De politiek doet alles naar de klo...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • robson
    Banned
    • 30-12-2002
    • 289

    De politiek doet alles naar de klo...

    Lap het is zo ver , vanaf 1 maart mag men max 20kg vis mee aan wal zetten , waaronder een max van 15kg kabeljauw en bv 5kg zeebaars , daarentegen 20kg zeebaars mag wel dit is weer een stomme regel van de groenen en de rest van onze hopeloze regering ...
    wie hier meer over wil weten wil ik gerust de volledige mail doorsturen die ik vandaag in een mailtje heb ontvangen van een nog goede politicus die met zijn partij er toch alles hebben aan gedaan om het nog tot 20kg te krijgen want ze wouden eerst 10kg nemen ...

    DUS ROEP IK OP OM MET IEDEREEN TE BETOGEN OP 11 MEI .
  • Mc.Queen
    Sportvisser
    • 19-09-2003
    • 577

    #2
    Ja Robke,stuur eens door!!!

    Stevie Mc.Queen!!!
    Greetings Mc.Queen!!!
    Tot volgende Maandag!!!

    Reageer

    • Roach
      Komt net kijken
      • 21-02-2003
      • 84
      • braaksel

      #3
      Robson,
      wat bedoel je? vind je 20kg nu teveel of te weinig, dit kan ik nu niet uit je mail opmaken?
      >-,^)))*>

      Roach

      Reageer

      • kantvisser
        Bart Van Peborgh
        • 24-12-2002
        • 837
        • Koningskooikt

        #4
        hey Robson
        als het mogelijk is stuur de mail dan eens door naar mij, ik ga regelmatig op zee vissen en ik heb daar nog niets van gehoord, als ik dat lees moeten we nog oppassen als we teveel vis vangen

        groeten van Kantvisser :brillie:
        Groeten van Kantvisser

        Bart Van Peborgh
        Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
        Koning 2004

        http://mokabe.be

        Reageer

        • Braakdraak
          Banned
          • 23-02-2003
          • 325

          #5
          Stelletje bofkonten. Wij mogen in Nederland dat niet eens hebben.

          Reageer

          • robson
            Banned
            • 30-12-2002
            • 289

            #6
            Beste vissers ik zal even alles op het net zetten ,
            dit heb ik doorgekregen ...

            Robby,
            de kogel is door de kerk ivm het visserijakkoord maar goei nieuws is het zeker niet, integendeel. Heel die vergadering begin februari is opgezet spel geweest, men wist verdomd goed wat men ging doen. Ik heb toen voorgesteld om de grens op te trekken naar 20 kg ipv 10 kg en dat hebben ze ook gedaan. Het is verdeeld in 2 stukken, je mag in totaal 20 kg vis aan boord hebben, kabeljauw en zeebaars met een maximum van 15 kg kabeljauw. Je mag dus wel 20 kg zeebaars aan boord hebben per persoon aan boord uiteraard. Met dat stuk van de overeen komst ben ik het wel eens alhoewel zeebaars niet gequoteerd is maar goed. Het andere stuk van de overeenkomst is dat dit NIET geldig is voor beroepsvissers en ook niet voor de buurlanden !! De Belgische vissers (charters) zien hun klanten dus massaal naar Nederland en Frankrijk vluchten. Ik snap het echt niet meer hé René, het is dus de schuld van de Belgische sportvisser dat het bestand zo laag is, ge moet niet vragen hoe goed dat wij kunnen vissen hé makker. Wij vangen dus meer weg dan de hele Belgische, Nederlandse, Franse, Engelse, ... vloot te samen, knap !?
            Van de eerste dag van de onderhandelingen in december (Brussel) heb ik gezegd dat dit het jaar was van de waarheid, de vooruitzichten waren ook goed maar Fishler heeft zich gewoon weg laten blazen door de Spanjaarden en de Ieren. Kort samen gevat, het is naar de kloten ...
            Het quotum van kabeljauw ipv 80 % verlaagd is het maar gemiddeld 43 % geworden, voor schol ipv 40 % verlaagd is het maar 5 % geworden en voor de tong ipv 30% is het er maar nipt 1 % geworden ???? Moet je weten dat ze nog enkel vis aan de wal zetten die een marktwaarde heeft, de rest gaat dood terug overboord, da's een slachting op grote schaal aan 't worden.
            Spijtig, ik dacht de ze in Brussel en Europa meer verstand hadden maar niet dus.
            Deze nieuwe regeling gaat in vanaf 1 maart, aanpakken en slikken alweer.
            Gestreden maar verloren !!

            Dit is het antwoord dat ik juist heb binnengekregen over de sportvisserijonderhandelingen.

            Reageer

            • Deputy
              Sportvisser
              • 04-02-2002
              • 606
              • Lille

              #7
              Robson,

              blijkbaar, naar ik vernomen heb, zou Nederland deze maand ook volgen
              EN
              zou de beperking nog verder gaan dan in België ???

              groetjes van Deputy Dog

              ---------------------------
              http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
              http://www.marcelvandeneynde.be

              Reageer

              • Frederik
                Specimen Hunter
                • 05-01-2005
                • 1734

                #8
                Indien ze zo verder gaan dan gaat de visserij helemaal naar de haaien. 11 mei jongens VISSERS AAN DE MACHT IEDEREEN OP POST!!!!!

                Groetjes Frederik

                Reageer

                • robson
                  Banned
                  • 30-12-2002
                  • 289

                  #9
                  het kan zijn dat er in nederland ook een beperking wordt opgelegd , maar ik denk nooit dat ze daar ook zo drastisch gaan zijn , hopelijk toch niet ...

                  Reageer

                  • plopke
                    Newbie
                    • 17-03-2003
                    • 1

                    #10
                    beste vissers
                    op de vangstbeperking in belgie krijg ik koude rillingen
                    wij als amateurs mogen 20kg per man vangen .zondag laatsleden liep ik langs de kade in nieuwpoort en zag een boot binnen komen die ALTIJD op garnaal vist met zo'n slordige 2à300kg tong die hij aan wal bracht tanken en terug het sop op(binnen de 3mijl zone)ik als zeehengelaar met boot mag niets en word bij elke uitvaart gecontroleerd terwijl ik zondag niemand zag.soms zie je die mannen terhoogte van de laagwaterlijn vissen .waarom die mannen niet eens chekken waarom wij altijd?????????
                    J.V.

                    Reageer

                    • Frederik
                      Specimen Hunter
                      • 05-01-2005
                      • 1734

                      #11
                      Wel Plopke hier telt maar één antwoord, de kleine man is altijd de sigaar

                      Reageer

                      • Marcel smeding
                        Newbie
                        • 07-03-2003
                        • 1

                        #12
                        Van mij mag het morgen ingevoerd worden:
                        a) Wat moet je in godsnaam met 20 kg vis (prive)
                        b) Zijn we hier eindelijk van die klere netten voor de pier verlost, waardoor de hobby visser geen moer meer vangt.

                        Reageer

                        • Maximilian
                          Met enige kennis...
                          • 12-02-2003
                          • 352

                          #13
                          Hallo,

                          ik wil hier toch even iets over kwijt. Ik krijg sterk de indruk dat velen van jullie denken dat deze beperkingen door de politiek worden ingevoerd om de sportvissers te pesten. Deze regels zijn er juist om het visbestand in onze wateren nog enigszins op peil te houden en dus om onze mooie sport juist veilig te stellen voor ons en voor toekomstige generaties sportvissers. Het is dus niet de politiek die de sport naar de klote helpt, maar juist degenen die lak hebben aan deze regels. Met de opmerking dat ons (sportvissers)aandeel in de schade aan de visstand marginaal is in vergelijking met die van de beroepsvissers ben ik het eens, maar dit is totaal geen argument om ons dan ook maar niet aan deze regelgeving te houden.
                          En zoals hierboven reeds werd aangemerkt: is 20 kg niet genoeg ? Gezien er een verbod geldt op het verhandelen van de gevangen vis kan ik mij niet voorstellen dat er mensen zijn die met 20 kg vis niet een tijdje vooruit kunnen.

                          Ik kan het iedereen aanraden om eens wat langer na te denken over de echte redenen waarom de politiek vaak moet overgaan tot het instellen van beperkingen. Dat dit niets te maken heeft met pesten van sportvissers kan ik je bij deze beloven.

                          Vriendelijke groeten van een visvriend (die hoopt dat ook zijn kinderen nog ooit lekker kunnen gaan vissen)


                          [Gewijzigd door Maximilian op vrijdag 23 Mei 2003 @ 09:03]
                          g\'day to y\'all folks,

                          :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

                          Reageer

                          • Wannes
                            Komt net kijken
                            • 14-04-2003
                            • 77

                            #14
                            Als strandvisser vraag ik mij ook af waar het probleem ligt met die vangstebeperking van 20kg per sessie hoor .
                            Een verwoed bootvisser gaat toch minstens een keer of 5 vissen per seizoen . Met die beperking betekent dat 100kg gul . ( Laat ons ervan uitgaan dat daar gekuist een 40 à 50kg van overblijft).
                            Wie vreet nou 40kg gul per jaar ?
                            Tenzij je een deel ervan verkoopt .
                            Maar dàn ben je geen sportvisser meer ...

                            Reageer

                            • Frederik
                              Specimen Hunter
                              • 05-01-2005
                              • 1734

                              #15
                              Bij mij gaat het om de beroepsvissers, die helpen per jaar tonnen aan ondermaatse vis naar de kloten. Dat kan ik niet hebben, de vangstbeperking vind ik een heel goede zaak.
                              Maar die tonnen vis gaan ten koste van de sportvisser.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎