MODERATORS ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • frederik
    Specimen Hunter
    • 05-01-2005
    • 1734

    MODERATORS ?

    Beste Forumgebruikers,

    Naar aanleiding van de opmerkingen van moderators tegenover enkele gebruikers van het forum heb ik besloten van hier een topic te plaatsen waar de gebruikers vragen kunnen stellen gericht aan de moderators, die wij met genoegen zullen proberen van te beantwoorden.

    Er is wel iets dat ik kwijt wil en dat is, vroeger voor de moderators aangesteld werden was er niet veel controle op het forum dit is geen verwijt aan Bas, hij is ook maar een mens en kan niet alles ter gelijkertijd doen.

    Bij elke vernieuwing zijn er kinderziektes en die moeten genezen worden, en dat kan alleen met de medewerking van de medegebruikers en met een beetje goede wil van de moderators en daar zijn we zeker toe bereid van onze goede wil te tonen.

    Dank bij voorbaat om jullie samenwerking.
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

    #2
    Zo als ik al tegen enkele moderators via privebericht heb geadviseerd.

    Als er iets fout gaat op het forum hoeft dit meetsal niet allaminuut verwijderd te worden of op gereageerd.
    Beter zou het zijn bij jullie in de moderatortopic dit even te bespreken en dan in dien nodig door een moderator een gepaste reactie te plaatsen.
    Je voorkomt dan denk ik veel problemen en meestal is een nachtje er over slapen ook niet verkeerd.

    Als dan de touwtjes niet al te strak worden aangetrokken kan er niks mer fout gaan.



    [Gewijzigd door pastoor op 10-29-03 at 08:12 AM]

    Reageer

    • jagt

      #3
      hoy
      Eerst de complimenten frederik denk dat je het wel goed doet.
      Maar kan me ook voorstellen dat er eens iets gebeurd dat volgens sommigen niet door de beugel kan , wat bij anderen wel kan of net op het randje is.
      Vandaar deze vraag "is er bij zoiets ook een overleg tussen moderators "
      Dus zoiets als Jos voorstelde,

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Ja dat is er !!!!
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • Slafes
          Sportvisser
          • 31-01-2003
          • 844
          • Leuven

          #5
          Ik ben jaren moderator geweest op fidonet groepen, en ben ook moderator geweest op een forum met een paar duizend gebruikers... (ja hoor, ik hoef hierover niet te liegen)

          Als er één ding is wat ik geleerd heb, is dat je niet moderator moet worden met het gedacht van, ik moet ten alle tijden alles controleren, en meteen gepaste sancties nemen en vooral, ik ga alles strikt toepassen, want zo werkt het hier niet...

          Heb al paar topics gezien waarin frederik meteen een wijziging doorvoert waar ik dan van denk, allez, voor zoiets? Laat dat gewoon voorbij gaan, en dan komt er ook geen verdere miserie van. Weet je dat ik als moderator van dat forum nooit echt heb hoeven bijsturen? Eens gewoon zeggen dat het wel vriendelijker mocht zijn, of dat zoiets niet getolereerd werd was meestal voldoende, wij hadden ook strikte regels, en iedereen volgde die redelijk goed op, ja, er waren ook heftige conversaties, maar of die daarom afbreuk doen aan de discussie? Neen, vrees er voor.... Van de moment dat echt het schelden begon was er gewoon een klein bericht naar de gebruikers toe van, dimmen, of er volgt een ban van het forum!

          We hebben indertijd ook met meerdere mensen het forum gerund, maar dat was ook al zo iets grappig, ofwel deden ze weken niets, ofwel waren ze te overijverig! Op den duur deden we een heel forum met amper 2 personen, waarbij het op den duur nog enkel ik was, omdat de webmaster met de site bezig was! Pas op, een paar honder berichten per dag doornemen duurt ettelijke uurtjes!

          Wat moet voor mij een moderator zijn?

          Iemand die de gesprekken in goede banen brengt, die mensen eventueel wijst op hun fouten, en die de zaak niet erger maakt dan ze werkelijk is. Ook proberen niet privé te worden, en er mee te dreigen om op te geven, is ergens een teken van onmacht, en ook niet echt positief... (Fredje, je bent een goeie moderator, dus waarom opgeven?)

          Ik stel ook voor dat er niet 1 moderator per onderdeel is, en dat er op zijn minst een overleg is van de moderators van dit onderdeel... Ik weet dat elke moderator wel gaat overleggen met de anderen, maar goed, soms maak je ook verkeerde keuzes, we zijn immers maar mensen...

          In ieder geval, blijf menselijk, meer moet er eigenlijk niet gezegd worden, en kleine prulletjes zie je door de vinger om bepaalde zaken niet erger te maken, ik heb ook al volledige forums op zijn kop gezet omdat er een mod tegen me kwam zeveren voor iets stoms, en zulke dingen pikt niemand denk ik...


          [Gewijzigd door Slafes op 10-29-03 at 10:13 PM]
          http://www.wandelendetakken.be

          Reageer

          • pastoor
            ...
            • 02-02-2003
            • 1112
            • Drongelen

            #6
            De nu pas gesloten topic in Hengelsport Algemeen Zoet vind ik maar niks.
            Mijn advies is alles wat niets met de topic zelf te maken heeft of gewoon leuk is verwijderen.
            Niet naar de namen kijken wie er gereageert heeft maar alleen of het op het forum past.
            Zo niet weg gummen of typex er over maakt niet uit.
            Maar wel de topic open laten.

            Reageer

            • Forummanager
              Visserslatijn Nederland
              • 30-12-2001
              • 12131
              • Albrandswaard

              #7
              Topic is weer open.
              Mod Fred had 'm op verzoek weer geopend.
              Ik had 'm weer gesloten en op hernieuwd verzoek wederom geopend.

              Groet,
              Bas
              Visserslatijn Nederland
              http://www.visserslatijn.nl
              Sinds 1997...

              Nationaal HengelSportForum
              http://www.hengelsportforum.nl
              Sinds 2001...

              Reageer

              • Frederik
                Specimen Hunter
                • 05-01-2005
                • 1734

                #8

                Beter laat dan nooit, thnx Bas de goede moeten het niet altijd bekopen voor de slechte.

                Een rotte appel moet je verwijderen voor ze allemaal aangetast worden.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎