virus

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    virus

    Ik zit met een probleem.
    Sinds gisteren krijg ik irritante mails van personen die ik totaal niet ken. Het is begonnen met een mail
    te openen over een waarschuwing van een virus. Er was volgens McAfee geen virus aanwezig.
    Maar nu kreeg ik daarjuist zelfs een mail van Jagt. Heeft er dus iemand op het forum diezelfde problemen en is daar iets aan te doen?
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
  • MoSSeL
    Frequent aanwezig
    • 13-10-2003
    • 130

    #2
    Warhead,

    Als jij mails ontvangt dan denk ik niet dj et een virus zit maar wel de mensen van wie deze komen.
    Zolang jouw computer geen gekke mails begint rond te sturen zou ik mij ni veel zorgen maken.
    Wat je wel kan doen is op een paar van die mails replyen en vragen of er bij de verzender iets mis is.

    Belangrijk!!
    Als er een attachment bij zit probeer dat dan niet te openen, gewoon deleten !!!

    Reageer

    • Forummanager
      Visserslatijn Nederland
      • 30-12-2001
      • 12131
      • Albrandswaard

      #3
      Hoi Jan,

      Dit klinkt mij wel in de oren als een virus.
      Waarschijnlijk heb je niet de mail rechtstreeks van Jagt gekregen, maar heeft de virus een e-mail verstuurd vanaf een computer en het e-mailaddress van jagt eraan gekoppeld. Momenteel gebruiken erg veel virussen dit soort 'technieken'.
      Omdat het e-mailaddress van Visserslatijn bij veel mensen bekend is, krijg ik erg veel van dit soort mailtjes. Ook zie ik weleens dat ik die zelf aan mijzelf zou hebben verstuurd. Als je dan in de headers van dat bericht gaat kijken, dan zie je dat-ie van iemand anders vandaan komt... met dus een willekeurige naam als afzender.

      Mijn advies: Update je virusscanner en laat een zeer strenge controle door je scanner uitvoeren. Op zich is Mcaffee een goede scanner. Je weet dan dat je zelf waarschijnlijk niet besmet bent.
      Kijk ook eens in de headers van zo'n mailtje en je zult erachter komen dat de "afzenders" er niets van weten en zelf waarschijnlijk ook niet besmet zijn.

      Of zo...

      Succes.

      Bas

      PS Houdt in de gaten dat je per e-mail nooit patches of updates zult krijgen van je anti-virusboer. Open dan ook nooit bestanden die hier over gaan.
      Visserslatijn Nederland
      http://www.visserslatijn.nl
      Sinds 1997...

      Nationaal HengelSportForum
      http://www.hengelsportforum.nl
      Sinds 2001...

      Reageer

      • Frederik
        Specimen Hunter
        • 05-01-2005
        • 1734

        #4
        Hoi Jan,

        Ik zit met hetzelfde probleem en bij mijn weten Kaledwaas ook heb met Norton anti virus achtrhaald dat de verspreider van het virus candieevans@colpaert.ceramics.be zou zijn.
        Heb er een mailtje naar gestuurd en wacht nu op antwoord.

        Reageer

        • jagt

          #5
          hoy
          Zit ook met zulke post die ik binnenkrijg
          En wel post die besmet is met een worm die ik verstuurd zou hebben,
          alleen heb ik nooit zoiets verstuurd ,dus denk ik dat bas gelijk heeft dat
          iemand de adressen van het forum gebruikt .

          Reageer

          • Forummanager
            Visserslatijn Nederland
            • 30-12-2001
            • 12131
            • Albrandswaard

            #6
            Voor de duidelijkheid; het zijn geen e-mailaddressen van het forum, het zijn e-mailadressen die uit een adresboek van een gebruiker worden gehaald. Uit naam van zo'n e-mailaddress van het adresboek wordt dat een e-mail verstuurd.

            Kijk anders maar eens bij de werking van de laatste Sobi 'X' of W32 'X' -virussen (beter nog, het zijn wormen) op bv. www.symantec.nl.

            Probleem is dat veel internetters geen (ge-update) virusscanner (en firewall) draaien. Daarom kunnen dit soort wormen zich zo makkelijk verspreiden.

            Groet,
            Bas
            Visserslatijn Nederland
            http://www.visserslatijn.nl
            Sinds 1997...

            Nationaal HengelSportForum
            http://www.hengelsportforum.nl
            Sinds 2001...

            Reageer

            • Frederik
              Specimen Hunter
              • 05-01-2005
              • 1734

              #7
              Heb mijn puter volledig nagekeken en heb de worm W32 niet.
              Het zou om de W32 Blasterworm gaan.

              Reageer

              • jagt

                #8
                hoy
                Helemaal gescant geen wormpie hier

                Reageer

                • benny
                  dobbertjesvraagbaak
                  • 09-12-2002
                  • 383
                  • omgeving Leuven(B)

                  #9
                  Gene worm....? :? :?

                  Ga dan maar met maden vissen
                  Vissen is NIET mijn hobby,
                  Vissen is mijn leven!

                  Reageer

                  • Frederik
                    Specimen Hunter
                    • 05-01-2005
                    • 1734

                    #10

                    Heb tot nu toe 78 mails gehad van mensen die ik niet ken.
                    Zou er graag een paar krijgen van mensen die ik wel ken

                    Reageer

                    • Frederik
                      Specimen Hunter
                      • 05-01-2005
                      • 1734

                      #11

                      Bij mij is het eindelijk gestopt na 95 mailtjes.

                      Kan ik terug gerust ~z~ ~z~ ~z~ ~z~ ~z~ ~z~ ~z~

                      Reageer

                      • meuntje
                        Komt net kijken
                        • 01-01-2006
                        • 59

                        #12
                        #) Hetzefde gebeurd bij mij ook. Veel mailtjes met een virus. Het is "gewoon" weer een nieuwe variant, alleen dit keer zit het virus niet verstopt in een bijlage, maar is verweven in het mailtje zelf. Net wat Bas al zei, indien een computer is besmet, gebruikt het virus de adressen uit het adresboek van de besmette pc om zichzelf te verspreiden.

                        Zelf gebruik een proggje welke eerst op de server kijkt naar mijn mailtjes welke aan mij zijn geadresseerd. Het programma geeft direct aan of het mailtje een virus bevat, danwel spam is. Voordat ik ik uberhaubt mail binnenhaal, check in dus eerst met dit programma de status van deze mailtjes. Zo kan ik in 1 oogopslag zien wat ik wel of niet binnenhaal. Wil ik bepaalde mailtjes niet, dan een vinkje ervoor en de aangevinkte (niet gewenste) mailtjes worden direct van de server verwijderd. De kans dat je dan een virus binnenhaalt word op deze manier stukker kleiner. Persoonlijk wil ik niet meer zonder.

                        Het programma heet "Mailwasher" en is slechts 1.5 mb groot. Normaal gesproken kun je deze downloaden van de pagina van de maker http://www.mailwasher.com, zei het dat deze pagina op dit moment wordt vernieuwd. Wie belang bij dit proggje heeft mail ff, stuur ik je het toe.

                        Het is geen absolute garantie dat je hiermee bespaard blijft van virussen, maar het draagt wel bij dat je meer controle hebt welke mailtjes je wel of niet binnenhaalt. Dus een goede virusscanner is en blijft een prè, inclusief regelmatig een update om de nieuwste virusdefenities binnen te halen.

                        Virusvrije groet,

                        Gert


                        [Gewijzigd door meuntje op 10-31-03 at 05:18 PM]

                        Reageer

                        • warhead
                          Specimen Hunter
                          • 27-09-2003
                          • 1496
                          • haacht

                          #13
                          Norton vind gene worm. :echtniet:
                          Hoop dat het bij mij ook gewoon stopt.
                          Ze moesten diene 14- jarige nerd die dit weer gemaakt heeft in den bak steken.
                          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                          Reageer

                          • jagt

                            #14
                            hoy
                            Heb nu pas gehoord dat als je 4x één 0 (nul) plaatst voor de eerste in je adresbestand dat de firussen het niet als een adresbestand kunnen herkennen .
                            En er word dus niets gestuurd omdat het bij het eerste adres begint , geen herkenning door de nullen dus stopt het proces.
                            Weet iemand of dit waar is of een flauwe grap.

                            Reageer

                            • Hyperke
                              Frequent aanwezig
                              • 24-09-2003
                              • 126

                              #15
                              geen mails openen van mensen die je niet kent / of reclame
                              nu ontvang ik geregeld mails van ongeveer 88-92 kb (virussen !!!) , met typische onderwerpen als titel , je kan op www.virusalert.nl na gaan of het een virus is of niet, en blijf je steeds op de hoogte
                              wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

                              -een lantaarnpaal want een koe eet gras

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎