Oosterschelde

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • stront aan den haak
    Newbie
    • 13-06-2004
    • 35

    Oosterschelde

    mijne pa ga veel duike in de Oosterschelde dus gaan ek is meegaan om daar te visse(vanaf de kant).Ma omda kik daar nix van ken vraag ek het hier dus.
    1.op welke diepte moet ek visse ?? op den bodem of een paar meter onder het oppervlak?
    2.hoe ver uit de kant ?? ( ma een tiental meter uit de kant of gewoon een goe fat lood aanhange en zo ver mogelijk uitsmijte?)
    3.Welk aas moe ek gebruike(dikke regenworme zeker ni?)??kan ek daar vanaf de kant me succes kunstaas visse?
    4.me welke maat van haak?
    5.Wa kan ek daar allemaal vange ??
    6.Moe ek daar nen dobber gebruike of kan ek gewoon wachte tot als mijne spoel afloopt?
    7.Ik weet da het meerendeel van deze vrage stomme vrage zijn ma probeert ze tog maar te antwoorde
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Nou stomme vragen zou ik het niet noemen, wel beginners vragen.
    1.Vis zo diep mogelijk, en zeker niet met een dobber.
    2. Vis zo ver mogelijk, dan heb je het meeste succes. 120 gr lood is normaal.
    3.Als aas gebruik je het beste zagers, indien mogelijk, anders zijn zeepieren ook een zeer goed aas. Alleen zagers zitten vaster op de vishaak.
    4.Neem maar alle maten te beginnen met maat 10, maat 8, maat 6.je mag zelf kiezen. De bronzen haken zijn hier aan te bevelen. Neem gedraaide bronzen haken.
    5.Nou als ze bijten...paling, zeebaars,geep,wijting, eventueel een kabeljouwtje,tong,bot,in de winter schar, en nog een paar andere soorten.
    6.Je kan vissen met zeelood, of met de dobber. De dobber visserij is gedacht voor geep, vis je met veertjes dan kan je de mei haringen vangen, vis je met groene veertjes dan kan je harder vangen. Harder is namelijk een algeneter, vandaar de voorkeur voor groene veertjes. Ze zitten meestal op de kop van de golfbrekers.
    7. Als er nog vragen zijn stel ze dan gerust, ik heb zelf 7 jaar gevist op de noordzee, en de grevelingen. Ik had toevallig de caravan daar staan, dus dat was wel zeer gemakkelijk. De oosterschelde en de noordzee en de grevelingen kunnen een mooie dag brengen in de visserij. Zeker succes gewenst met de zoutwater visserij.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • stront aan den haak
      Newbie
      • 13-06-2004
      • 35

      #3
      den techniek van die veertjes ken ek ni goe kunde mij da uitlegge ?
      dus als ek het goe begrijp gewoon een goe zwaar schuivend lood op mijn lijn en een haak maatje 6,8 of 10 me ne zager of zeepier aan.Dit alles zo ver mogelijk uitgooie en tot op den bodem late zinke.En voor geep ne zware dobber en een paar meter diep visse me zager of zeepier?? Verbeter mij als ek het mis heb é

      Reageer

      • Vissport
        Sportvisser
        • 07-01-2004
        • 756
        • Maasbracht

        #4
        De verenpaternoster kan je kopen in de hengelsportzaken aan zee. Ik maakte ze altijd zelf, het is zeer gemakkelijk te doen. Neem een haak nr 1 , neem 5 kleine groene veertjes en bedek hiermede de haak, je kan de veertjes eerst maar opplakken met secondenlijm. Dan bind je de veertjes vast, net dezelfde knoop als je een haak aanbind.De veertjes moeten de haak bestoppen, alleen het puntje is te zien. De groene veertjes kan je ook in de hengelsportzaak kopen. Doe tenslotte nog een druppeltje secondenlijm op de groene veerjes over de gemaakte knoop, zo zit hij muurvast. Maak een paternoster met maximaal 2 haken dat vist het prettigst.Wat het lood aangaat, je moet een vast lood gebruiken op het einde van het snoer, vastgemaakt met een lus. Dus mag niet verschuiven. De geep kan je bevissen met een blokje vet spek of een stukje van de gevangen geep zelf.Het is bijzonder leuk om een geep te vangen, ze springen nogal het water uit. De zeevisserij is bijzonder interressant wegens zijn verscheidenheid aan vissoorten. Je zal er je nooit vervelen zeker weten.
        Nog iets over harder....haken nr 1 werden bij mij rechtgetrokken, dus er zitten echte monsters in de zee, ik heb de grote harders nooit bovengekregen, tot een 68 cm kwamen ze binnen, groter kan je werkelijk vergeten.
        O Ja nog iets...harder is een zeer lekkere zeevis, maak hem wel bij het vangen onmiddelijk schoon, anders wordt hij zwart van binnen, en de smaak gaat verloren.Ik hoop je hiermede wat op weg geholpen te hebben in het wereltje van de zeevisserij.
        www.pa3gju.nl
        Beste groeten.

        Reageer

        • stront aan den haak
          Newbie
          • 13-06-2004
          • 35

          #5
          ge ze echt bedankt.En als ek ze dankzij u écht vang dan stuur ek wel een frigoboxke op me vis.

          Reageer

          • Cameleon
            Komt net kijken
            • 15-10-2003
            • 70

            #6
            misschien kan je een dreg gebruikenals je haken tot rechtgetrokken worden, iets steviger , niet ?
            http://geocities.com/cameleon_1303

            MIJN SITE

            Reageer

            • stront aan den haak
              Newbie
              • 13-06-2004
              • 35

              #7
              moet je voor aan de Nederlandse stranden te vissen een vergunning hebben?Want ik heb alleen een vergunning voor in België te vissen.Indien je wel een vergunning nodig hebt,waar kan je in België goed vissen?En vang ik daar vis met de techniek die vissport mij heeft uigelegt ?

              Reageer

              • Cameleon
                Komt net kijken
                • 15-10-2003
                • 70

                #8
                voor belgie hebt je geen vergunningen meer nodig vanaf de eerste sluis tussen het water dat in contact staat met de zee, en de binnenwater . dan zijn er geen regels meer
                http://geocities.com/cameleon_1303

                MIJN SITE

                Reageer

                • stront aan den haak
                  Newbie
                  • 13-06-2004
                  • 35

                  #9
                  en voor in Nederland ?

                  Reageer

                  • Cameleon
                    Komt net kijken
                    • 15-10-2003
                    • 70

                    #10
                    zou ik ook wel willen wten
                    http://geocities.com/cameleon_1303

                    MIJN SITE

                    Reageer

                    • Vissport
                      Sportvisser
                      • 07-01-2004
                      • 756
                      • Maasbracht

                      #11
                      Ik weet wel dat je voor de grevelingen in zeeland een dagvergunning moet kopen bij de V.V.D. wat die kost weet ik momenteel niet.
                      De zeewaters in nederland zijn gratis, wel is er de maat op de vis, denk hier aan.
                      Wat belgie is de zeewaters zijn daar ook gratis. Alleen is zijn de nederlandse zeewaters veel beter, dat is algemeen bekend.
                      En voor Cameleon...een driehaak of dreg is moeilijk oom te bestoppen met groene veertjes, en zeker niet zo sportief. Ik hou met liever aan de regels ...dus 1 haak.

                      [Gewijzigd door Vissport op 06-20-04 at 04:15 PM]
                      www.pa3gju.nl
                      Beste groeten.

                      Reageer

                      • stront aan den haak
                        Newbie
                        • 13-06-2004
                        • 35

                        #12
                        ik heb iet gehoord over pilkers?? Wat zijn het en hoe en waar kan ik ze gebruiken ?
                        dus kan ik gratis aan de Oosterschelde gaan vissen ?

                        Reageer

                        • Dominuz
                          Newbie
                          • 10-02-2005
                          • 21

                          #13
                          Op de oosterschelde vis ek alleen op geep, gwn met de dobber en een stukje geep zelf...
                          Succes gegarandeerd, maar niet altijd... Sommige tijden gaat het geweldig, andere tijden vang je niks...;

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎