Penvissen op karper in rustig meer/plas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sander-S
    Newbie
    • 23-06-2006
    • 2

    Penvissen op karper in rustig meer/plas

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een vraag. Ik ben al enkele keren met mijn vader samen wezen vissen in de ardennen (de ourthe) op forel/kopvoorn/baars en de rest van de vissen die je daar vangt met maden of de vlieg. Nu wilden we dit jaar eigenlijk weer gaan, maar we zijn een beetje laat. Nou had ik het plan om mijn vader dan maar is mee te nemen en op karper te gaan vissen. Ikzelf ben een redelijk ervaren visser, ik ben nu 21 jaar oud en vis vanaf mijn zesde jaar op vrijwel alle vis op vrijwel elke manier. Mijn vader heeft gevoel voor vissen, maar heeft nog nooit op echt grote vis gevist.

    Als we in de ardennen zijn slapen we in een tent aan de rivier, we hebben daarvoor een leuke simpele camping gevonden. Ik zou dan nu ook graag zo weinig mogelijk mensen om me heen hebben, het liefst geen. Ik ben ook niet opzoek naar enige vorm van luxe.

    Mijn vraag is eigenlijk deze: Is er in de buurt van nederland (maakt niet veel uit waar, als het maar geen 8 uur rijden is) een meer, of een serie plassen, waar het mogelijk is te overnachten en waar goed is te vissen met de pen op karper. Ik heb dit idee gekregen na het zien van een aantal films van Chris Yates. De mensen die films van deze legende hebben gezien moeten begrijpen waar ik naar opzoek ben. (dat is Engeland natuurlijk...)

    Het is toch een aardig verhaal geworden, maar ik denk dat dat nodig was om precies uit te leggen waar de vraag vandaan komt, en waar ik naar opzoek ben. Links zijn ook zeer welkom.

    Alvast bedankt!
    Groeten Sander
    Vissen is mijn toekomst
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    in hellevoetsluis (zuid-hollandse-eilanden) ligt een vakantiepark vlak bij zee en zoet, tevens is er een camping.
    in hellevoetsluis zelf zijn een 2-tal grachten waar bossen karper is uitgezet

    Reageer

    • de bomber
      Harley davidson freak
      • 21-06-2006
      • 151
      • castricum

      #3
      Beste vismaat je kan in en om Amsterdam redelijk goed en ook redelijk rustig vissen. Ik kan je aan raden een waterkaart aan te schaffen van N-Holland. Er zijn vele mooie stekjes die je met je vader kan gaan vissen. Het probleem is echter dat je je visvergunning even moet na kijken of je daar wel mag vissen. (maar dat wist je wel) (@) Ik wens je veel vis plezier toe ene vang ze
      groetjes de bomber
      mvg, de bomber

      Reageer

      • Sander-S
        Newbie
        • 23-06-2006
        • 2

        #4
        Bedankt voor jullie reacties. Ik ben alleen opzoek naar het vissen midden in de natuur. Dus niet op een camping, maar gewoon een bos in lopen en je tentje ergens aan een meer/plas opzetten en drie dagen vissen, het liefst zonder iemand tegen te komen, maar dat is wel een beetje veel gevraagd voor de benelux denk ik %)
        Vissen is mijn toekomst

        Reageer

        • de bomber
          Harley davidson freak
          • 21-06-2006
          • 151
          • castricum

          #5
          Aha zijn we niet allemaal daar naar opzoek? hahaha lol. Maar eh als ik jou was zou ik eens naar het spaarnwoude gaan en daar een overzicht kaart gaan bekijken. Er zijn nog plekjes waar je jezelf een weg moet banen om op je stek te komen. maar neem er wel de tijd voor. Kijk vooral achter de "ski heuvel". Nou goed ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben. O ja en nog een stekkie zijkanaal C aan het einden in de kom. je zit er wel recht tegen over een dorp maar het is er zeer rustig.
          groetjes de bomber
          mvg, de bomber

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎