vind pas zojuist dit forum, en naar alle waarschijnlijkheid weet het gros der zeevissers niet eens van het bestaan af. Desalniettemin, deze zeevisser uit Walcheren weet vanaf nu de weg naar dit forum, en dan met name het zeevissend deel.

sobatjo
14-11-2008, 13:02
Ook deze af en toe zeevisser zie dit forum nu voor het eerst, en wil er zeker gebruik van gaan maken.

Grtz. Kees

† Frederik de Belder
14-11-2008, 16:14
Ook deze af en toe zeevisser zie dit forum nu voor het eerst, en wil er zeker gebruik van gaan maken.

Grtz. Kees

Vanaf de kant of met de boot?

† Frederik de Belder
14-11-2008, 16:31
Waar wordt er nog goed vis gevangen vanaf het strand???

spuiliefhebber
14-11-2008, 16:41
ik denk niet dat de zeevissers nog zoveel op het strand staan.

het is meer of met de bootjes groot of klein,of pieren strekken,kademuren, glooiingen .

tenminste als ik kijk waar ik ze hier zie vissen dan(maasvlakte,waterweg,callandkanaal).

als die 2e Maasvlakte er ligt kun je wel weer eens een tijdje goed vangen van het strand ,misschien.:wavey:

† Frederik de Belder
15-11-2008, 12:58
Bij ons aan de kust gaat dat nog wel, al zijn de vangsten niet om over naar huis te schrijven.
Teveel ondermaatse vis.
Een paar jaar geleden ging ik nog veel in de buurt van de centrale in Borsele, ben daar al een tijdje niet meer geweest weet dus niets van de vangsten ook niet.

sobatjo
17-11-2008, 13:06
Vanaf de kant of met de boot?

Over het algemeen vanaf de kant( veelal de maasvlekte) en een paar keer per jaar vanaf de boot

Grtz. Kees

† Frederik de Belder
28-11-2008, 09:43
En hoe gaat het momenteel met de zeevisserij, krijg zo een beetje kriebels.:33:

sobatjo
01-12-2008, 06:58
Heb jammer genoeg op het moment erg weinig tijd, maar hoop tussen kerst en oud en nieuw weer eens te gaan op de maasvlakte (papegaaienbek of bij de paddestoelen).

Grtz. Kees

Burrel
28-12-2008, 02:09
Ik heb vandaag voor het eerst op zee gevist
Gewoon met een karper hengel, 50gr lood (100gr is beter), en een paternoster met 3 maal een haak met afhoudertjes.
En als aas had ik zagers.

Ik ben begonnen bij de sluis in IJmuiden, eerst in het noordzeekanaal.
Binnen 10 minute lag de 1e Bot op de kant van een ruime 30cm.
Na 3 kwartier vissen gingen we even aan de zeekant vissen en ook hier binnen 10 minuten een vis, maar dan een wijting (heerlijk visje)

Hier ben ik toen blijven zitten en het heeft me 5 mooie wijtingen opgeleverd waarvan één ook 30cm en de rest was 29cm.

Ik heb mezelf een lekkere maaltijd bij elkaar gevist op een erg koude maar mooie dag vissen.
Alles is al schoongemaakt en gaat morge avond de pan in.

Wijting wordt nog niet gewaardeerd als consumptie vis, dit was vroeger een visje voor de kat...
Maar door overbevissing op kabeljauw word er steeds meer wijting gegeten, en terecht want wijting is één van de lekkerste vissen uit onze noordzee.

antoinette
28-12-2008, 15:53
Persoonlijk vind ik de zeeforel de lekkerste zoutwatervis die is alleen tegenwoordig erg schaars en beschermd, maar ik heb het nog wel meegemaakt, 4-6 grote zeeforellen de man :arms:

Maar is dat niet erg beholpen, zeevissen met een karperhengel?

Sjoerd Schrassen
13-01-2009, 00:04
Zie dat er weer een paar zeevissers dit forum hebben gevonden. Kom zelf te weinig langs hier maar de goede voornemens zijn er. Groetjes

jan de amateur
13-01-2009, 13:32
Eindelijk gevonden deze Forum.Omdat ik ook graag mag zeevissen,kan ik er nog wel wat opsteken dacht ik zo.

VrGr Jan De Amateurl

antoinette
13-01-2009, 21:48
Jan ik zie dat je vanaf een pier vist, binnenkort is er een openbaar debat in de 2de kamer over een nettenvrijezone voor de kust waarbij iedereen de publieke tribune op mag, daar worden dan alle partijen gehoord, iedere visser is welkom.

jan de amateur
15-01-2009, 10:01
Hallo Antoinette.
Goed gezien .maar waar ik sta te vissen,in het noorden des land,zijn volgens mij alle pieren netvrij e3n zo hoort het ook.VrGr Jan De Amateur

Sjef
07-04-2009, 12:18
Na jaren van inactiviteit (33 jaar) zou ik het zeevissen weer eens op willen pakken. Een aantal vragen:

Waar? ik denk zelf aan Ijmuiden, vroeger was het altijd op de zuidpier, is dat nog iets, of is de noordpier een betere stek.
Waar als ik op de geep wil, zijn ze er al?

Alle tips, iedeeen zijn welkom!

Dank,
Tight Lines, Sjef

wimwijchen
10-04-2009, 22:45
Ik ben sinds een half jaar aan het zeevissen geslagen. Natuurlijk blijf ik de rest ook doen. Vaste hengel, barbeel en karper. Eigenlijk erg jammer dat er niet meer over geschreven word.