Ringkobingfjord en omgeving.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maarten
    Newbie
    • 21-04-2006
    • 10

    Ringkobingfjord en omgeving.

    Hallo allemaal,
    Volgende week, (29 april ) ga ik met mijn gezin voor de vierde keer op vakantie naar Denemarken. We hebben een huisje gehuurd in Skaven strand aan de zuidkant van de Ringkobingfjord. Er is daar een putt & take vijver waar je op forel en paling kunt vissen. Maar in de buurt stroomt ook de Skjern A rivier. Deze keer neem ik mijn hengelspullen wel mee, en ik wil graag weten of er mensen zijn die daar in de buurt gevist hebben. Die putt & take vijver lijkt me wel duidelijk. De Skjern A is een redelijk snel stromend riviertje, waarover ik het een en ander heb gelezen op Total fishing. Maar die fjord he, dat is toch een flink groot watertje, en maar 300 meter van mijn vakantieverblijf.... Mijn uitrusting bestaat uit een matchhengel van 3.60 m met een molen die is voorzien van een 16/00 zinkende lijn en een strakke kunstaashengel van 2.70 m met een molen voorzien van 12/00 dyneema van 10 lbs. Verder heb ik een redelijke hoeveelheid kunstaas, zoals spinners, ( Mepps, Ondex ) lepels, (ABU) en pluggen, ( Rapala, Salmo, Mann's ) en dan nog twisters en shads. Zou ik een kans op vis maken met dit voor Nederlands water bedoelde aas? Graag reacties!
  • Rinko
    *************
    • 14-08-2005
    • 1117
    • ********

    #2
    Wel een leuke naam voor een fjord 'RINKOBINKFJORD'
    Ik heb er nog nooit gevist maar het aas wat je meeneemt is zeer zeker ook geschikt voor Denemarken.
    Vooral met de shadjes kun je goed in de fjorden vissen in iedergeval in Noorwegen.
    Maar eigelijk is het proberen waar ze de voorkeur aangeven en welke kleur combi is ook verschillend de ene dag is de andere niet.

    Succes.

    Reageer

    • maarten
      Newbie
      • 21-04-2006
      • 10

      #3
      Hallo Rinko.
      Goed, jij je fjord. Naar mij hebben ze een eiland vernoemd. In ieder geval bedankt voor de tips. Ik moet toch nog wat dingen halen, ga ik gelijk nog wat shadjes en loodkopjes halen. Ik neem gewoon alles mee, want ik geloof niet dat ze in Denemarken een gesloten seizoen kennen. Als dat wel zo is, zou ik dat graag van iemand horen of eigenlijk lezen.Ik heb natuurlijk geen zin om te gaan bakkeleien met de plaatselijke veldwachter. Ik kan het natuurlijk ook vragen als ik de vergunning ga halen, maar ik betwijfel of de VVV juffrouw dat weet. Tenzij ze zelf vist natuurlijk! Oh ja, je spreekt het uit als Riengkeubingfjord.

      Reageer

      • Rinko
        *************
        • 14-08-2005
        • 1117
        • ********

        #4
        Op deze site kun je alles te weten komen over vissen in Denemarken en Noorwegen.
        Ik hoop dat ik geen verkeerde reklame maak maar anders moet je hem maar verwijderen, Bas



        [Gewijzigd door Rinko op 04-23-06 at 12:17 PM]

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎