vissen in Polen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • visseninpolen
    Met enige kennis...
    • 01-01-2005
    • 301
    • wichmond

    vissen in Polen

    www.lowisko.pl
    ryby ryby ryby i duzo ryb
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    #2
    Leuke site,althans de foto's dan want lezen ervan lukt me toch echt niet hoor!
    barbeel vissertje

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Beste Barbeeltje.... Als je goed plaatjes kunt kijken zie je dat er ook een duits vlaggetje in de rechterbovenhoek staat... Of kunnen jullie uit limbabwe geen duits? (En ik altijd maar denken dat limburgs een veredeld duits was...)

      Na zdrowie, pierdzielu
      dziekuje przyjacielu!
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • Feeder'81
        Newbie
        • 02-02-2005
        • 27

        #4
        Ik heb twee jaar geleden in Polen gevist in een grindgat. Ze noemden het Skoki en het was in de buurt van een stad met de naam Wloclawek.Het was een grindgat uit de communistische tijd.
        Ik heb daar meerdere platte en andere witvis gevangen. Ik heb echter gehoord dat het nu veel minder vis zit en de vangsten behoorlijk zijn gedaald.

        Reageer

        • barbeeltje
          Sportvisser
          • 04-11-2004
          • 592
          • limburg..

          #5
          nou eduard,ik was te snel met kijken ,had last van hoofdpijn en was dus niet echt gefocust. (@)
          barbeel vissertje

          Reageer

          • Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

            #6
            Prosze bardzo, you're welcome, bitte sehr (=graag gedaan)
            groet,
            Eduard

            Reageer

            • Feeder'81
              Newbie
              • 02-02-2005
              • 27

              #7
              Ik heb ook op de site van die vis eldorado gekeken en het lijk me best een keer de moeite waard om daar te gaan vissen.

              Reageer

              • visseninpolen
                Met enige kennis...
                • 01-01-2005
                • 301
                • wichmond

                #8
                Dames en heren vissers. Ik hoop binnen twee a drie weken een mooi aanbod te hebben voor de geinteresserde die in Polen wil vissen. Incl 3 maaltijden, boot, gids, overnachtingen. Vooralsnog gericht op karper en of snoek.
                Voor mei zijn er nog een paar plekken vrij en schijnt de snoek het heel goed te doen. Zelf wil ik in juni heen, om het aanbod te bekijken en uit te proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
                In Maart ga ik ook heen en ga ik de oder nog eens een keer weer proberen, was vorige keer een sof voor mij.
                Eduard, ben jij nog vaak in Polen te vinden dan?
                Do widzenia i poszdrowenia.
                (als ik dit laatste goed heb geschreven te minste).
                ryby ryby ryby i duzo ryb

                Reageer

                • visseninpolen
                  Met enige kennis...
                  • 01-01-2005
                  • 301
                  • wichmond

                  #9
                  Oja, ook de witvisliefhebber kan hier goed terecht. ~z~

                  Niet dat de witvis zo slaapverwekkend is, maar omdat ik vergeten was dat te melden.

                  na zdrowie, do dna (hik) :kerstman_maf: :lallen:
                  ryby ryby ryby i duzo ryb

                  Reageer

                  • Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

                    #10
                    ...met Pasen ga ik weer voor een week...verder zo vaak als maar kan. Helaas kom ik daar echter niet zo veel aan vissen toe omdat het altijd te kort is en we zo veel verplichtingen hebben (familie- en vrienden bezoek). Als we gaan vissen doe ik dat met mijn schoonvader en gaan we naar een visvijver/karperput, betalen een paar zloty en gaan gewoon een middagje lekker "hengelen" (ff rust) .
                    Als mijn schoonpapa in Nederland is gaan we eigenlijk altijd wel een paar keer vissen, maar in Polen zelf komt het er niet altijd van. Wel jammer eigenlijk want er is daar inderdaad zoveel mooi viswater. Mazurie is natuurlijk hét merengebied maar ook Lubskie en Wielkopolski heeft plenty viswater. Bovendien heeft zo ongeveer daar ieder zichzelfrespecterend gat een eigen visvijvertje...

                    Toen ik nog in Polen woonde, midden in het oude centrum van Poznan, had ik nota bene de Warta op nog geen vijf minuten lopen van mijn huis... tot mijn spijt was ik toen alleen maar aan het werk en is het nooit bij me op gekomen om mijn hengeltje te pakken. !@#$ :headbanger: :headbanger:

                    groet,
                    Eduard

                    Reageer

                    • visseninpolen
                      Met enige kennis...
                      • 01-01-2005
                      • 301
                      • wichmond

                      #11
                      Ja Eduard, tijd is je grootste vijand, maar zoals een befaamd biermerk zegt, tijd heb je niet, tijd maak je.... Lubskie zegt me zo ff niets, maar inderdaad Mazurie... en dan heb ik nog niet eens alles gezien daar. Turawa is ook wel vet hoor....
                      In Poznan kom ik vaak bij de oude kathedraal langs de Warta en als ik dat zie denk ik ook alleen maar aan vissen. Ik heb daar de hengel vn een plaatselijke visser mogen vasthouden. Hij viste met sprinkhanen die die daar terplekke in het gras ving. Op de kaart heb ik leuke plekken gevonden die ik nog eens ga inspecteren, ik wil de Poolse vis vanaf juni echt serieus gaan belagen en neem vanaf dan alle visspullen mee, niets uitgezonderd.
                      Maar tjonge Eduard, centrum van Poznan, dan heb je wel mooi gewoond, denk ik, want Poznan vind ik wel mooi hoor. Vooral nu het oude raadhuis is gerestaureerd.
                      Ik zou zeggen: viva la Pologna

                      Do widzenia.
                      ryby ryby ryby i duzo ryb

                      Reageer

                      • Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

                        #12
                        In dat renaissance raadhuis ben ik getrouwd.... en langs de Warta, daar bij het eiland waar de kathedraal staat heb ik dus wel een jaar of zeven mijn hondje uitgelaten.... maar nooit gevist (@) (ik word weer helemaal melangolisch... !@#$ )

                        Ik zou ook zo zeggen: Niech zyje Polska

                        czymaj sie!
                        groet,
                        Eduard

                        Reageer

                        • visseninpolen
                          Met enige kennis...
                          • 01-01-2005
                          • 301
                          • wichmond

                          #13
                          Eduard,
                          waar viste je dan met je schoonvader? En weet je of in het meer bij Malta ook veel vis zit? Ik ga 7 maart weer naar Polen. Waarschijnlijk alleen maar naar Lagow (Lagowskipark) en misschien rij ik nog wat rond daar en doe ik de Oder nog aan. Maar als ik zin heb, ga ik misschien wel een dagje of 2 door naar Poznan, om bekenden op te zoeken. Als mijn pa ook mee gaat, kunnen we nog gaan vissen, maar het water van Malta lijkt me zo vies...

                          :?
                          ryby ryby ryby i duzo ryb

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #14
                            Ik weet dat er wel wat gevist wordt aan het meer bij Malta, aan het eerste gedeelte, bij de uitloop/duiker naar de Warta, bij de start van de roeibaan. Er schijnt daar aardig wat vis te zitten, maar meestal zag ik vissers op de kop van het eiland bij de kathedraal, in het smalle gedeelte van de warta, of aan de overkant (richting centrum) op het doodlopende stukje aan de overkant bij het gebouw van de electriciteitsmaatschappij (Elektrownia), tegenover de koffiebranderij. Het heet daar 'Stare koryto' in de volksmond, dat is de oude loop van de Warta.

                            Ikzelf heb in een paar karperputten gevist in de buurt van Gorzow Wielkopolski, mijn schoonfamillie komt daar vandaan. Waar precies..?? In the middle of nowhere... ergens midden in de bossen, maar in die omgeving heeft zo ongeveer elk zichzelf respecterend gat zijn eigen visvijver.
                            Als je aan de Oder wilt vissen zou je kunnen kijken in Kostrzyn nad Odra. Wij gaan daar altijd de grens over en er is daar plenty viswater waar altijd wel gevist wordt. Je zou het beter ter plekke kunnen vragen, want zoals ik al schreef: Ik heb in de tijd dat ik in Polen woonde eigenlijk alleen maar gewerkt en nu zijn de vakanties altijd volgeboekt met bezoekjes enzo... Tot nu toe dan, want ik wil inderdaad van de zomer eens echt gaan vissen in de buurt van Gorzow.
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • visseninpolen
                              Met enige kennis...
                              • 01-01-2005
                              • 301
                              • wichmond

                              #15
                              Dat stuk aan de overkant, ja dat is zo'n grote inham. Ik heb gehoord dat er ook nog wel 's een meervalletje gevangen wordt daar, 'kheb het nog niet mogen zien helaas. Ik heb op mijn kaart ook nog mooie plekken zien staan, als je de kathedraal aan de waterkant voorbij rijd, misschien wel mooie roofblei stekken.
                              Bij de oder heb ik vorig jaar een hele mooie stek gevonden, heel rustig gelegen. Kan je alleen niet vertellen hoe er te komen, heb de kaart niet bij me, maar daar zag ik vorig jaar GROTE VIS springen joh!!! Ik heb speciaal daarvoor mooie poppertjes gekocht en heel ondiep lopend kunstaas, dit moet gaan lukken.
                              Gorzow wielkapolski ken ik van routes die ik gereden heb, ik geloof niet dat ik er ooit verbleven heb. En Kornik? daar is ook een heel groot meer, ken je dat?
                              Maar Eduard, met alle respect, je bent een beetje dom... je bezoekjes moet je gewoon plannen aan het water. Lieverhebbers van vissen, gaan vissen, de rest houdt de barbeque in de gaten... En je hebt het meest fantastische bezoek van je leven, haha... niet dan? He, maar echt tof om je hier tegen te komen. Vis en Polen ervaringen uitdelen, wat wil ik nog meer..... ke: :lallen: :clap:
                              ryby ryby ryby i duzo ryb

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎