Verslagje Ringkobingfjord.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maarten
    Newbie
    • 21-04-2006
    • 10

    Verslagje Ringkobingfjord.

    Zo, we zijn weer terug uit Denemarken, en het was weer erg leuk en vooral ontspannend,wat voor mij toch het belangrijkst is met die drukke baan.Allereerst de fjord zelf. Daar heb ik maar 1 poging tot vissen gedaan,omdat je eerst wel 40 meter het nog niet tot je knieen reikende water moet inlopen voordat het wat dieper wordt, en omdat er een harde tegenwind stond,waardoor goed inwerpen praktisch onmogelijk was.Wel een schitterend water om met een boot eropuit te gaan.Wel een vreemd water ook,aan de westkant zoutwater door sluizen, en aan de oost- en zuidkant zoet, waardoor je aan de ene kant platvis e.d. kunt vangen, en aan de andere metersnoeken en andere zoetwatervis. Nou, toen naar de SkjernA rivier. Leuk,vrij snelstromend water met plenty brasem, snoek en alles wat je hier ook vangt.Alleen oppassen dat je geen kano's vangt . Toch ook naar een putt&take vijver geweest. Veel GROTE forellen .Ik heb er nu een stel in de diepvries liggen,want je was verplicht ze mee te nemen. De grootste die ik gevangen heb,was ruim 60 centimeter. In die vijver zaten forellen van 9 kilo,volgens de beheerder.De goede man werdt een beetje boos toen ik er eentje terugzette(want catch&release is voor mij normaal, en wat moet je met al die vis?) Ik kon kiezen: meenemen, of weggeven.Ik keek om me heen, en zag 2 dikke Duitsers staan,compleet met alle uitrusting en camouflagepakken. Niks tegen Duitsers,maar om nou een forel van ruim 5 kilo weg te geven.... %) Dus toch maar meegenomen.Wat ik nog even wil opmerken:Ik ben een beginnend kunstaasvisser, en in zo'n vijver leer je echt op een rustige manier vertrouwen te krijgen in je aas.Je hebt bijna de garantie dat je vangt, en de vijvers(tenminste die waar ik ben geweest) zijn helder,zodat je je aas goed ziet. Nou, dat was het weer.Deze zomer ga ik naar de Ardennen,en de hengels gaan weer mee.Tegen die tijd komt er wel weer een verslag. Groet, Maarten.
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎